PKO PROSTO

Prostujemy język

  • Tracisz czas na zrozumienie bankowych tekstów? Zmieniamy to – upraszczamy nasz język dla Ciebie
  • Dbamy o to, żeby nasze komunikaty były zrozumiałe dla każdego, bo w relacjach stawiamy na partnerstwo
  • Teksty chcemy pisać zgodnie z zasadami prostego języka i efektywnej komunikacji, a pomaga nam w tym nasza aplikacja PKO Prosto

Prosty język, czyli jak chcemy pisać?

Bez trudnych słów

Staramy się pisać bez żargonu bankowego, języka specjalistycznego tam, gdzie jest to możliwe

Krótko

Wiemy, że nie chcesz czytać wypracowań – dlatego ciągle przeglądamy nasze teksty, skracamy je i wyrzucamy nadmiar słów

Precyzyjnie

Dbamy, żeby komunikat był przejrzysty – nie chcemy zostawiać Ci pola do domysłów, a Ty nie musisz zadawać nam dodatkowych pytań

Bezpośrednio

Staramy się nie owijać w bawełnę, a najważniejsze informacje dawać na początek

W przystępnej formie

Nie zatrzymujemy się tylko na słowach. Układamy treść w myślniki, akapity i unikamy wielu odniesień

Dostępnie

Ważny jest dla nas język inkluzywny, dlatego piszemy tak, żeby nikogo nie wykluczać

Poznaj naszą prostą historię

    • Otrzymujemy certyfikat ,,Językowy znak jakości” Fundacji Języka Polskiego dla 80 ambasadorek i ambasadorów PKO Prosto, który potwierdza wiedzę praktyczną z zasad prostego języka i efektywnej komunikacji
    • Jesteśmy mecenasem X Festiwalu Stolica Języka Polskiego w Szczebrzeszynie
    • Zaczynamy pilotaż upraszczania tekstów w całym banku – zespół ambasadorki korzysta z aplikacji PKO Prosto i wprowadza prosty język w różnych obszarach banku
    • Wpisujemy prosty język w strategię banku
    • Powołujemy projekt PKO Prosto
    • Startujemy z programem ambasadorskim PKO Prosto – razem z Fundacją Języka Polskiego przez pół roku szkolimy 80 pracowników banku z różnych obszarów pod kątem prostego języka i efektywnej komunikacji
    • Tworzymy aplikację PKO Prosto opartą na sztucznej inteligencji, która ocenia trudność naszych tekstów i podpowiada, jak je uprościć
    • Szkolimy 100 naszych pracowników, którzy pracują z tekstami prawnymi, z podstawowych zasad legal design
    • Podpisujemy ,,Deklarację banków w sprawie standardów prostego języka” przygotowaną i uchwaloną przez Związek Banków Polskich
    • Bierzemy udział w cyklicznych warsztatach Związku Banków Polskich i opracowujemy ,,Dobre praktyki prostej komunikacji bankowej”
    • Dajemy naszym pracownikom ,,Poradnik prostego języka”, czyli zbiór zasad, jak pisać prosto teksty w naszym banku
    • Redagujemy teksty na stronach internetowych (SEO webwriting), w serwisie iPKO i aplikacji IKO, we wnioskach, w formularzach (UX writing)
    • Robimy pierwsze szkolenia z prostego języka
    • Upraszczamy kluczowe dokumenty, pisma, umowy

Czy ktoś zabił prosty język?

Czy ktoś zabił prosty język? | Odcinek 1

Czy ktoś zabił prosty język? | Odcinek 2

Czy ktoś zabił prosty język? | Odcinek 3