Jak przenieść konto do PKO Banku Polskiego?
Przez internet
- 1
Otwórz konto w naszym banku
- 2
Złóż Dyspozycję przeniesienia rachunku/usług płatniczych w serwisie iPKO
Zdecyduj, czy chcesz przenieść wszystkie czy wybrane usługi płatnicze i wybierz zakres przeniesienia. Poinformuj nas, czy Twój dotychczasowy bank ma przekazać nam wykaz istniejących zleceń stałych i poleceń zapłaty. - 3
Przeniesiemy Twoje konto bankowe i dopełnimy formalności
Wybierz tylko rachunek docelowy i podaj instytucje, które chcesz, aby nasz bank powiadomił o zmianie Twojego rachunku.
W oddziale
- 1
Wypełnij dokumenty
- Wniosek o przeniesienie rachunku płatniczego
- Upoważnienie do przeniesienia rachunku płatniczego
- Jeżeli chcesz przekazywać wynagrodzenie na nowy rachunek, wypełnij także Dyspozycję przekazania środków z tyt. wynagrodzenia
- 2
Udaj się do dowolnego oddziału naszego banku
Otwórz konto i złóż w oddziale wypełnione dokumenty.
Jak przenieść konto lub usługi płatnicze w serwisie iPKO?
Pytania i odpowiedzi
- Ile kosztuje przeniesienie konta do naszego banku?0 zł
- Czy muszę samodzielnie informować Urząd Skarbowy, ZUS oraz pracodawcę o zmianie numeru rachunku?Jeśli podasz nam adresy instytucji, które chcesz powiadomić o nowym numerze konta, powiadomimy je w Twoim imieniu.
- Kogo warto poinformować o zmianie konta?Pamiętaj, żeby zaktualizować numer konta i wydanej do niego karty w subskrypcjach i aplikacjach (np. UBER, Netflix). Poinformuj też ubezpieczyciela, przedszkole lub szkołę.
- A jak mam już konto w PKO Banku Polski i chcę przenieść płatności
Wystarczy, że złożysz odpowiednią dyspozycję w oddziale lub iPKO. Możemy przenieść Twoje saldo i wszystkie lub wybrane zlecenia stałe, polecenia przelewu oraz polecenia zapłaty.
- Czy zmieni się mój dotychczasowy numer rachunku?Tak
- Czy mogę przenieść konto wspólne?Tak. Współwłaściciele konta muszą pojawić się jednak jednocześnie w oddziale, by złożyć wniosek o przeniesienie oraz upoważenienie do przeniesienia rachunku płatniczego.
- Jakie dokumenty lub informacje będą Ci dodatkowo potrzebne?
- Dowód osobisty, paszport lub inny dokument potwierdzający tożsamość, którym posługujesz się w swoim banku.
- Numer konta w dotychczasowym banku.
- Adresy instytucji, które chcesz, by nasz bank powiadomił o Twoim nowym numerze konta, np. pracodawcy, ZUS-u, Urzędu Skarbowego.
- Dane wierzycieli (nazwa, adres, identyfikator) oraz identyfikatory płatności, jeśli chcesz przenieść polecenie zapłaty.
- Nazwa i numer rachunku odbiorcy, jeśli chcesz przenieść zlecenia stałe.
- Ile trwa przeniesienie konta online i w oddziale?Przeniesienie konta zajmuje nam 12 dni od dnia złożenia wniosku, jeśli nie pojawią się żadne utrudnienia. Samo przeniesienie zazwyczaj zajmuje nam 5 dni roboczych od dnia otrzymania kompletnych informacji od Twojego dotychczasowego banku.
- Kiedy nie możemy przenieść Twojego konta?
Nie przeniesiemy Twojego konta z dotychczasowego banku jeśli:
- masz niespłacony kredyt na dotychczasowym rachunku
- masz wykorzystany limit, saldo ujemne lub blokadę rachunku
- podpis na wniosku o przeniesienie konta jest rozbieżny z podpisem w Twoim dotychczasowym banku
- na rachunku zarejestrowano zajęcie egzekucyjne
- nie została wskazana zagraniczna instytucja innego rachunku do wypłaty świadczeń
- na dotychczasowym rachunku masz zarejestrowane postanowienie o ogłoszeniu upadłości konsumenckiej lub złożyłeś wniosek o ogłoszenie upadłości konsumenckiej.