BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNA DLA FIRM

Wieloosobowy dostęp do serwisu iPKO

  • Zarządzaj finansami firmy wspólnie z jej reprezentantami
  • Dodawaj online nowych pełnomocników do bankowości internetowej swojej firmy i określaj ich uprawnienia
  • Wybieraj osoby, które będą zlecać i akceptować firmowe przelewy

Jak działa Wieloosobowy dostęp do iPKO?

Funkcja wspiera zarządzanie finansami każdej firmy, która korzysta z serwisu iPKO – niezależnie od jej formy prawnej.
Możesz zarządzać finansami firmy wspólnie z jej reprezentantami, dodawać pełnomocników, określać ich uprawnienia itd.

Grafika w kafelku Jednoosobowa działalność gospodarcza (JDG)

Jednoosobowa działalność gospodarcza (JDG)

Osoba, która opiekuje się księgowością Twojej firmy, może tworzyć przelewy. Łatwo je zaakceptujesz lub odrzucisz. Przelewy zrealizujemy po Twojej akceptacji

Grafika w kafelku Inne formy prawne

Inne formy prawne

Możesz korzystać z etapowej akceptacji płatności – ustalać limity, liczbę osób i uprawnienia do zlecania/akceptacji płatności. Jeśli Twoją firmę reprezentuje wiele osób, zarządzanie pełnomocnikami i warunkami zlecania przelewu trzeba potwierdzać wg reprezentacji firmy

Dlaczego warto?

Grafika w kafelku Wygoda

Wygoda

W jednym miejscu razem ze wspólnikami lub pracownikami zarządzacie finansami firmy i potwierdzacie transakcje

Grafika w kafelku Kontrola

Kontrola

Decydujesz, komu i jakie uprawnienia nadajesz – reprezentant firmy np. ustala limity lub wskazuje, kto może potwierdzać przelewy

Grafika w kafelku Brak opłat

Brak opłat

Korzystasz za darmo – bez względu na liczbę użytkowników. Nie musisz zmieniać rodzaju konta firmowego

Grafika w kafelku Przejrzystość

Przejrzystość

Wieloosobowy dostęp do iPKO odzwierciedla sposób reprezentacji zgodny z dokumentami rejestrowymi Twojej firmy

Jak włączyć wieloosobowy dostęp do serwisu iPKO?

Usługę może włączyć każdy z dostępem do konta firmowego w serwisie iPKO

Jak włączyć wieloosobowy dostęp do serwisu iPKO?

  • 1

    Zaloguj się do serwisu iPKO swojej firmy

    Przejdź do Ustawienia Dostęp i bezpieczeństwo Uprawnienia firmowe

  • 2

    Włącz dostęp

    Kliknij Włącz, a my ustawimy sposób reprezentacji automatycznie lub poprosimy Cię o jego wskazanie

  • 3

    Korzystaj i poznawaj funkcje

    O aktywacji usługi powiadomimy Cię SMS-em i e-mailem

Role i uprawnienia pełnomocników - podstawowe

Zdecyduj, jaki zakres uprawnień nadasz pełnomocnikom w swojej firmie. Zrobisz to w serwisie iPKO w zakładce Uprawnienia firmowe: Możesz nadać uprawnienia danej osobie i odebrać je w dowolnym momencie

 

Podgląd

Wprowadzanie

Akceptowanie

Rola i zakres uprawnień

Rola i zakres uprawnień

niski

Rola i zakres uprawnień

średni

Rola i zakres uprawnień

wysoki

Logowanie/dostęp do serwisu iPKO firmy

Logowanie/dostęp do serwisu iPKO firmy

tak

Logowanie/dostęp do serwisu iPKO firmy

tak

Logowanie/dostęp do serwisu iPKO firmy

tak

Podgląd wskazanych przez reprezentantów kont

Podgląd wskazanych przez reprezentantów kont

tak

Podgląd wskazanych przez reprezentantów kont

tak

Podgląd wskazanych przez reprezentantów kont

tak

Wprowadzanie przelewów

Wprowadzanie przelewów

-

Wprowadzanie przelewów

tak

Wprowadzanie przelewów

tak

Akceptowanie przelewów

Akceptowanie przelewów

-

Akceptowanie przelewów

-

Akceptowanie przelewów

tak

Pomijanie firmowego sposobu reprezentacji i płatności

Pomijanie firmowego sposobu reprezentacji i płatności

-

Pomijanie firmowego sposobu reprezentacji i płatności

-

Pomijanie firmowego sposobu reprezentacji i płatności

-

Role i zakres uprawnień

Role i zakres uprawnień

Podgląd

Role i zakres uprawnień

wprowadzenie

Role i zakres uprawnień

akceptowanie

 

