Jak zrobić przelew natychmiastowy
Jak zlecić przelew na telefon BLIK?
1. W aplikacji IKO wejdź w Płatności → Przelew na telefon → Nowy przelew
2. Wybierz lub wpisz numer telefonu osoby, której chcesz przesłać pieniądze. Żeby zrobić przelew, odbiorca i nadawca muszą mieć aplikację bankową i zarejestrowany numer w systemie BLIK
3. Uzupełnij pozostałe dane i potwierdź przelew
Jak zacząć odbierać przelewy na telefon BLIK?
Zarejestruj swój numer w systemie BLIK.
1. W aplikacji IKO wejdź w Ustawienia
2. Wybierz opcję Ustawienia BLIK → Przelew na telefon → Zarejestruj
3. Potwierdź rejestrację numeru PIN-em w aplikacji IKO. Gotowe. Możesz już odbierać i wysyłać BLIKA
Jak wysłać prośbę o przelew z aplikacji IKO?
Nie możesz doczekać się na przelew od znajomego? Wyślij mu prośbę z gotowym przelewem do zaakceptowania.
1. Przejdź do Płatności
2. Wybierz Prośba o przelew
3. Wpisz nazwę i kwotę przelewu, a następnie:
- podaj numer telefonu, na który wyślemy prośbę w powiadomieniu push w aplikacji IKO lub
- stwórz kod QR i wyślij go w komunikatorze na swoim telefonie, np. e-mail, Messenger czy WhatsApp
Jak wysłać pieniądze w odpowiedzi na prośbę o przelew?
Uważaj na fałszywe wiadomości Messenger, Facebook i e-mail↗
Jak wysłać pieniądze w odpowiedzi na powiadomienie powiadomieniu PUSH?
1. Wejdź w powiadomienie z prośbą o przelew
2. Sprawdź dane przelewu – tytuł, kwotę i numer telefonu odbiorcy
3. Zatwierdź przelew - pieniądze od razu trafią na konto odbiorcy. Kwoty powyżej 50 zł potwierdzisz PIN-em do aplikacji
Jak wysłać pieniądze w odpowiedzi na kod QR?
1. Zapisz przysłany kod QR na swoim urządzeniu (komputer, tablet, telefon) i wejdź do aplikacji IKO w Płatności → Zeskanuj i zapłać
2. Zeskanuj kod QR lub wybierz zapisaną grafikę z kodem QR z pamięci telefonu. Aplikacja sczyta dane z kodu i umieści je we właściwe pola
3. Sprawdź poprawność danych i zatwierdź przelew
Najczęściej zadawane pytania o przelewie na telefon
- Kto może odbierać przelewy na telefon BLIK?Wszystkie osoby, które mają aplikację IKO lub inną aplikację bankową, która działa w systemie BLIK. W obu przypadkach trzeba zarejestrować swój numer w systemie BLIK.
- Jak włączyć lub wyłączyć oznaczanie odbiorców BLIK w swoich Kontaktach?Rozwiń swój profil i wejdź w Ustawienia → Ustawienia BLIK → Oznacz odbiorców przelewów BLIK.
- Na czym polega oznaczenie odbiorców przelewów na telefon BLIK w moich Kontaktach?Na liście kontaktów w swoim telefonie zobaczysz logo BLIKA przy osobach, które odbierają przelewy na telefon w ramach systemu BLIK.
Pamiętaj, że dane o oznaczeniu tych osób są przetwarzane przez PKO Bank Polski tylko w bieżącym celu realizacji usługi. Nie mamy dostępu do Twojej listy kontaktów. - Czy mogę zlecić przelew na telefon do osoby, której bank nie obsługuje płatności BLIK?Tak – w takiej sytuacji odbiorca przelewu otrzyma SMS z instrukcją, jak zainstalować aplikację IKO. Jeśli odbiorca przelewu nie pobierze IKO i nie odbierze przelewu w ciągu 7 dni od wysłania przelewu, pieniądze trafią z powrotem na Twoje konto.