Co zyskuję z PKO Płacę później?
Nie musisz czekać z zakupami
Chcesz złapać okazję? A może masz nagły wydatek? Zrób zakupy online lub w sklepie stacjonarnym, który obsługuje BLIKA – PKO Płacę później działa już od 50 zł
Spłacasz, kiedy Ci wygodnie
Możesz korzystać z automatycznej spłaty po 30 dniach od transakcji – wystarczy, że zapewnisz pieniądze na koncie, które masz wskazane we wniosku o aktywację usługi. Wcześniej możesz spłacić zakupy samodzielnie – każda spłacona transakcja automatycznie aktualizuje Twój limit PKO Płacę później
Masz wszystko pod kontrolą
Korzystasz z usługi online, w serwisie iPKO i aplikacji IKO - m.in. sprawdzisz datę każdej spłaty i kwotę limitu pozostałą do wykorzystania
Jak zacząć korzystać?
W aplikacji IKO
- 1
Przejdź do Płatności → PKO Płacę później
Przeczytaj i zaakceptuj Regulamin oraz oświadczenia - 2
Poczekaj, aż udostępnimy Ci limit
Po zbadaniu Twojej zdolności kredytowej pokażemy Ci naszą propozycję limitu - to kwota, do której możesz płacić za swoje zakupy w ramach usługi - 3
Potwierdź aktywację usługi swoim narzędziem autoryzacji
Już możesz robić zakupy z PKO Płacę później
W serwisie iPKO
- 1
Przejdź do Płatności → PKO Płacę później
Przeczytaj i zaakceptuj Regulamin oraz oświadczenia - 2
Poczekaj, aż udostępnimy Ci limit
Po zbadaniu Twojej zdolności kredytowej pokażemy Ci naszą propozycję limitu - to kwota, do której możesz płacić za swoje zakupy w ramach usługi
- 3
Potwierdź aktywację usługi narzędziem autoryzacji
Już możesz robić zakupy z PKO Płacę później
Usługę możesz też aktywować w oddziale lub na infolinii.
Jak aktywować usługę PKO Płacę później w serwisie iPKO?
Jak zapłacić z PKO Płacę później?
Jeśli płacisz BLIKIEM
- 1
Wybierz BLIK jako metodę płatności
Pamiętaj! Usługa nie dotyczy płatności BLIK realizowanych w trybie automatycznego potwierdzania. Minimalna kwota transakcji to 50 zł
- 2
Wygeneruj kod BLIK w aplikacji IKO i wpisz go na terminalu w sklepie stacjonarnym lub w sklepie online
- 3
W aplikacji IKO kliknij PKO Płacę później i zaakceptuj płatność
Jeśli płacisz metodą Płacę z iPKO
- 1
Wybierz Płacę z iPKO jako metodę płatności
- 2
Zaloguj się i kliknij PKO Płacę później
- 3
Potwierdź płatność swoim narzędziem autoryzacji
Jak płacić usługą PKO Płacę później za zakupy online?
Pytania i odpowiedzi
Jak zarządzać swoją usługą PKO Płacę później?
- W aplikacji IKO i serwisie iPKO sprawdzisz:
- Kwotę do wykorzystania i do spłaty w ramach limitu PKO Płacę później
- Listę transakcji już spłaconych i pozostałych do spłaty
- Datę najbliższej spłaty. Na spłatę transakcji masz maksymalnie 30 dni.
- Jeżeli chcesz spłacić daną transakcję na liście, rozwiń menu (ikonka 3 kropek) i wybierz Spłać teraz – możesz to zrobić, gdy transakcja jest już zaksięgowana
- Jeżeli chcesz zrezygnować z usługi PKO Płacę później, rozwiń menu (ikonka 3 kropek) przy nazwie usługi i wybierz opcję rezygnacji
- Możesz pobrać potwierdzenie transakcji, gdy jej kwota się zaksięguje
- Jeżeli dzień spłaty wypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, termin spłaty wypada wtedy w najbliższy dzień roboczy
- W aplikacji IKO i serwisie iPKO sprawdzisz:
Jak działa limit płatniczy PKO Płacę później?
