Dodatkowe zabezpieczenia wynikają z przepisów PSD2 (ang. Payment Services Directive 2) i rozporządzenia RTS (ang. Regulatory Technical Standards) w zakresie SCA (ang. Strong Customer Authentication), czyli silnego uwierzytelniania.
Dodatkowe zabezpieczenie logowania
Zadbaj o bezpieczniejsze finanse dzięki rozwiązaniu, które analizuje:
Parametry urządzenia, z którego logujesz się do serwisu iPKO
(np. komputer, laptop, tablet, telefon)
Wybrane cechy zachowania podczas korzystania z serwisu iPKO
(np. tempo i sposób pisania na klawiaturze, sposób używania myszy komputerowej i ekranu dotykowego)
Jak włączyć?
Jak włączyć?
- 1
Zaloguj się do serwisu iPKO
Zobaczysz ekran z możliwością włączenia dodatkowego zabezpieczenia logowania
- 2
Wyraź zgody i włącz dodatkowe zabezpieczenie logowania
Zatwierdź je narzędziem autoryzacji
- 3
Bezpieczniej i szybciej loguj się do serwisu iPKO
Korzystaj z dodatkowej ochrony
- Bezpieczniej i szybciej loguj się do serwisu iPKO.
- Opcjonalnie możesz także dodać urządzenie, z którego się logujesz (np. komputer, laptop, telefon, tablet) jako zaufane. Dzięki temu nie będziemy wymagać potwierdzenia każdego logowania narzędziem autoryzacji (chyba że upłynie więcej niż 90 dni od ostatniego logowania z silnym uwierzytelnieniem, wtedy poprosimy Cię o dodatkowe potwierdzenie).
- Możesz dodać maks. 10 urządzeń zaufanych.
- W niektórych sytuacjach możemy ponownie poprosić Cię o dodanie urządzenia do zaufanych, np. jeśli:
- korzystasz z przeglądarki w trybie incognito
- ustawisz automatyczne czyszczenie plików cookies (kiedy zamkniesz przeglądarkę)
- wyczyścisz pliki cookies samodzielnie lub podczas aktualizacji przeglądarki
- używasz innych aplikacji, które blokują lub maskują dostęp do plików cookies, np. AdBlocka
- nie wyrazisz zgody na pliki cookies na naszej stronie
- zalogujesz się z innej przeglądarki na urządzeniu zaufanym
- często zmieniasz adres IP urządzenia, z którego się logujesz
- korzystasz z VPN-u dostawcy internetu – używasz adresu dostawcy usługi zamiast własnego adresu IP
Jak logować się z narzędziem autoryzacji?
Swoje transakcje łatwo potwierdzisz wybranym narzędziem autoryzacji – mobilną autoryzacją w aplikacji IKO, kodem SMS lub kodem z karty kodów.
Dwuetapowe logowanie
Jak logować się z dwuetapowym logowaniem?
Dwuetapowe logowanie do iPKO to potweirdzenie logowania w aplikacji IKO. Ze względów bezpieczeństwa co 90 dni poprosimy Cię o zalogowanie się z narzedziem autoryzacji
Jak włączyć?
W ustawieniach w serwisie iPKO lub aplikacji IKO
Jak się logować?
Wpisz login i hasło i dodatkowo potwierdź logowanie w aplikacji IKO
Pytania i odpowiedzi
Co to jest dodatkowe zabezpieczenie logowania?
To rozwiązanie, dzięki któremu – po wyrażeniu przez Ciebie zgód – przeanalizujemy parametry Twojego urządzenia, abyśmy mogli je rozpoznać podczas korzystania przez Ciebie z serwisu iPKO. Wykorzystujemy także analitykę behawioralną, która polega na analizie cech zachowania, takich jak m.in. tempo i sposób pisania na klawiaturze czy sposób poruszania myszką.
Jeśli włączysz dodatkowe zabezpieczenie logowania i dodasz urządzenie do zaufanych, nie będziemy wymagać potwierdzenia każdego logowania narzędziem autoryzacji. Możemy Cię o takie potwierdzenie poprosić, jeśli od ostatniego logowania z silnym uwierzytelnieniem minęło więcej niż 90 dni – wynika to z przepisów prawa.
