Zgłaszanie naruszeń

Zgodnie z Ustawą o ochronie Sygnalistów, określiliśmy zasady, według których pracownicy i określone osoby, które nie są naszymi pracownikami, mogą zgłaszać sytuacje, które:

  • naruszają lub potencjalnie mogą naruszać prawo
  • naruszają przepisy wewnętrzne i przyjęte przez nas standardy rynkowe

Zgłoszenia mogą być przesyłane anonimowo lub z ujawnieniem tożsamości zgłaszającego.

 

  • Każdy, kto dowie się o możliwym naruszeniu prawa, przepisów wewnętrznych lub standardów rynkowych związanych z wykonywanymi obowiązkami na podstawie zawartej umowy, pełnionej funkcji lub świadczonych usług oraz po ich zakończeniu.

    Zgłoszenie mogą przekazać też osoby, które starają się o pracę lub współpracę z bankiem na etapie rekrutacji lub negocjacji przed zawarciem umowy.

  • Zgłoszenia mogą dotyczyć zaniechania lub działania niezgodnego z prawem albo takiego, które ma obejść prawo m.in. w zakresie:

    • korupcji
    • usług i produktów finansowych
    • przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
    • ochrony konsumentów
    • ochrony prywatności i danych osobowych
    • bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych
    • przepisów wewnętrznych
    • zasad Kodeksu Etyki
    • rekomendacji organów nadzoru i kontroli

Jak można zgłosić naruszenie?

  • (22) 580 25 50 lub z wykorzystaniem pozostałych systemów komunikacji (inny numer telefonu lub aplikacja, np. MS Teams)

  • w trakcie spotkania z pracownikiem Departamentu Zgodności

    1. na adres: 
      • PKO Bank Polski, Departament Zgodności, ul. Puławska 15, 02-515 Warszawa, z dopiskiem: „WG”
      • Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego, ul. Puławska 15, 02-515 Warszawa, z dopiskiem „WG”
      • Rada Nadzorcza PKO Banku Polskiego, ul. Puławska 15, 02-515 Warszawa, z dopiskiem „WG” – gdy zgłoszenie dotyczy członka Zarządu
    2. przez aplikację Sygnanet, która zapewnia anonimowość zgłaszającego i na skrzynkę poczty elektronicznej: sygnalisci@pkobp.pl
    3. na imienną skrzynkę poczty elektronicznej:
      • przewodniczącego Rady Nadzorczej – gdy zgłoszenie dotyczy członka Zarządu
      • Prezesa Zarządu

Bezpieczeństwo danych osobowych

  • Tak, gwarantujemy zgłaszającym dyskrecję i anonimowość.

    • Dane osoby zgłaszającej, jeśli zostaną podane, zostaną poufne i nikomu ich nie udostępnimy
    • W przypadku zgłoszeń anonimowych, jeśli na podstawie treści zgłoszenia można ustalić tożsamość zgłaszającego, usuniemy te informacje, zanim podejmiemy kolejne kroki
    • Osoba zgłaszająca nie może ponieść negatywnych skutków w związku z przekazaniem zgłoszenia, np. rozwiązanie umowy, obniżenie wynagrodzenia
  • Gdy dostaniemy zgłoszenie, przetworzymy dane osobowe tylko w takim zakresie, w jakim będzie to potrzebne do przyjęcia zgłoszenia lub podjęcia działań. Nie zbieramy danych osobowych, które nie mają znaczenia dla zgłoszenia, a jeśli przypadkowo je zbierzemy, od razu je usuniemy. Pozostałe dane osobowe przechowujemy zgodnie z przepisami Ustawy o ochronie Sygnalistów

    Zapoznaj się z treścią klauzuli informacyjnej o przetwarzaniu danych osobowych.

    Jeśli jesteś klientem i chcesz skontaktować się z nami w innej sprawie, napisz na adres e-mail: informacje@pkobp.pl