Masz 1000 zł limitu do wykorzystania
- Jeżeli 28 października zrobisz pierwsze zakupy za 150 zł:
- Pozostała kwota limitu do wykorzystania to 850 zł
- Termin spłaty to poniedziałek, 28 listopada – ponieważ 30. dzień od dokonania transakcji wypada w niedzielę 27 listopada, termin przesunie się na poniedziałek
- Jeżeli 30 października zrobisz drugie zakupy za 300 zł:
- Pozostała kwota limitu do wykorzystania to 550 zł
- Termin spłaty to wtorek, 29 listopada
- Gdy 16 listopada samodzielnie spłacisz drugie zakupy za 300 zł:
- Pozostała kwota limitu do wykorzystania to 850 zł
- Gdy 28 listopada automatycznie spłacą się pierwsze zakupy za 150 zł:
- Po spłacie masz 1000 zł limitu do wykorzystania
- Jeżeli 28 października zrobisz pierwsze zakupy za 150 zł:
Czy aktywacja i korzystanie z usługi są płatne?
Nie – nie pobieramy żadnych opłat ani prowizji za aktywację i korzystanie z usługi pod warunkiem, że spłacasz transakcje w wyznaczonym terminie.
Jeśli nie spłacisz transakcji w terminie, od zadłużenia przeterminowanego pobierzemy odsetki ustawowe za opóźnienie. Wysokość oprocentowania od zadłużenia przeterminowanego na 05.10.2023 to 11,25% (suma stopy referencyjnej NBP i 5,5 p.p.).
Czy mogę złożyć wniosek o usługę PKO Płacę później, jeśli mam konto założone na selfie?
Nie, najpierw musisz odwiedzić nasz oddział i zweryfikować swoją tożsamość.
Czy podczas aktywacji lub podwyższenia kwoty limitu PKO Płacę później sprawdzane jest zastrzeżenie nr PESEL?
Tak, możesz zawrzeć umowę lub podwyższyć limit, jeśli masz niezastrzeżony nr PESEL – dowiedz się więcej
Jaka jest minimalna i maksymalna wartość płatności PKO Płacę później?
Minimalna wartość płatności to 50 zł, a maksymalna nie może przekraczać Twojego limitu PKO Płacę później.
Gdzie sprawdzę swój limit PKO Płacę później?
W serwisie iPKO:
- Strona startowa Moje produkty → PKO Płacę później
- Menu główne Moje produkty→ PKO Płacę później
- Płatności → Inne usługi → PKO Płacę później
W aplikacji IKO:
- Na ekranie startowym aplikacji.
- Dolne menu → Moje Produkty → PKO Płacę później
- Dolne menu → Płatności → PKO Płacę później
Jak wygląda zwrot pieniędzy, gdy zrezygnuję z zakupu?
- Gdy rezygnujesz z zakupu i chcesz dostać zwrot pieniędzy, postępuj zgodnie z zasadami zwrotu w danym sklepie
- Jeżeli dostaniesz zwrot na rachunek PKO Płacę później, automatycznie przeksięgujemy pieniądze na Twoje konto wskazane do spłaty transakcji
- Pamiętaj: spłać transakcję PKO Płacę później samodzielnie lub poczekaj na spłatę automatyczną
Jak samodzielnie spłacić transakcję?
Jeżeli chcesz wcześniej samodzielnie spłacić daną transakcję ze swojej listy, rozwiń menu (ikonka 3 kropek) i wybierz Spłać teraz – możesz to zrobić, gdy transakcja jest już zaksięgowana. Blokady rozliczamy w ciągu 7 dni.
Czy mogę spłacić samodzielnie część jednej transakcji lub czy mogę rozłożyć ją na raty?
Transakcję spłaca się w całości – nie można rozłożyć jej na raty. Jeżeli spłacasz ją samodzielnie, również musisz zrobić to w całości.
Co się stanie, jeżeli po 30 dniach nie spłacisz zakupów?
- Transakcja, której nie spłacisz po 30 dniach, staje się tzw. zadłużeniem przeterminowanym – od tego momentu zablokujemy PKO Płacę później. Usługa zacznie automatycznie działać, gdy spłacisz zadłużenie i spełnisz warunki określone w Regulaminie
- Od zadłużenia przeterminowanego naliczamy i pobieramy odsetki ustawowe za opóźnienie w wysokości sumy stopy referencyjnej NBP i 5,5 p.p.
- Wysokość oprocentowania od zadłużenia przeterminowanego na 05.10.2023 to 11,25%. Dowiedz się więcej
- Zadłużenia przeterminowanego nie możesz spłacić samodzielnie – zrobimy to automatycznie. Wystarczy, że zapewnisz odpowiednią kwotę pieniędzy na koncie do spłaty – jeżeli jej nie będzie, spróbujemy pobrać spłatę w kolejnym dniu
Czy dostanę przypomnienie o spłacie?
