Jak możesz oszczędzać?
Dla których transakcji można włączyć Autooszczędzanie
Możesz wybrać jeden rodzaj transakcji, dwa lub wszystkie:
- płatności kartą do konta
- przelewy, w tym zlecenia stałe
- płatności w aplikacji IKO (BLIK, przelewy i płatności zbliżeniowe)
Dla każdego rodzaju transakcji możesz ustawić inny sposób autoszczędzania.
Pamiętaj: pieniądze w ramach Autooszczędzania odkładają się tylko jeśli masz dodatnie saldo na koncie.
W jaki sposób możesz oszczędzać?
Autooszczędzanie zadziała dla wybranych przez Ciebie transakcji, np. wszystkich płatności kartą do konta. Wybierz swój sposób:
- stała kwota od transakcji, wybierasz „3 zł” - 3 złote trafiają na wskazane przez Ciebie konto przy każdej transakcji
- procent od każdej transakcji, wybierasz „10%” – od tej pory 10% wartości każdej transakcji trafi na wskazane przez Ciebie konto, np. płacisz w sklepie 9,99 zł - na konto trafi 99 gr
- zaokrąglenie do pełnej kwoty (od 1 do 99 gr), np. płacisz w sklepie 9,10 zł, zaokrąglimy transakcję do 10 zł - na wskazane konto trafi 90 gr.
Jak włączyć Autooszczędzanie
W serwisie iPKO
- 1
Przejdź do Moje produkty → Oszczędzanie → Autooszczedzanie
- 2
Wybierz rodzaj transakcji i sposób oszczędzania.
- 3
Wskaż konto, na którym chcesz odkładać drobne kwoty.
Potwierdź aktywację Autooszczędzania narzędziem autoryzacji.
W aplikacji IKO
- 1
Wejdź w szczegóły swojego konta w IKO, rozwiń menu (ikona z 3 kropkami) i wybierz Autooszczędzanie.
Możesz też, z głównego menu aplikacji IKO, przejść do sekcji Moje produkty → Oszczędności → Autooszczędzanie. - 2
Wybierz rodzaj transakcji i sposób oszczędzania.
- 3
Wskaż konto, na którym chcesz odkładać drobne kwoty.
Potwierdź aktywację Autooszczędzania narzędziem autoryzacji.
Po aktywowaniu usługi, możesz zmieniać sposoby oszczędzania dla swoich transakcji w serwisie iPKO lub aplikacji IKO.
Pytania i odpowiedzi
Czy aktywacja Autooszczędzania jest płatna?
Nie – włączenie, korzystanie i wyłączenie Autoszczędzania jest bezpłatne.Czy dziecko może samodzielnie włączyć Autooszczędzanie?
Tylko młodzież w wieku 13-17 lat, korzystająca z PKO Konta dla Młodych. Dzieci poniżej 13 roku życia, korzystające z PKO Konta Dziecka nie mogą samodzielnie aktywować Autooszczedzania.Czy mogę zmienić sposób oszczędzania?
Tak, możesz zrobić to bezpłatnie, w dowolnym momencie, bezpośrednio w serwisie iPKO lub aplikacji IKO.Czy pieniądze na Autooszczędzanie odkładają się z debetu lub limitu odnawialnego na koncie?
Nie, pieniądze w ramach Autooszczędzania odkładają się tylko, jeśli masz dodatnie saldo na koncie.Co się stanie, jeżeli na koncie nie mam wystarczających pieniędzy na Autooszczędzanie?
W takim przypadku system nie odłoży pieniędzy.Czy mogę zawiesić Autooszczędzanie na określony okres?
Nie można wyłączyć tej usługi czasowo.Czy mogę wyłączyć Autooszczędzanie dla pojedynczej transakcji?
Nie. Można jednak wyłączyć usługę dla rodzaju transakcji. W serwisie iPKO przechodząc do ustawień Autooszczędzania z zakładki Oszczędzanie lub menu swojego konta (ikona z 3 kropkami) możesz edytować sposób oszczędzania i wyłączyć usługę dla wybranego rodzaju transakcji, np. płatności mobilnych. Możesz również wyłączyć usługę dla rodzaju transakcji w aplikacji IKO, wybierając ścieżkę Moje produkty → Oszczędzanie → Autooszczędzanie.Na jakie konta mogę przekazywać pieniądze w ramach Autooszczędzania?
Możesz przekazywać oszczędności na dowolne konta w PKO Banku Polskim (poza walutowymi lub rachunkami VAT) w tym konta dla dzieci oraz konta Inteligo. Możesz również wspierać konta Fundacji PKO Banku Polskiego.
Na stronie używamy nazw handlowych. Sprawdź, jak te terminy są definiowane w wykazie usług reprezentatywnych.
Aplikacja (mobilna) IKO
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.
Serwis (internetowy) iPKO
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.
Przelew
Definicja prawna
to określenie na polecenie przelewu. Jest to usługa płatnicza polegająca na uznaniu rachunku płatniczego odbiorcy, w przypadku gdy transakcja płatnicza z rachunku płatniczego płatnika jest dokonywana przez dostawcę usług płatniczych prowadzącego rachunek płatniczy płatnika na podstawie dyspozycji udzielonej przez płatnika, z wyłączeniem polecenia przelewu wewnętrznego, polecenia przelewu SEPA i polecenia przelewu w walucie obcej.
Co to dla Ciebie znaczy?
Transakcja płatnicza w formie bezgotówkowej, która polega na przekazaniu pieniędzy pomiędzy kontami prowadzonymi w różnych instytucjach płatniczych.
Karta do konta
Definicja prawna
to określenie na obsługę karty debetowej. Jest to usługa umożliwiająca płatnikowi korzystanie z karty płatniczej, o której mowa w art. 2 pkt 15a ustawy, jeżeli kwota każdej transakcji dokonanej przy użyciu karty obciąża saldo rachunku płatniczego płatnika.
Co to dla Ciebie znaczy?
Korzystanie z karty debetowej do konta, np.: do zapłaty w sklepach i do wypłaty i wpłaty gotówki.