Role i uprawnienia specjalne

Każdemu użytkownikowi możesz nadać uprawnienia administratora na podstawie pełnomocnictwa notarialnego

W przypadku wspólnot mieszkaniowych – możesz je nadać reprezentantowi zarządcy na podstawie aktu notarialnego lub umowy o zarządzanie nieruchomością

 

  • Użytkownik może:

    • logować się do serwisu iPKO
    • mieć podgląd do wszystkich kont firmowych, stanów kont oraz ich szczegółów
    • wprowadzać przelewy i ostatecznie je akceptować jednoosobowo
    • składać dyspozycje jednoosobowo z pominięciem sposobu reprezentacji i akceptacji płatności

    Domyślnie żaden użytkownik nie będzie mieć ustawionej roli administratora

Zarządzanie użytkownikami

  • Możesz dodawać kolejnych użytkowników do obsługi swojej firmy w serwisie iPKO:

    1. Przejdź do UstawieniaDostęp i bezpieczeństwoUprawnienia firmoweOsoby z uprawnieniamiNadaj uprawnienia kolejnej osobie
    2. Zanim dodasz nową osobę, upewnij się, że ta ma aktywny dostęp do serwisu iPKO. Jeśli nie ma dostępu, skontaktuj się z nami
    3. Złóż wniosek o dodanie użytkownika – podaj w nim:
      • PESEL tej osoby
      • do jakich kont może mieć dostęp
      • poziom uprawnień, odpowiedni do zakresu odpowiedzialności w serwisie iPKO – np. tylko podgląd, wprowadzanie, akceptowanie
    1. Zatwierdzisz dodanie użytkownika wg sposobu reprezentacji swojej firmy – powiadomimy go, że chcesz nadać mu uprawnienia do serwisu
    2. Nowy użytkownik zobaczy powiadomienie na głównej stronie serwisu iPKO – po kliknięciu przejdzie do wniosku, który może zatwierdzić lub odrzucić

    Informację o zaakceptowaniu lub odrzuceniu wniosku wyślemy SMS-em i e-mailem do reprezentanta, który zlecił dodanie nowego użytkownika.

  • Możesz sprawdzić listę osób, które otrzymały dostęp do serwisu iPKO i aplikacji IKO Twojej firmy. Zrobisz to w sekcji UstawieniaDostęp i bezpieczeństwoUprawnienia firmowe.

    Przy każdym użytkowniku znajdziesz:

    • rodzaj uprawnienia
    • menu, w którym zmienisz zakres uprawnień użytkownika lub odbierzesz mu dostęp do Twojej firmy w serwisie iPKO i aplikacji IKO

    Ważne! Aby nadać/odebrać uprawnienia administratora, odwiedź nasz oddział – doradca musi zweryfikować nadane pełnomocnictwo

  • W sekcji Profil firmowy Ustawienia Dostęp i bezpieczeństwo Uprawnienia firmowe znajdziesz potwierdzenia zleconych, zrealizowanych lub odrzuconych transakcji, które nie są związane z płatnościami w serwisie iPKO, np. edycję użytkowników. Wszystkie transakcje w tej sekcji muszą zgadzać się z reprezentacją firmy. Potwierdzenia transakcji znajdziesz w 3 zakładkach:

    • Przez Ciebie – transakcje zlecone przez innych użytkowników, które czekają na Twoją akceptację
    • Przez innych – transakcje zlecone przez Ciebie w serwisie iPKO, które czekają na akceptację reprezentantów firmy
    • Historia – transakcje zakończone
Grafika do linku

Jeśli użytkownik ma dostęp do więcej niż jednej firmy, na stronie serwisu iPKO pojawi się opcja zmiany serwisu (kontekstu) firmy

Płatności do akceptacji

W serwisie iPKO przejdź do Płatności Inne usługi Płatności do akceptacji. Znajdziesz tam płatności, które czekają na akceptację uprawnionego użytkownika.