Włączenie tego rozwiązania jest dobrowolne – jeśli tego nie zrobisz, będziesz logować się do konta z wykorzystaniem standardowego zabezpieczenia, czyli potwierdzając logowanie swoim narzędziem autoryzacji.
Dlaczego wprowadziliśmy dodatkowe zabezpieczenie logowania?
Cyberprzestępcy wciąż rozwijają swoje techniki i przeprowadzają coraz bardziej wyszukane i zaawansowane ataki. Nieustannie identyfikujemy nowe zagrożenia i w odpowiedzi na nie wdrażamy innowacyjne zabezpieczenia.
Sam login i hasło jako zabezpieczenie logowania do serwisu iPKO nie są już wystarczające. Do walki z cyberprzestępcami wykorzystujemy nowoczesne rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa, które otwierają nowe możliwości ochrony klientów.
Nasi klienci mogą korzystać z innowacyjnych rozwiązań zabezpieczających logowanie do serwisu iPKO. Podobne rozwiązania są już dostępne na rynku i powoli stają się jednym z podstawowych zabezpieczeń wykorzystywanych w bankowości elektronicznej.
Dodatkowe zabezpieczenia logowania to połączenie 2 rozwiązań:
- Analityka behawioralna – sprawdza m.in., jak korzystasz z klawiatury i myszki oraz ekranu dotykowego
Każdy z nas w unikalny dla siebie sposób korzysta z komputera czy smartfona. Analiza behawioralna obejmuje np. to, w jaki sposób użytkownik porusza kursorem myszy lub pisze na klawiaturze.
Dzięki weryfikacji tych nawyków możemy określić Twój indywidualny profil zachowań, czyli charakterystyczny dla Ciebie sposób korzystania z serwisu iPKO. Jeśli wykryjemy podejrzane aktywności, które odbiegają od tego wzorca, mamy szansę zablokować próbę przejęcia Twojego konta przez cyberprzestępców.
Rozwiązanie to dostarcza Biuro Informacji Kredytowej S.A.
- Analiza parametrów urządzenia klienta na podstawie adresu IP – rozpoznaje urządzenie, z którego logujesz się do serwisu iPKO
Rozwiązanie to dostarcza Mastercard Europe S.A.
W ramach tego rozwiązania nie przetwarzamy wrażliwych informacji np. o transakcjach, stanie konta, produktach czy innych stronach, z których korzystasz. Jeśli nie będziemy mieli pewności, że to Ty się logujesz, bo np. zrobisz to z innej przeglądarki lub sieci, poprosimy Cię o potwierdzenie logowania narzędziem autoryzacji.
Dodatkowo:
po udzieleniu zgód na dodatkowe zabezpieczenie logowania, możesz wskazać urządzenie – np. komputer lub telefon wraz z informacjami na jego temat (np. system operacyjny, sieć czy przeglądarka internetowa) – i dodać je do listy urządzeń zaufanych. Dzięki temu nie będziemy wymagać potwierdzenia każdego logowania narzędziem autoryzacji. Listą urządzeń zaufanych w dowolnym momencie możesz zarządzać w serwisie iPKO, czyli np. usunąć lub dodawać nowe urządzenia.
Dlaczego to robimy:
- Wprowadzamy nowe zabezpieczenia, aby dodatkowo chronić dostęp do serwisu iPKO naszych klientów.
- Staramy się, aby zmiany, które wprowadzamy zapewniały bezpieczeństwo ale jednocześnie były jak najbardziej przyjazne i wygodne dla użytkowników. Większe bezpieczeństwo wymaga wdrażania nowych rozwiązań i zmiany przyzwyczajeń klientów. Są one potrzebne, jeśli nadal chcemy wygodnie i bezpiecznie korzystać z bankowości elektronicznej.
- Rozwiązanie jest zgodne z przepisami prawa w zakresie silnego uwierzytelniania.
- Reagujemy na rosnącą skalę cyberprzestępstw.
