Pomoc dla powodzian
Fundacja PKO Banku Polskiego otworzyła specjalne konto do wpłat dla osób dotkniętych powodzią. Ty też możesz pomóc!
Jak dołączyć?
W aplikacji IKO
wybierz: Więcej → Pomagaj z nami → Pomagaj z Fundacją PKO Banku Polskiego → Wspieram
W serwisie iPKO
wybierz Pomoc dla powodzian (po zalogowaniu po prawej stronie)
Zrób przelew z dowolnego konta
na konto Fundacji: 30 1020 1068 0000 1702 0337 3529
z tytułem: Darowizna dla powodzian
Wsparcie dla organizacji pozarządowych i jednostek samorządowych zaangażowanych w pomoc
Co przygotowaliśmy dla naszych klientów z terenów powodziowych?
Co przygotowaliśmy dla naszych klientów z terenów powodziowych?
- 1
PKO Bank Polski proponuje bezpłatne rozwiązania klientom indywidualnym i firmowym z terenów objętych stanem klęski żywiołowej, które mają na celu zawieszenie spłaty zobowiązań finansowych.
- 2
Osoby posiadające m.in. kredyt hipoteczny i gotówkowy mogą wnioskować o zawieszenie spłaty na 3 miesiące bez żadnych opłat.
- 3
PKO Bank Polski na bieżąco analizuje możliwość zaproponowania kolejnych rozwiązań bądź rozszerzenia już zaproponowanych.
Klienci bezpośrednio poszkodowani przez powódź mogą od 18.09 zawnioskować o przeznaczone specjalnie dla nich rozwiązania w przypadku problemów ze spłatą zobowiązań kredytowych
Klienci indywidualni, firmowi i rolnicy
Kredyty hipoteczne – pomoc z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców
Od 7 października 2024 możesz skorzystać z bezzwrotnej pomocy z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców. Wniosek możesz złożyć w naszym oddziale.
Możesz złożyć wniosek o wsparcie w postaci spłaty przewidywanych 12 rat (na dzień złożenia wniosku) – jeśli w wyniku powodzi Twój dom lub mieszkanie, których dotyczy kredyt mieszkaniowy, został uszkodzony lub zniszczony i chociażby czasowo nie możesz z niego (lub jego części) korzystać
Co jeszcze musisz wiedzieć?
- Pamiętaj, że wszystkie oświadczenia w tym wniosku składasz pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
- Pomoc otrzymasz również, gdy korzystasz z innych programów mieszkaniowych, np. Bezpieczny kredyt 2%, kredyt mieszkaniowy ze spłatą rodzinną, Mieszkanie dla młodych
Podstawa prawna: ustawa z dnia 16 września 2011 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi (znowelizowana ostatnio ustawą zmieniającą z dnia 1 października 2024 r. - Dz.U. poz. 1473)
Klienci indywidualni – kredyt hipoteczny i pożyczka gotówkowa
Możesz zawiesić spłatę pożyczki gotówkowej oraz kredytu hipotecznego na 3 miesiące bez żadnych opłat.
W takiej sytuacji:
- kapitał i odsetki z tego okresu rozłożymy na pozostałe raty
- okres kredytowania pozostaje bez zmian.
Żeby skorzystać z tego rozwiązania, wystarczy Twoje oświadczenie i dyspozycja. Złóż je do 31 grudnia br.
Wniosek o zawieszenie spłaty kredytu hipotecznego możesz złożyć:
- w oddziale banku - wzór wniosku zawieszenie spłaty kredytu hipotecznego
- wybierz kolejno: Moje sprawy → Dyspozycje i zaświadczenia → Kredyty → Kredyt hipoteczny - Zawieszenie spłaty dla poszkodowanych w powodzi (wrzesień 2024)
- przeczytaj ważne informacje, wypełnij wniosek o zawieszenie spłaty i złóż oświadczenia
- zdecyduj, jak mamy Cię powiadomić o złożeniu wniosku
- potwierdź i wyślij wniosek.