Jeśli użytkownik czeka na akceptację, na stronie głównej serwisu iPKO wyświetlimy mu powiadomienie. Dodatkowo w sekcji Płatności Inne usługi zobaczy przycisk Płatności do akceptacji.

 

W zakładce Płatności do akceptacji znajdziesz 2 sekcje:

    • Użytkownik z uprawnieniami akceptuje lub odrzuca przelewy
    • Przelewy są zlecone przez innego uprawnionego użytkownika firmy – nie możesz ich edytować
    • Znajdują się tam przelewy, które czekają na dalszą akceptację
    • Przelewy może odrzucić tylko ten użytkownik, który je zlecił
    • Użytkownik, który nie ma uprawnień do akceptacji przelewu, może mieć do nich tylko podgląd

Pytania i odpowiedzi

  • Jeśli w Twojej firmie zmieniła się reprezentacja, złóż wniosek w serwisie iPKO:

    • Wybierz Moje sprawy Dyspozycje i zaświadczenia lub zrób to na spotkaniu ze swoim doradcą
    • Po aktualizacji danych firmy zaloguj się do serwisu iPKO i przejdź do Ustawienia Dostęp i bezpieczeństwo Uprawnienia firmowe
    • W sekcji Sposób reprezentacji firmy wybierz Sprawdź, jak zmienić reprezentację
  • Tak, jednak płatności i transakcje, które zlecasz w aplikacji IKO, musisz zaakceptować w serwisie iPKO wg sposobu akceptacji płatności. Regularnie aktualizuj aplikację IKO – dzięki temu w pełni skorzystasz z naszych usług.

  • Tak, dzięki wieloosobowemu dostępowi do serwisu iPKO:

    • w prostszy sposób dodasz użytkowników do serwisu iPKO swojej firmy i zarządzisz ich uprawnieniami
    • zlecisz przelewy, które zaakceptuje inny użytkownik
    • zaakceptujesz przelewy zlecone przez innego użytkownika

    Jeśli korzystasz z usługi, osoby z łączną akceptacją płatności lub z ograniczonymi uprawnieniami nie skorzystają z niektórych funkcji, np. nie mogą:

    • zlecić płatności przez internet – przez bankowość elektroniczną i dostawców, którzy udostępniają usługę zlecania transakcji płatniczej (PIS)
    • płacić zbliżeniowo telefonem i robić przelewy BLIKIEM na nr telefonu
    • kupić biletów parkingowych i komunikacji miejskiej
    • płacić za przejazdy autostradami
    • korzystać z płatności BLIK i doładowań telefonu
    • zlecić paczki przelewów
  • Sprawdź możliwy powód:

    • Nie możemy automatycznie pobrać informacji o reprezentacji Twojej firmy. Wyślemy do Ciebie e-mail i SMS z prośbą o ponowne zalogowanie do serwisu iPKO i samodzielne wpisanie sposobu reprezentacji. Twój doradca sprawdzi wprowadzone dane
    • Twoja firma ogłosiła upadłość, jest w likwidacji lub restrukturyzacji
    • Nie masz min. liczby reprezentantów z aktywnym dostępem do serwisu iPKO
    • Sposób reprezentacji Twojej firmy nie pozwala na włączenie usługi
    • Twoja firma jest wykreślona z listy KRS
  • Poproś użytkownika o kontakt z naszym pracownikiem, który pomoże mu uzyskać dostęp do serwisu iPKO bez otwierania konta. Jeśli użytkownik nie będzie mieć aktywnego dostępu w ciągu 30 dni, anulujemy jego wniosek. 

  • Tak, możesz zrezygnować z usługi w każdej chwili.

  • Nie, nadanie uprawnień w ramach Wieloosobowego dostępu do iPKO nie daje możliwości do załatwiania spraw w oddziale.

  • Nie, dla każdego użytkownika obowiązuje jeden wskazany zakres uprawnień do wszystkich przypisanych do niego kont.