Dodatkowe zabezpieczenie logowania w serwisie iPKO to jedno z wielu zabezpieczeń, które stosujemy. Pracujemy nad kolejnymi rozwiązaniami.
Co możesz zyskać dzięki dodatkowemu zabezpieczeniu logowania?
To rozwiązanie analizuje parametry Twojego urządzenia oraz sposób korzystania z serwisu iPKO. Dzięki temu możesz zyskać dodatkową ochronę przed cyberprzestępcami, gdy Twoje dane logowania (np. login, hasło) zostaną wykradzione, a oszuści spróbują zalogować się do Twojego konta.
Jakie dane przekazujemy naszym partnerom?
Współpracujemy z firmami Mastercard Europe i Biurem Informacji Kredytowej (BIK). Firmy te przetwarzają wyłącznie dane niezbędne do realizacji dodatkowego zabezpieczenia logowania. Mastercard Europe przetwarza adres IP, aby przeanalizować parametry urządzenia, z którego korzystasz, a BIK – wybrane cechy zachowania użytkownika, np. tempo i sposób pisania na klawiaturze, sposób poruszania myszką. Przetwarzamy tylko niezbędne dane zgodnie z przepisami RODO.
Jakich danych nie przekazujemy w ramach dodatkowego zabezpieczenia logowania?
Nie udostępnimy żadnych danych, które znajdują się w Twojej bankowości elektronicznej, jak np. loginu, hasła, danych kontaktowych, informacji o saldzie, produktach ani transakcjach.
Czy dodatkowe zabezpieczenie logowania będzie działać w sytuacjach, gdy będę mieć problemy z ruchem palców, dłoni lub rąk?
W sytuacji, gdy np. złamiesz rękę, i systemy wykryją, że Twoje zachowanie podczas logowania jest inne niż dotychczas, możemy poprosić Cię o potwierdzenie logowania do serwisu iPKO Twoim narzędziem autoryzacji.
Kto może włączyć dodatkowe zabezpieczenie logowania?
Wyrazić zgodę, w celu włączenia rozwiązania, mogą tylko osoby pełnoletnie – od 18 r.ż.
Czy mogę zalogować się bez dodatkowego zabezpieczenia logowania?
Tak. Jeśli nie chcesz włączyć dodatkowego zabezpieczenia logowania, poprosimy Cię o potwierdzenie logowania Twoim narzędziem autoryzacji.
Jak są chronione moje dane osobowe?
Najważniejszym celem RODO jest wzmocnienie ochrony danych osobowych osób fizycznych, które są przetwarzane przez firmy i instytucje prowadzące działalność na terenie Unii Europejskiej. Mastercard Europe SA współpracuje z nami w ramach dodatkowego zabezpieczenia logowania. W celu przeanalizowania parametrów Twojego urządzenia, przetwarza adres IP i jest osobnym Administratorem tej danej osobowej. Dane trzymane są w publicznej chmurze obliczeniowej.
Jak mogę wyrazić lub odwołać zgody?
Możesz samodzielnie zarządzać zgodami w serwisie iPKO - wyraź lub odwołaj zgody w ustawieniach serwisu iPKO. Po wycofaniu zgody, wylogujemy Cię z serwisu iPKO, wyłączymy dodatkowe zabezpieczenie logowania i wyczyścimy listę urządzeń zaufanych.
Wejdź w: Ustawienia → Twoje dane → Zarządzanie zgodami
Czy dodatkowe zabezpieczenie logowania działać będzie na różnych urządzeniach (np. tablet, laptop, telefon)?
Wystarczy, że raz zaakceptujesz zgody w celu włączenia rozwiązania. Dodatkowe zabezpieczenia logowania będzie działać na wszystkich urządzeniach (np. tablet, laptop, telefon), na których będziesz się logować do serwisu internetowego iPKO.
Pamiętaj o zasadach bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu iPKO i aplikacji IKO
Na stronie używamy nazw handlowych. Sprawdź, jak te terminy są definiowane w wykazie usług reprezentatywnych.
Serwis (internetowy) iPKO
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.