W ramach naszej działalności marketingowej, public relations i komunikacji społecznej
- wzmacniamy pozycję rynkową banku i jego marki;
- kreujemy oczekiwany i spójny wizerunek banku, spółek naszej grupy kapitałowej oraz Fundacji PKO Banku Polskiego;
- inicjujemy i realizujemy przedsięwzięcia budujące świadomość marki banku wśród jego interesariuszy, jak i w wymiarze społecznym.
Zgodnie z naszą strategią, rozwijamy relacje z otoczeniem, prowadząc działania na rzecz społeczeństwa i z jego udziałem. Wspieramy wydarzenia i projekty edukacyjne, obywatelskie, kulturalne oraz sportowe.
Działalność charytatywną prowadzimy poprzez Fundację PKO Banku Polskiego.
W ramach działalności sponsorskiej realizowanej przez bank oraz charytatywnej prowadzonej przez Fundację każdorazowo weryfikujemy beneficjenta udzielanego wsparcia. Dbamy o racjonalność polityki sponsorskiej i charytatywnej m.in. poprzez synergię działań. W fundacji dba o to Rada Programowa składająca się z przedstawicieli banku. W najistotniejszych wizerunkowo obszarach programowych (kultury, tradycji, edukacji i sportu) często współpracujemy na linii bank i Fundacja. W Fundacji angażujemy się w działania, których celem jest pomoc społeczna, ochrona życia i zdrowia oraz ekologia. Zakres działalności Fundacji określa jej Statut. Zasady współpracy banku i Fundacji reguluje umowa.
Taki podział zaangażowania w obszary programowe z jednej strony wzmacnia korzyści wizerunkowe banku, z drugiej - poszerza ich spektrum.
W ramach polityki sponsorskiej banku stosujemy kilkustopniowy proces opiniowania i akceptowania nadsyłanych wniosków. Zgodnie ze Statutem banku, zawarcie umów sponsorskich o wartości przewyższającej 500 000 zł netto rocznie wymaga zgody Rady Nadzorczej.
Ważnym etapem w procesie rozpatrywania wniosków jest ekspercka ocena projektów, której dokonujemy z uwzględnieniem: rangi przedsięwzięcia, potencjału biznesowego lub wizerunkowego i wiarygodności organizatora zapewniającej odpowiedni poziom realizacji. Istotne są także otoczenie biznesowe, w jakim występujemy jako sponsor, oraz nasze możliwości budżetowe. Pozytywnie ocenione wnioski kierujemy do Komitetu ds. Sponsoringu, gwarantującego rzeczowe i kompleksowe spojrzenie na rozpatrywane propozycje.
Rocznej ocenie zasadności (w ramach sprawozdania Rady Nadzorczej z działalności Komitetu ds. Sponsoringu), podlegają wydatki, które ponosimy jako bank i Grupa Kapitałowa Banku na wspieranie: kultury, sportu, instytucji charytatywnych, mediów, organizacji społecznych oraz związków zawodowych.