Co zyskujesz z otwartą bankowością?
Wszystkie finanse w 1 aplikacji
Masz dostęp do kont z innych banków – łatwo sprawdzisz ich stan i historię transakcji, bez przełączania się między aplikacjami
Łatwa wymiana walut w kantorze online
Wysyłasz złotówki na konta w innych bankach za 0 zł
Indywidualne oferty
Otrzymujesz oferty dopasowane do swoich potrzeb
Minimum formalności
W trakcie składania wniosku o pożyczkę, kartę kredytową lub limit odnawialny, dodaj konto z innego banku, na które otrzymujesz wynagrodzenie – dzięki temu łatwiej złożysz wniosek
Jak zacząć korzystać z otwartej bankowości?
Online
- 1
W aplikacji IKO przejdź do Moje produkty → Konta → + → Dodaj konto z innego banku
Jeśli chcesz dodać konta przez serwis iPKO, wybierz Dodaj konto z innego banku pod listą swoich kont - 2
Wybierz z listy bank, którego konta chcesz dodać do serwisu iPKO i aplikacji IKO
A następnie zaakceptuj regulamin i zgody - 3
Przekierujemy Cię na stronę wybranego banku
Zaloguj się i wybierz konta, które chcesz widzieć w aplikacji IKO lub serwisie iPKO i potwierdź ich dodanie - 4
Dodane konta zobaczysz w serwisie iPKO i aplikacji IKO
Na ekranie głównym i w Moich produktach obok kont z naszego banku
Jak dodać konto z innego banku w aplikacji IKO?
Banki, których konta dodasz do aplikacji IKO i serwisu iPKO
Otwarta bankowość jest bezpieczna
Nie mamy wglądu do Twoich danych do logowania w innym banku
Bank, z którego dodasz konto, nie ma dostępu do Twoich kont w PKO Banku Polskim
W każdej chwili możesz zrezygnować z usługi open banking w aplikacji IKO lub w serwisie iPKO
Pytania i odpowiedzi
Jakie rodzaje kont z innych banków mogę dodać w aplikacji IKO i serwisie iPKO?
W ramach otwartej bankowości dodasz:
- konto osobiste prowadzone w PLN
- konto walutowe
- konto oszczędnościowe
- konto do karty kredytowej
- konto firmowe
- konto wspólne
Rodzaje tych kont mogą się różnić w zależności od wybranego banku.
Czy jeśli dodam konto z innego banku w aplikacji IKO lub w serwisie iPKO, to przeniosę je w ten sposób do PKO Banku Polskiego?
Dodanie konta nie oznacza przeniesienia go do naszego banku. Jeśli podepniesz konto z innego banku, zyskasz do niego podgląd w serwisie iPKO lub aplikacji IKO – w tym, np. do historii transakcji lub blokad.Czy po dodaniu konta mogę zrobić z niego przelew do innego banku?
NieIle kont mogę dodać do aplikacji IKO i serwisu iPKO ?
Liczba jest nieograniczona – Ty decydujesz, które konta z danego banku chcesz dodać.Czy mogę wybrać z listy kilka banków, z których chcę dodać konta do aplikacji IKO i serwisu iPKO?
Nie – możesz wybrać tylko 1 bank z listy.Do czego potrzebny jest mój e-mail?
Na podany przez Ciebie e-mail wyślemy regulamin usługi.Czy zgodę na dostęp do informacji o koncie prowadzonym w innym banku wyrażam tylko 1 raz?
Zgodę musisz wyrazić za każdym razem, gdy dodajesz konto z innego banku.Kiedy pojawi się podgląd moich kont z innych banków w aplikacji IKO lub serwisie iPKO?
Pobranie podstawowych informacji o koncie trwa kilka sekund. Pobranie pozostałych danych np. historii transakcji może trwać dłużej.Dlaczego w aplikacji IKO i w serwisie iPKO nie widzę aktualnego stanu dodanego konta i jego historii transakcji?
- Aktualizacja zależy od tego, jak szybko bank, w którym masz konto, przekaże nam dane z dodanego konta
- Jeśli nie widzisz aktualnych danych, spróbuj je odświeżyć
- Nie zaktualizujemy danych, jeśli wygaśnie dostęp do informacji o Twoich kontach – dlatego, nie rzadziej niż co 180 dni, możemy poprosić cię o zalogowanie się do banku i przedłużenie dostępu do dodanych kont
Jak często aktualizowane są dane o dodanym koncie z innego banku?