- w serwisie iPKO
- wybierz kolejno: Moje sprawy → Dyspozycje i zaświadczenia → Nowa dyspozycja → Kredyty hipoteczne → Zawieszenie spłaty dla poszkodowanych w powodzi (wrzesień 2024)
- przeczytaj ważne informacje,wypełnij wniosek o zawieszenie spłaty i złóż oświadczenia
- zdecyduj, jak mamy Cię powiadomić o złożeniu wniosku
- potwierdź i wyślij wniosek
Wniosek o zawieszenie spłaty pożyczki gotówkowej możesz złożyć w:
- oddziale banku
- aplikacji IKO:
- wybierz kolejno: Moje produkty → Dyspozycje i zaświadczenia → Kredyty → Pożyczka gotówkowa – zawieszenie spłaty raty
- potwierdź i wyślij wniosek
- serwisie iPKO:
- wybierz kolejno: Moje sprawy → Dyspozycje i zaświadczenia → Nowa dyspozycja → Pożyczki i kredyty → Zawieszenie spłaty raty
- zaznacz na wniosku oświadczenie, że jesteś osobą poszkodowaną w wyniku powodzi
- potwierdź i wyślij wniosek
Z zawieszenia spłaty nie skorzystasz:
- dla Bezpiecznego kredytu 2%
- dla kredytów mieszkaniowych ze spłatą rodzinną
- jeżeli na dzień złożenia wniosku o zawieszenie spłaty opóźnienie w spłacie kapitału lub odsetek przekracza 30 dni
Umożliwiamy również poszkodowanym w powodzi wydłużenie okresu spłaty kredytu hipotecznego lub pożyczki gotówkowej.
Klienci indywidualni a książeczki mieszkaniowe
Nie musisz rejestrować swojej książeczki przed jej likwidacją i wypłatą premii gwarancyjnej - więcej
Klienci firmowi i rolnicy – kredyty, leasing i faktoring
Klienci firmowi i rolnicy mogą skorzystać z:
- zawieszenia spłaty rat kapitałowych lub kapitałowo-odsetkowych kredytu na maksymalnie 3 mies. Wystarczy, że do końca grudnia br. złożą taką dyspozycję w oddziale.
- wydłużenia do 90 dni terminów płatności faktur wystawionych od 1.10 do 31.12 br. za usługi faktoringowe. Wystarczy, że skontaktują się ze swoim opiekunem.
Firmom proponujemy też uproszczony sposób przedłużania kredytu w rachunku firmowym. Kredyty te zostaną automatycznie odnowione na kolejnych 12 mies. lub przedłużone o maks. 6 mies..
Klienci, którzy korzystają z leasingu, mogą zawiesić spłatę rat kapitałowych.
Komunikat Związku Banków Polskich w sprawie rozwiązań banków dla powodzian
Likwidacja szkód w ramach ubezpieczenia PKO Dom
Dla klientów dotkniętych powodzią firma PKO Ubezpieczenia uruchomiła szybką ścieżkę likwidacji szkód. Szkodę z ubezpieczenia PKO Dom mogą zgłosić:
Więcej informacji klienci poszkodowani przez powódź znajdą na stronie PKO Ubezpieczenia
Wsparcie dla pracowników banku
Wśród poszkodowanych są pracownicy banku, a także ich bliscy. Priorytetem od początku jest ochrona ich życia i zdrowia, dlatego w pierwszej kolejności bank skupił się na zapewnieniu im niezbędnej pomocy. Pracownicy mogą wystąpić do banku o bezzwrotne zapomogi, wprowadzone zostały też usprawiedliwione, pełnopłatne nieobecności w pracy osób z terenów powodziowych.
Placówki i wypłaty gotówki
Naszych klientów informujemy, że obecnie nieczynne mogą być oddziały, agencje i bankomaty oraz wpłatomaty w zalanych miejscowościach. Jak tylko będzie to możliwe – będziemy wznawiać ich działalność. Prosimy klientów, którzy muszą lub chcą skorzystać z naszych usług, ale nie mogą dotrzeć do oddziału lub oddział jest zamknięty, o kontakt z naszą infolinią 800 302 302
Na bieżąco będziemy informować o działaniach podejmowanych przez nas oraz o zmianach w dostępności naszych placówek i bankomatów / wpłatomatów
Transakcje i operacje gotówkowe
Wszystkie operacje realizujemy bez zakłóceń, a środki zdeponowane na rachunkach klientów są bezpieczne. Jesteśmy też dobrze przygotowani na zwiększone zapotrzebowanie klientów na gotówkę. Trzeba mieć jednak na względzie, że w niektórych lokalizacjach wypłata gotówki może być tymczasowo utrudniona.