Funkcja wspiera zarządzanie finansami każdej firmy, niezależnie od formy prawnej Twojej działalności. Wieloosobowy dostęp do iPKO może włączyć każdy z dostępem do konta firmowego w serwisie internetowym iPKO.
Przykłady użycia:
Przejdź kolejno do: Ustawienia → Dostęp i bezpieczeństwo → Uprawnienia firmowe
Po kliknięciu Włącz, w zależności od formy prawnej Twojej firmy, ustawimy sposób reprezentacji automatycznie lub poprosimy Cię o jej wskazanie.
O aktywacji Wieloosobowego dostępu do iPKO powiadomimy Cię przez SMS i e-mail.
Możesz zrezygnować z Wieloosobowego dostępu do iPKO w każdej chwili.
Sposób reprezentacji w serwisie internetowym iPKO odzwierciedla reprezentację z przekazanych do nas dokumentów dotyczących Twojej firmy.
W zależności od formy prawnej prowadzonej przez Ciebie działalności, ustawimy sposób reprezentacji automatycznie lub poprosimy Cię o jej wskazanie.
Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą lub spółkę prawa handlowego, np. spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, jawną, komandytową – po zleceniu włączenia Wieloosobowego dostępu do iPKO automatycznie ustawimy Twój sposób reprezentacji.
Po udanym ustanowieniu sposobu reprezentacji firmy dostaniesz powiadomienie e-mail i SMS o możliwości korzystania z Wieloosobowego dostępu do iPKO. Zaloguj się do iPKO i sprawdź, czy sposób reprezentacji jest poprawny.
Jeśli nie będziemy mogli pobrać informacji o reprezentacji Twojej firmy, wyślemy do Ciebie e-mail i SMS z prośbą o ponowne zalogowanie do serwisu internetowego iPKO i samodzielne wpisanie sposobu reprezentacji. Twój doradca zweryfikuje wprowadzone dane.
Jeśli prowadzisz działalność w pozostałych formach prawnych, poprosimy Cię o wskazanie reprezentacji firmy.
Sposób akceptacji płatności możesz zmienić w serwisie internetowym iPKO w dowolnej chwili. Zmianę tę muszą zatwierdzić użytkownicy zgodnie ze sposobem reprezentacji w firmie.
Przykładowe sposoby akceptacji w firmie:
Możesz decydować, jaki zakres uprawnień nadać pełnomocnikom w swojej firmie
Nazwa roli | Zakres uprawnień | Miejsce zlecenia | Działanie |
Tylko podgląd | Najmniejszy |
Serwis iPKO → Uprawnienia firmowe | Użytkownik może: · logować się do serwisu internetowego iPKO · mieć podgląd do – wskazanych przez reprezentantów – kont, stanów kont oraz ich szczegółów Użytkownik nie może: · wprowadzać zleceń przelewów |
Wprowadzanie | Średni | Użytkownik może: · logować się do serwisu internetowego iPKO · mieć podgląd do, wskazanych przez reprezentantów, kont, stanów kont oraz ich szczegółów · wprowadzać przelewy, które | |
Akceptowanie | Wysoki | Użytkownik może: · logować się do serwisu internetowego iPKO · mieć podgląd do, wskazanych przez reprezentantów, kont, stanów kont oraz ich szczegółów · wprowadzać przelewy i je akceptować – zgodnie z firmowym sposobem akceptacji płatności |
Role i uprawnienia specjalne
Nazwa roli | Zakres uprawnień | Miejsce zlecenia | Działanie |
Samodzielny reprezentant |
Najwyższy |
W oddziale | Użytkownik może: · logować się do serwisu internetowego iPKO · mieć podgląd do wszystkich kont firmowych, stanów kont oraz ich szczegółów · wprowadzać przelewy i ostatecznie je akceptować · pomijać firmowy sposób reprezentacji i płatności Domyślnie żaden użytkownik nie będzie mieć ustawionej roli administratora. |
Reprezentant i administrator | |||
Administrator |
Do obsługi swojej firmy w serwisie internetowym iPKO w ramach Wieloosobowego dostępu do iPKO możesz dodawać kolejnych użytkowników.
Informację o zaakceptowaniu lub odrzuceniu dyspozycji wyślemy SMS-em oraz na adres e-mail do reprezentanta, który zlecił dodanie nowego użytkownika.
Jeśli korzystasz z Wieloosobowego dostępu do iPKO, możesz sprawdzić listę osób, które otrzymały dostęp do serwisu internetowego iPKO i aplikacji mobilnej IKO Twojej firmy w sekcji: Ustawienia → Dostęp i bezpieczeństwo → Uprawnienia firmowe.
Przy każdym użytkowniku znajdziesz:
W sekcji Uprawnienia firmowe → Ustawienia → Dostęp i bezpieczeństwo → Uprawnienia firmowe – znajdziesz potwierdzenia zleconych, zrealizowanych lub odrzuconych operacji niepłatniczych w serwisie internetowym iPKO np. edycja użytkowników. Wszystkie operacje w tej sekcji wymagają działania zgodnego ze sposobem reprezentacji firmy.
Potwierdzenia operacji są podzielone na 3 zakładki:
W serwisie internetowym iPKO→ Płatności → Inne usługi → Płatności do akceptacji znajdziesz płatności, które czekają na akceptację uprawnionego użytkownika.
Jeśli na użytkownika czeka płatność do akceptacji, na stronie głównej serwisu internetowego iPKO wyświetlimy powiadomienie, a w sekcji Płatności → Inne usługi zobaczy dodatkowy przycisk: Płatności do akceptacji.
Zakładka Płatności do akceptacji składa się z dwóch sekcji:
Uwaga: te przelewy są zlecone przez innego uprawnionego użytkownika firmy i nie możesz ich edytować
Uwaga: te przelewy może odrzucić tylko użytkownik, który je zlecił. Użytkownik bez uprawnień do akceptacji przelewu może mieć do nich tylko podgląd.
Jeśli dany użytkownik ma dostęp do więcej niż jednej firmy, na stronie serwisu internetowego iPKO pojawi się opcja zmiany firmy.
Jeśli w Twojej firmie zmieniła się reprezentacja, złóż dyspozycję w serwisie iPKO: Moje sprawy → Dyspozycje i zaświadczenia lub zrób to na spotkaniu ze swoim doradcą. Po aktualizacji danych firmy zaloguj się do serwisu internetowego iPKO, wejdź w: Ustawienia → Dostęp i bezpieczeństwo → Uprawnienia firmowe. W sekcji Sposób reprezentacji firmy kliknij w: Sprawdź, jak zmienić reprezentację.
Tak, ale płatności i transakcje, które zlecasz w aplikacji IKO, musisz zaakceptować w serwisie iPKO zgodnie ze sposobem akceptacji płatności. Pamiętaj, aby regularnie aktualizować aplikację IKO – dzięki temu będziesz korzystać w pełni z naszych usług.
Tak, Wieloosobowy dostęp do iPKO wpływa na funkcje serwisu:
Jeśli korzystasz z Wieloosobowego dostępu do iPKO, osoby z łączną akceptacją płatności lub z ograniczonymi uprawnieniami nie będą mogły korzystać z niektórych funkcji, w tym:
Sprawdź możliwe powody:
W takim przypadku poproś użytkownika o kontakt z pracownikiem naszego banku, który pomoże mu uzyskać dostęp do serwisu internetowego iPKO bez otwierania konta. Jeśli użytkownik nie będzie mieć aktywnego dostępu do iPKO w ciągu 30 dni, anulujemy wniosek o jego dodanie.
Tak, możesz zrezygnować z niego w każdej chwili.