Co daje karta debetowa PKO Junior dziecku?
Płatności zbliżeniowe i internetowe
Zbliżeniowo dziecko może płacić do 30 zł bez PIN-u
Bezpłatne wypłaty i doładowania telefonu
W bankomatach PKO Banku Polskiego dziecko wypłaci pieniądze i doładowuje telefon za darmo
Bezpieczeństwo
Dziecko korzysta z karty i nie nosi przy sobie gotówki
Galeria wizerunków
W naszej galerii kart dziecko na pewno znajdzie coś dla siebie1 – mamy nawet wizerunki Ekstraklasy
Co daje karta debetowa PKO Junior rodzicom?
Kontrola wydatków
Możesz w każdej chwili sprawdzić historię płatności oraz ile dziecko ma pieniędzy na karcie
Zarządzanie online kartą dziecka
Przez swój serwis iPKO i aplikację IKO m.in. aktywujesz kartę dziecka, zasilisz ją, zmienisz dzienne limity transakcji
Jak zamówić dziecku kartę debetową PKO Junior?
W serwisie iPKO
- 1
Zaloguj się do iPKO
Zaloguj się do swojego serwisu i przejdź kolejno: Oferta → Karty → Dla dzieci → Wniosek o kartę
- 2
Wypełnij i zatwierdź wniosek
Uzupełnij i zatwierdź wniosek – wyślemy kartę pocztą - 3
Aktywuj kartę
Nadaj karcie PIN i aktywuj ją w swoim serwisie iPKO lub aplikacji IKO
Jak może wyglądać Twoja karta?
Pytania i odpowiedzi
Jak zamówić kartę dla dziecka?
Kartę dla swojego dziecka możesz zamówić w serwisie iPKO lub w naszym oddziale. Jedynym warunkiem jest to, czy masz konto w naszym banku.
Jak nadać PIN karcie i jak ją aktywować?
Aby nadać PIN karcie, zaloguj się swojego iPKO lub IKO i ustaw kod. Następnie aktywuj ją w serwisie lub aplikacji. Kartę możesz aktywować, również podczas płatności za zakupy. Przy pierwszej płatności w terminalu, trzeba podać PIN.
Jak zasilić kartę dziecka?
Kartę zasilisz:
- Przelewem z dowolnego banku
- Przelewem w aplikacji IKO lub serwisie iPKO
- We wpłatomacie PKO Banku Polskiego
- Wpłatą gotówką w dowolnej placówce
Pamiętaj, że za zasilenie karty w iPKO, IKO, wpłatomacie czy naszej placówce nic nie płacisz.
Co zrobić, gdy dziecko zgubi kartę?
- Jeżeli dziecko zgubiło kartę, zastrzeżesz ją:
-
-
- online w aplikacji IKO lub serwisie iPKO
- na całodobowej infolinii pod nr 800 302 302, jeśli dzwonisz z kraju lub pod nr +48 81 535 60 60, jeśli dzwonisz z zagranicy
-
- Kiedy zgłosisz utratę karty, my przejmujemy odpowiedzialność za wszystkie zrobione nią operacje, za wyjątkiem sytuacji przewidzianych w regulaminie karty debetowej PKO Junior
Jak odnawia się karta płatnicza dla dziecka?
- Karty dla dzieci wydajemy co dwa lata. Na przodzie każdej karty umieszczamy datę ważności. Możesz ją sprawdzić też w iPKO i IKO
- Do 13. roku życia wznawiamy ją automatycznie i wysyłamy na adres korespondencyjny rodzica
- Ty i Twoje dziecko odebraliście już wznowioną kartę?
-
-
- Pamiętaj, że PIN się nie zmienił
- Teraz wystarczy już tylko aktywować kartę i gotowe
-
Jak rozliczane są transakcje kartą w walutach obcych?
- Transakcje płatnicze w walutach obcych wykonane kartą Visa są przeliczane przez organizację płatniczą Visa na walutę polską według kursów stosowanych przez tę organizację w dniu dokonania transakcji.
- Sprawdź kursy walutowe stosowane przez Visa.
Jak wpłacać i wypłacać z bankomatu oraz wpłatomatu?
Chargeback
Co to jest chargeback i kiedy możesz z niego skorzystać?
Dzięki chargeback, czyli procedurze obciążenia zwrotnego, masz szansę odzyskać pieniądze z transakcji zrealizowanej kartą. Aby uruchomić procedurę chargeback musisz złożyć reklamację w Banku. Chargeback prowadzimy w oparciu o regulacje Visa lub Mastercard. Przykładowe sytuacje, w których możemy wystąpić o zwrot w Twoim imieniu:
- sklep internetowy nie dostarczył Ci zamówionego towaru
- wycieczka, lot, koncert opłacone kartą, zostały odwołane
- sklep obciążył Cię podwójnie za ten sam zakup
- bankomat innego banku nie wydał Ci gotówki, a wypłata obciążyła Twoje konto
Co zrobić w celu złożenia reklamacji?
- Najpierw spróbuj rozwiązać problem z dostawcą usługi – historia korespondencji z dostawcą przyda Ci się do złożenia u nas reklamacji
- Przy składaniu reklamacji podaj: datę transakcji, jej kwotę i walutę, nazwę dostawcy usługi, numer swojej karty i opis sytuacji
- Możemy poprosić Cię o dodatkowe informacje lub dokumenty
Kiedy rozpoczynamy procedurę chargeback?
Po złożeniu przez Ciebie reklamacji, zgłosimy Twoją sprawę do dostawcy usługi za pośrednictwem Visa lub Mastercard i spróbujemy w Twoim imieniu odzyskać pieniądze – odezwiemy się do Ciebie tak szybko, jak to będzie możliwe i poinformujemy Cię o wynikach procedury chargeback. Nie wszystkie transakcje kartą mogą być objęte procedurą chargeback, ale nie oznacza to automatycznego odrzucenia reklamacji – każdą sprawę rozpatrujemy indywidualnie. Pamiętaj, złóż reklamację niezwłocznie, mamy ograniczony czas na wystąpienie z procedurą chargeback.
1 Możliwość wyboru karty z jednym z 30 wizerunków z naszej galerii, w tym klubów piłkarskiej Ekstraklasy. Opłata za wydanie karty to 15 zł. Wybór wizerunku następuje w trakcie zakupu karty.