Pomoc dla powodzian
Fundacja PKO Banku Polskiego otworzyła specjalne konto do wpłat dla osób dotkniętych powodzią. Ty też możesz pomóc!
Jak dołączyć?
W aplikacji IKO
wybierz: Więcej → Pomagaj z nami → Pomagaj z Fundacją PKO Banku Polskiego → Wspieram
W serwisie iPKO
wybierz Pomoc dla powodzian (po zalogowaniu po prawej stronie)
Zrób przelew z dowolnego konta
na konto Fundacji: 30 1020 1068 0000 1702 0337 3529
z tytułem: Darowizna dla powodzian
Jak wnioskować o wsparcie?
Wsparcie dla organizacji pozarządowych i jednostek samorządowych zaangażowanych w pomoc
Angażujesz się w pomoc osobom poszkodowanym przez powódź i potrzebujesz wsparcia finansowego?
Złóż wniosek na www.fundacjapkobp.pl
Jak wnioskować o wsparcie?
- 1
Na www.fundacjapkobp.pl wybierz zakładkę formularze → rejestracja projektu lokalnego
Jeśli to nie jest Twój pierwszy wniosek i masz już konto, zaloguj się i tam złóż wniosek o wsparcie #PomocDlaPowodzian
- 2
Wypełnij wniosek
- W tytule wniosku wpisz #PomocDlaPowodzian i nazwę Twojej organizacji
- W polu opis projektu podaj działalność statutową Twojej organizacji, potrzeby oraz planowane działania
- W polu kosztorys podaj szacowany koszt każdego planowanego wydatku
- 3
Załóż konto organizacji, które potrzebujemy do dalszej obsługi wniosku
Zapisz lub zapamiętaj ID – będzie potrzebne do logowania na konto
- 4
Nasza Fundacja sprawdzi wniosek i jeśli go zaakceptuje, skontaktuje się z Tobą
Pieniądze otrzymasz po podpisaniu umowy
Jak pomogliśmy?
Fundacja PKO Banku Polskiego
- Wsparła m.in. 17 lokalnych jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej.
- Kupiła wyposażenie dla Centrum Kultury i Biblioteki w Bardzie oraz Centrum Kultury i Rekreacji w Lądku- Zdroju.
- Sfinansowała pobyt ponad 5,2 tys. dzieci z terenów dotkniętych powodzią na zielonych szkołach.
- Przekazała pieniądze Funduszowi Lokalnemu Masywu Śnieżnika. Dzięki tej współpracy wsparcie otrzymało ponad 600 rodzin m.in. z okolic Bystrzycy Kłodzkiej, Stronia Śląskiego czy Lądka-Zdroju. Pomoc trafiła głównie do rodzin wielodzietnych, samotnych matek z dziećmi, seniorów i osób z niepełnosprawnościami. Każda z rodzin otrzymała sprzęt AGD, którego potrzebowała.
- Współpracowała z Polskim Centrum Pomocy Międzynarodowej. Udało się:
- sfinansować m.in. sprzęt ratunkowy taki jak pompy, agregaty, ubrania specjalistyczne dla strażaków z 8 oddziałów OSP oraz osuszacze, nagrzewnice i materiały budowlane dla rodzin poszkodowanych przez powódź,
- poprowadzić punkt pomocy oraz wsparcie materialne i psychologiczne dla osób, które szczególnie ucierpiały w wyniku powodzi,
- odbudować siedzibę Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w Głuchołazach oraz infrastrukturę sportową Bolesławieckiego Klubu Sportowego. Dzieci mogły wrócić na zajęcia integracyjne i terapeutyczne, a 250 młodych zawodników mogło dalej trenować,
- otworzyć świetlicę i zorganizować zajęcia dla dzieci w Lewinie Brzeskim.
Jak skutecznie pomagać w podobnych sytuacjach?
Fundacja PKO Banku Polskiego wspólnie z Fundacją Stocznia pracują nad raportem, o tym, jak najskuteczniej pomagać osobom pokrzywdzonym przez powódź, co jest jeszcze do zrobienia oraz jak przeciwdziałać takim wydarzeniom w przyszłości. Raport będzie okazją do ogólnopolskiej, eksperckiej debaty nad skutecznymi i trwałymi strategiami przeciwdziałania i walki ze skutkami powodzi w przyszłości.
Pomoc pracowników banku
- Dzięki zaangażowaniu pracowników banku z regionu wrocławskiego udało się pomóc 145 potrzebującym rodzinom z zalanych terenów. Wolontariusze odwiedzali potrzebujących i wspierali ich. Pomagali też w organizacji i logistyce sprzętów pierwszej potrzeby m.in.: podstawowych mebli, sprzętów AGD, materiałów budowlanych, pieców i opału.
- W Głuchołazach pracownicy lokalnego oddziału pomagali przy odgruzowywaniu mieszkań, prowadzili zbiórki charytatywne, a nawet przyjmowali powodzian pod swój dach. Oddział w Głuchołazach zaopiekował się 32 rodzinami, większość z nich to klienci banku.
Komunikat Związku Banków Polskich w sprawie rozwiązań banków dla powodzian