- Dane aktualizujemy automatycznie (maks. 4 razy na dobę) i za każdym razem, gdy logujesz się do aplikacji IKO lub serwisu iPKO
- Informacje możesz też odświeżyć samodzielnie w dowolnej chwili – wejdź w dodane konto i kliknij w ikonkę obok daty ostatniej aktualizacji
Gdzie sprawdzę moje aktualne zgody?
W serwisie iPKO przejdź do Ustawienia → Twoje Dane → Zarządzanie zgodami.
Co się stanie, jeśli zamknę konto w innym banku, które mam dodane w aplikacji IKO lub serwisie iPKO?
- Twoje konto z innego banku będzie nadal widoczne w aplikacji IKO i serwisie iPKO, ale nie będziemy mogli odświeżyć jego danych
- W każdej chwili możesz zrezygnować z podglądu do tego:
- w aplikacji IKO przejdź do Szczegóły konta ikona 3 kropek → Odłącz
- w serwisie iPKO wybierz konto, które chcesz odpiąć i kliknij Szczegóły → Odłącz konto
Chcesz dodać konto w Inteligo?
Jeżeli masz konto w Inteligo:
- możesz je dodać do aplikacji IKO lub serwisu iPKO, jeśli jest powiązane z kontami w naszym banku
- nie musisz ponownie akceptować regulaminu
- nie zobaczysz go na liście kont z innych banków podczas składania wniosku o pożyczkę, kartę kredytową lub limit odnawialny
Co jeszcze warto wiedzieć?
- Po dodaniu konta z innego banku poprosimy Cię o określenie, czy jesteś właścicielem, czy pełnomocnikiem. Możesz zmienić te ustawienia w dowolnym momencie w serwisie iPKO
- Żeby przedłużyć dostęp do dodanych wcześniej kont, możemy poprosić Cię o zalogowanie się w innym banku – nie rzadziej niż co 180 dni
- Jeśli chcesz odpiąć konto z innego banku, w aplikacji IKO przejdź do Szczegóły konta → ikona 3 kropek → Odłącz lub w serwisie iPKO wybierz konto i kliknij Szczegóły → Odłącz kont
Pojęcia i definicje
PSD2 (ang. Payment Services Directive 2)
czyli dyrektywa o usługach płatniczych, która obowiązuje w Europejskim Obszarze Gospodarczym tj. na terytorium Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Lichtensteinu.
Celem PSD 2 jest regulacja europejskiego rynku płatności, w tym przede wszystkim otworzenie go na zewnętrznych dostawców usług i zwiększenie bezpieczeństwa zarówno płatności, jak i użytkowników bankowości elektronicznej. Ten nowy standard prawny został wdrożony w Polsce w ustawie o usługach płatniczych.TPP (ang. Third Party Providers) czyli zewnętrzni dostawcy usług
Przykład: takimi dostawcami mogą być banki, fintechy, instytucje finansowe i inni zewnętrzni dostawcy usług płatniczych – pod warunkiem, że spełnią szereg wymagań i uzyskają zgodę nadzoru finansowego (w Polsce to KNF) na świadczenie usług otwartej bankowości tj. inicjowania płatności oraz dostępu do informacji o rachunku. Gdy PKO Bank Polski pozwala dołączać do Twojej bankowości elektronicznej konta z innych banków, też występuje w roli TPP. PKO Bank Polski ma już zgodę KNF na świadczenie usług otwartej bankowości.AIS (ang. Account Information Service) czyli dostęp do informacji o Twoim koncie.
Przykład: to właśnie dzięki tej usłudze możesz podłączyć konta z wybranych banków do swojej aplikacji IKO i serwisu internetowego iPKO - po zalogowaniu do naszej bankowości elektronicznej zobaczysz wtedy swoje finanse w jednym miejscu.PIS (ang. Payment Initiation Service) czyli inicjowanie płatności
Przykład: zakładając, że widzisz już konta z wybranych banków naszej bankowości elektronicznej lub mobilnej– możesz zlecać z nich przelewy w aplikacji IKO lub serwisie iPKO.
Przykład: możesz pozwolić, żeby zewnętrzy dostawca usług (TPP) zlecał z Twojego konta w PKO Banku Polskim przelew konkretnemu odbiorcy. To Ty decydujesz o kwocie przelewu, a TPP nie ma dostępu do Twoich pieniędzy.Ustawa o usługach płatniczych
Na terenie Polski otwarta bankowość jest wdrażana za pomocą znowelizowanej ustawy o usługach płatniczych. Nowela dostosowała prawo krajowe do unijnej dyrektywy PSD2.
Na stronie używamy nazw handlowych. Sprawdź, jak te terminy są definiowane w wykazie usług reprezentatywnych.
Aplikacja (mobilna) IKO
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.
Serwis (internetowy) iPKO
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.