Tak, wysyłamy bezpłatne powiadomienia, m.in. o zbliżającym się terminie spłaty.
Co się stanie, jeśli na koncie do spłaty mam za mało pieniędzy na automatyczną spłatę?
W takiej sytuacji pobierzemy wszystkie dostępne pieniądze i zablokujemy usługę. Kwota, której brakuje, stanie się zadłużeniem przeterminowanym. Dlatego pamiętaj, żeby na koncie do spłaty zapewnić odpowiednią kwotę.
Dlaczego po wybraniu Płacę z iPKO nie widzę opcji PKO Płacę później?
Sprawdź, czy kwota Twojej płatności to min. 50 zł i czy masz dostępny limit PKO Płacę później.
Dlaczego po wybraniu płatności z PKO Bankiem Polskim nie widzę opcji PKO Płacę później?
W takim przypadku wybierz płatność BLIKIEM, a potem skorzystaj z usługi PKO Płacę później.
Dlaczego po wybraniu BLIKA nie widzę opcji PKO Płacę później?
Sprawdź, czy kwota Twojej płatności to min. 50 zł i czy masz dostępny limit PKO Płacę później. Upewnij się, że nie robisz zakupów bez kodu BLIK z automatycznym potwierdzaniem – wtedy PKO Płacę później nie działa.
Jak długo działa usługa PKO Płacę później od momentu aktywacji?
Limit jest ważny 12 miesięcy i odnawia się automatycznie, jeżeli spełnisz warunki określone w Regulaminie
Czy mogę zwiększyć aktywny limit PKO Płacę później?
Tak, limit możesz zwiększyć maks. do 2 000 zł. Jeżeli chcesz złożyć wniosek o zwiększenie limitu:
- Wybierz PKO Płacę później w aplikacji IKO lub serwisie iPKO
- Rozwiń menu (ikona 3 kropek) przy nazwie usługi
- Wybierz Zwiększ limit do wykorzystania
Wniosek możesz złożyć też w oddziale lub na infolinii.
Podwyższenie kwoty limitu PKO Płacę później zależy od oceny zdolności kredytowej.
Mam konto wspólne – czy mogę dla niego włączyć więcej niż jeden limit PKO Płacę później?
Aktywacja usługi PKO Płacę później zależy od pozytywnej oceny zdolności kredytowej. Jeśli taką macie, każde z Was może aktywować usługę.
Jak mogę zrezygnować z usługi?
W serwisie iPKO lub aplikacji IKO:
- Rozwiń menu (ikonka 3 kropek) przy nazwie usługi
- Kliknij Zrezygnuj z usługi
Po wyłączeniu usługi:
- nie możesz już pobrać potwierdzenia swoich płatności – dlatego zrób to przed rezygnacją
- historię płatności możesz otrzymać w dowolnym oddziale
Jak mogę odstąpić od umowy?
Możesz odstąpić od umowy PKO Płacę później bez podawania przyczyny do 14 dni od jej zawarcia:
- w serwisie iPKO lub aplikacji IKO – wybierz PKO Płacę później, rozwiń menu (ikona 3 kropek) i kliknij Zrezygnuj z usługi → Odstąp od umowy
- na infolinii
- podczas wizyty w naszym oddziale
- pisemnie – wyślij nam oświadczenie (przykładowy wzór oświadczenia z podanym adresem)
Czy po odmowie aktywacji usługi PKO Płacę później mogę ponownie złożyć wniosek?
Tak, ale nie ma pewności, że umożliwimy Ci korzystanie z usługi. Warunkiem aktywacji usługi jest spełnienie warunków określonych w Regulaminie i posiadanie zdolności kredytowej
Czy mogę zmienić konto do spłaty w usłudze PKO Płacę później?
Tak, jeśli masz u nas inne konto niż to które nam wskazałeś we wniosku o aktywację usługi, z którego moglibyśmy pobierać spłatę zakupów w PKO Płacę później. Jeśli masz inne konto do spłaty zakupów zrealizowanych w ramach usługi PKO Płacę później, możesz zmienić je w:
- aplikacji IKO: Moje produkty → PKO Płacę później → Szczegóły → Zmień
- serwisie iPKO: Moje produkty → PKO Płacę później → Zarządzaj → Zmień konto do spłaty
- w naszym oddziale
- na naszej infolinii
Jeśli zamkniesz swoje konto i nie podasz nam innego, wtedy my wskażemy Ci nowe konto do spłaty.