Twój bilet komunikacji miejskiej w IKO
Bilety komunikacyjne mogą być dostępne przed zalogowaniem - sprawdź, jak dodać bilety komunikacyjne do ekranu przed zalogowaniem
Warto wiedzieć
Warto wiedzieć
- 1
Gdzie znajdziesz bilety?
W sekcji Aktywne znajdziesz aktualnie ważne bilety. Gdy stracą ważność, będą dostępne w Archiwum
- 2
Warunki zakupu biletów
W zależności od wymagań danej miejscowości, możesz otrzymać prośbę o podanie numeru linii autobusu, numeru bocznego pojazdu lub imienia i nazwiska lub innej informacji wymaganej przez przewoźnika (aplikacja może też poprosić Cię o potwierdzenie zakupu PIN-em do aplikacji)
- 3
Jak zamówić fakturę albo złożyć reklamację?
Masz możliwość zainicjowania procesu zamówienia faktury oraz złożenia reklamacji – przekierujemy Cię z aplikacji do serwisu moBilet
Kasowanie biletów ZTM Warszawa
Jak skasować bilet?
- Wybierz opcję Skasuj bilet. Znajdziesz ją na ekranie potwierdzającym zakup nowego biletu lub w Szczegółach wcześniej kupionego biletu
- Przełączymy Cię do czytnika kodów QR w aplikacji IKO – skieruj aparat telefonu na kod QR w pojeździe i poczekaj na ekran z potwierdzeniem skasowania
- Masz 20 sekund na skasowanie biletu. Jeżeli nie uda Ci się go w tym czasie skasować, będziesz mieć możliwość ponownego skasowania tego lub innego biletu po 3 minutach
Bilet czasowy możesz przedłużyć w trakcie jazdy, bez ponownego kasowania, czyli skanowania kodu QR
Wystarczy wejść w Szczegóły aktywnego biletu i wybrać Przedłuż ważność biletu. Możesz wybrać taki sam lub zupełnie inny rodzaj biletu.
Gdzie znajdę kody QR do kasowania biletów kupionych w IKO?
- w metrze - przed bramkami biletowymi i przy windach, czyli tam, gdzie przekraczasz strefę biletową. Bramkę do metra otwierasz kodem QR ze swojego biletu w aplikacji.
- wewnątrz autobusu, tramwaju i pociągu SKM, KM i WKD - przy wejściu w widocznym miejscu. Kod QR możesz zeskanować z odległości 2-3 metrów, więc nie musisz się do niego zbliżać.
Jak wygląda kod QR do kasowania biletów?
Na każdej naklejce z kodem zobaczysz napis „skasuj bilet z aplikacji”. Kody QR w metrze mają numer stacji metra. Możesz kupić dowolną liczbę biletów na zapas – zobaczysz je w sekcji Do skasowania. Skasować możesz tylko 1 bilet – trafi on wtedy do sekcji Aktywne.
Zakup biletów w Metropolii Górnośląsko-Zagłębiowskiej (GZM)
Co musisz zrobić przy zakupie biletu?
Żeby kupić bilet musisz go od razu skasować skanując kod QR lub wpisując 6-cyfrowy numer znajdujący się pod nim. Naklejkę z QR kodem znajdziesz naprzeciwko drzwi wewnątrz pojazdu.Czy mogę kupić bilet bez kasowania?
Nie kupisz biletu, jeśli go nie skasujesz.Ile mam czasu na skasowanie biletu podczas zakupu?
60 sekund. Po tym czasie zostanie założona blokada możliwości skanowania kodu QR na 3 minuty.
W tym czasie nie można kupić biletu.
W jakich miastach w Metropolii Górnośląsko-Zagłębiowskiej można kupić bilet w IKO?
Będzin, Bieruń, Bytom, Chorzów, Czeladź, Dąbrowa Górnicza, Gliwice, Imielin, Katowice, Knurów, Lędziny, Łaziska Górne, Mikołów, Mysłowice, Piekary Śląskie, Pyskowice, Radzionków, Ruda Śląska, Siemianowice Śląskie, Sławków, Sosnowiec, Świętochłowice, Tarnowskie Góry, Tychy, Wojkowice, Zabrze.
Pytania i odpowiedzi
Gdzie znajduje się regulamin usługi Bilety komunikacyjne (moBILET)?
Korzystanie z usługi moBILET w aplikacji IKO odbywa się na podstawie regulaminu dostępnego na stronie mobilet.plCzy za pomocą aplikacji IKO można kupić więcej niż jeden bilet?
Jeżeli użytkownik podróżuje z innymi osobami, może kupić bilet dla tych osób. W razie kontroli należy okazać wszystkie kupione bilety.Czy muszę kasować bilet kupiony w IKO?
Nie. Bilet zostanie automatycznie skasowany po zakupie biletu w aplikacji. Wyjątkiem jest ZTM Warszawa i okolice.Czy mogę kupić bilet w IKO na później?
Nie można kupić biletu do wykorzystania na później. Zakupione bilety są aktywne/skasowane od momentu zakupu. Wyjątkiem jest ZTM Warszawa i okolice.Jak wygląda kontrola biletu kupionego w IKO?
Kontrola odbywa się podobnie, jak w przypadku kontroli tradycyjnego biletu papierowego. W trakcie kontroli pokaż kontrolerowi ekran telefonu z elektronicznym biletem. Kontroler sam zweryfikuje ważność oraz oryginalność biletu. Pamiętaj, że nie musisz logować się do aplikacji IKO ani dawać telefonu kontrolerowi do ręki. Bilety do kontroli są dostępne bez logowania.Czym jest Portal i Konto Użytkownika w systemie moBILET?
