- © 2024 PKO Bank Polski
- Kod BIC (Swift): BPKOPLPW
weryfikacja pracownika banku
WERYFIKACJA PRACOWNIKA BANKU
Poproś o weryfikację
Podczas rozmowy z pracownikiem banku powiedz, że chcesz zweryfikować jego tożsamość w aplikacji IKO
Zweryfikuj dane
Po chwili dostaniesz powiadomienie push w aplikacji IKO z danymi pracownika. Poproś o imię, nazwisko, jego stanowisko i miejsce, z którego dzwoni.
Potwierdź w aplikacji
Jeśli dane są poprawne, potwierdź je w aplikacji i kontynuuj rozmowę
To telefoniczne podszywanie się przestępców pod inne osoby, firmy lub instytucje – w tym banki.
Przez spoofing oszuści próbują wyłudzić Twoje dane, dzięki którym zyskają dostęp do Twojego konta w banku, tj.: login, hasło, kod SMS, numer PESEL lub seria i numer dowodu osobistego
Sprawdź, czy nie rozmawiasz z oszustem
Rozłącz się jeśli ktoś poprosi Cię o:
Aplikacja IKO
Mamy już 6,9 mln aktywnych aplikacji! Pobierz IKO i obsługuj bank w telefonie
Nie masz konta w PKO Banku Polskim? Pobierz aplikację IKO i otwórz konto na selfie w 15 minut! Dowiedź się więcej
Pulpit zdalny i aplikacje typu AnyDesk lub TeamViewer pozwalają zdalnie obsługiwać komputer lub telefon innej osoby.
Jeśli udostępnisz zdalne połączenie, oszust może:
Pamięta! Pracownik banku lub innej instytucji nie poprosi Cię:
Przestępcy mogą próbować uzyskać Twoje pełne dane osobowe. To kradzież tożsamości, wykorzystywana do:
Pamiętaj! Pracownik banku lub innej instytucji nie poprosi Cię o podanie jednocześnie:
Przestępcy mogą próbować zdobyć Twoje dane logowania do bankowości elektronicznej, które mogą wykorzystać do:
Pamiętaj! Pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o hasło lub login do bankowości elektronicznej
Przestępcy mogą nakłaniać Cię do podania pełnego numeru karty płatniczej, daty ważności i kodu CVV/CVC. Jeśli zdobędą te dane, mogą je wykorzystać do płacenia w internecie lub stacjonarnie.
Nigdy nie potwierdzaj transakcji kartą, jeśli w danej chwili jej nie robisz.
Pamiętaj! Pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o pełne dane karty.