Portal Użytkownika to serwis internetowy, który daje pełny wgląd w operacje na Koncie Użytkownika zrealizowane za pośrednictwem Systemu moBILET. Można tam, między innymi, sprawdzić kupione bilety, przygotować własne zestawienia zbiorcze, jak również przejrzeć automatycznie generowane zestawienia miesięczne, a w razie potrzeby, wszystko to wydrukować. Portal służy też do konfiguracji ustawień Konta Użytkownika, takich jak aktualizacja danych osobowych w systemie moBILET.Jak zalogować się do Portalu Użytkownika?
Zaloguj się do aplikacji IKO. Wejdź w funkcję Bilety komunikacyjne. Z menu kontekstowego (3 kropki) wybierz Faktury i reklamacje. Wygeneruj nazwę użytkownika i hasło jednorazowe za pomocą przycisku na dole ekranu. Wejdź na stronę https://mobilet.pl/portal/public/login_bank.jsf i zaloguj się za pomocą wygenerowanych danych.
Czy mogę otrzymać fakturę za bilety komunikacji miejskiej?
Tak. Z uwagi na to, że sprzedaż realizowana jest z wykorzystaniem rozwiązania technicznego moBILET, to Mobile Traffic Data Sp. z o.o jako sprzedawca wystawia faktury VAT. Automatyczne generowanie faktur dostępne jest w Portalu Użytkownika moBILET w zakładce "Faktury". Aby włączyć usługę, należy posiadać uzupełnione dane niezbędne do wystawienia faktury VAT w zakładce "Dane użytkownika", zaznaczyć odpowiednią opcję i zatwierdzić klikając przycisk "Zapisz zmiany". Faktury generowane są pomiędzy 3-5 dniem roboczym następnego miesiąca rozliczeniowego.W czasie zakupu biletu w IKO pojawił się błąd. Nie wyświetlił się bilet i nie wiem, czy operacja się powiodła. Czy muszę ponownie kupić bilet?
Najpierw sprawdź w Więcej → Bilety komunikacyjne → Moje bilety, czy bilet został zakupiony. Jeśli nie ma go na liście, najlepiej ponownie kupić bilet i zgłosić problem do Biura Obsługi Klienta moBILET. Jeśli opłata za bilet została już pobrana, ale faktycznie nie został on dostarczony do telefonu, zostanie on wycofany z systemu, a pieniądze zwrócone na konto.Co się stanie, jeżeli po skasowaniu biletu przez komórkę wyczerpie się bateria?
Kontroler jest w tej sytuacji zobowiązany stwierdzić brak ważnego biletu, jednak pasażer może się odwołać okazując wydruk biletu w dziale reklamacji danego organizatora lub przewoźnika. W tym celu należy zalogować się do Portalu Użytkownika i w zakładce Historia biletów odszukać sporny bilet i wydrukować go. Dane na wydruku zostaną porównane z danymi zawartymi w systemie i jeśli wszystko będzie się zgadzać, kara zostanie anulowana.
Uwaga!
- Nie dotyczy to pasażerów Komunikacji Miejskiej w Krakowie: na podstawie Uchwały Rady Miasta Krakowa nr XXX/375/07 z dnia 05 grudnia 2007r, wraz późniejszymi zmianami – załącznik nr 3 §3 pkt7/3b: „za nieważny uznaje się bilet nabyty poprzez inne formy płatności zaakceptowane przez organizatora usług przewozowych komunikacji miejskiej: b) nabyty po wezwaniu do okazania lub okazany po przeprowadzonej kontroli biletów.”
- Nie dotyczy to pasażerów Komunikacji Miejskiej w Warszawie: na podstawie Regulaminu przewozu środkami lokalnego transportu zbiorowego w m. st. Warszawie (podstawa prawna: Uchwała Nr XLVII/1273/2012 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 22 listopada 2012 r), § 25 pkt. 1 „W przypadku stwierdzenia braku odpowiedniego ważnego biletu lub braku ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego albo ulgowego przejazdu, kontroler biletów pobiera właściwą należność za przewóz i opłatę dodatkową albo wystawia wezwanie do zapłaty.”
- Nie dotyczy to pasażerów Komunikacji Miejskiej w Łodzi: zgodnie z § 9 ust.1 Przepisów taryfowych w lokalnym transporcie zbiorowym miasta Łodzi, opłata dodatkowa może być anulowana tylko w przypadku przedstawienia ważnego w czasie kontroli biletu długookresowego imiennego, czyli Migawki. Bilet czasowy zakupiony w aplikacji na telefon nie spełnia tego kryterium.
Nie mogłem kupić biletu z powodu problemów technicznych z aplikacją IKO – co zrobić?
Brak możliwości zakupu biletu przy pomocy aplikacji IKO nie zwalnia z obowiązku posiadania ważnego biletu na przejazd. Trzeba wówczas zakupić bilet tradycyjny.Jak mogę złożyć reklamację?
Reklamacje dotyczące kontroli biletów zakończonych „mandatem” należy złożyć w dziale reklamacji danego organizatora lub przewoźnika. Reklamacje związane z działaniem usługi moBILET należy składać poprzez formularz online, mailowo na adres pomoc@mobilet.pl lub przez infolinię moBILET czynną od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 17:00: z telefonów stacjonarnych 801 805 900 (opłata jak za połączenie lokalne) lub z telefonów komórkowych (61) 66 70 999 (opłata wg. stawek operatora).
Na stronie używamy nazw handlowych. Sprawdź, jak te terminy są definiowane w wykazie usług reprezentatywnych.
Aplikacja (mobilna) IKO
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.