Pełnomocnik do konta

  • Wybierz osobę, która może korzystać z konta w Twoim imieniu – Ty decydujesz, jaki dasz jej dostęp
  • Pełnomocnik pomoże Ci w codziennych sprawach, np. zapłaci za zakupy lub opłaci Twoje rachunki
  • Dostęp do konta możesz udzielić zaufanej osobie, która skończyła 18 lat – pełnomocnik nie musi być z Tobą spokrewniony

Jaka jest różnica między pełnomocnictwem a kontem wspólnym?

 

Jeśli masz konto wspólne

Jeśli jesteś pełnomocnikiem

Jakie mam uprawnienia?

Jakie mam uprawnienia?

Zarządzasz kontem w pełnym zakresie – z wyjątkiem dyspozycji, które wymagają zgody każdego z Was

Jakie mam uprawnienia?

Dysponujesz pieniędzmi w zakresie, który określi właściciel konta

Co się dzieje na wypadek śmierci właściciela konta?

Co się dzieje na wypadek śmierci właściciela konta?

W przypadku śmierci drugiej osoby, Twoje prawa nie wygasną, a Ty dalej masz pełny dostęp do konta

Co się dzieje na wypadek śmierci właściciela konta?

W przypadku śmierci właściciela konta, pełnomocnictwo wygasa i nie możesz zarządzać kontem

Kto odpowiada za zadłużenie?

Kto odpowiada za zadłużenie?

Każde z Was odpowiada za zadłużenie

Kto odpowiada za zadłużenie?

Nie odpowiadasz za zadłużenie

 

Jak udzielić pełnomocnictwo do konta?

W serwisie iPKO

  • 1

    Przejdź do Moje sprawy

    W Dokumentach: Dyspozycje i ZaświadczeniaKontoRachunek bankowy - pełnomocnictwo
  • 2

    W formularzu kliknij Udzielenie pełnomocnictwa, a następnie wybierz konto, którego dotyczy dyspozycja

  • 3

    Uzupełnij dane i potwierdź wniosek swoim narzędziem autoryzacji

    Jeśli macie konto wspólne, każde z Was musi zatwierdzić dyspozycję w swoim serwisie iPKO w zakładce Lista zleceń

W oddziale

  • 1

    Wniosek o pełnomocnictwo wypełnisz z doradcą – wybierz konto, którego dotyczy dyspozycja

  • 2

    Ustal poziom dostępu dla pełnomocnika

Status zgłoszenia i potwierdzenie udzielenia lub odwołania pełnomocnictwa znajdziesz w serwisie iPKO.

Ile kosztuje udzielenie lub odwołanie pełnomocnictwa?

Udzielenie pełnomocnictwa

  • W serwisie iPKO
    10 zł
  • W placówce banku
    25 zł

Odwołanie pełnomocnictwa

  • W serwisie iPKO
    10 zł
  • W placówce banku
    25 zł

Pytania i odpowiedzi

  • Dostęp do swojego konta możesz udzielić osobie, która skończyła 18 lat. Pełnomocnik nie musi być z Tobą spokrewniony – ważne, żeby była to zaufana osoba.

  • Zakres dyspozycji, które może realizować pełnomocnik, zależy od poziomu dostępu – czyli rodzaju pełnomocnictwa. Możesz nadać pełnomocnikowi 3 różne poziomy dostępu do konta przez 

    • serwis iPKO
    • aplikację IKO
    • infolinię
    • Ogólne (pełne) – pełnomocnik ma taki sam dostęp do konta jak Ty, ale nie może udzielać pełnomocnictwa, zawierać umów kredytu odnawialnego, składać wniosków o wydanie nowej karty, złożyć dyspozycji na wypadek śmierci, wypowiedzieć lub zmienić umowy – chyba że zdecydujesz inaczej
    • Rodzajowe – pełnomocnik może korzystać tylko z wybranych przez Ciebie funkcji, np. zlecić przelew lub wypłacić gotówkę do wyznaczonego limitu
  • Tak – jeśli jeszcze nie ma u nas konta, łatwo otworzy je na selfie.

    Jak otworzyć konto na selfie?

    Jak przenieść konto do naszego banku?

  • Do każdego konta możesz mieć maks. 2 pełnomocników – bez względu na rodzaj pełnomocnictwa.

  • Pełnomocnictwo może obejmować czas nieokreślony lub wskazany przez Ciebie we wniosku. Pełnomocnictwo wygasa z chwilą śmierci właściciela konta i od tego momentu pełnomocnik nie może dysponować pieniędzmi na koncie.

    • Złóż odpowiednią dyspozycję w serwisie iPKO lub w naszym oddziale
    • W przypadku konta wspólnego wystarczy, że dyspozycję złoży jedno z Was
    • Żeby odwołać pełnomocnika, nie potrzebujesz jego zgody lub obecności
  • W każdej chwili możesz: 

    • odwołać pełnomocnika
    • zmienić zakres dostępu
    • zmienić limity transakcji kartą – jeśli pełnomocnik ma kartę do Twojego konta
  • Tak, każdy pełnomocnik może otrzymać specjalną kartę do konta właściciela – tzw. kartę dla użytkownika.

  • Kartę dla pełnomocnika zamówisz:

    • w serwisie internetowym iPKO w Moje produktyZamów nową kartę Karty debetowe do konta
    • na infolinii
    • w oddziale

    Kartę dostaniesz pocztą na wskazany we wniosku adres.

    Pamiętaj:

    • Ty zarządzasz kartą pełnomocnika – ustalasz limity wypłat gotówki, płatności w sklepach lub w internecie
    • Bez Twojej zgody pełnomocnik nie może sam zarządzać kartą – może nią tylko płacić i wypłacać w określonym przez Ciebie zakresie
    • Kartę możesz zablokować w dowolnym momencie w serwisie iPKO, aplikacji IKO, w oddziale lub na infolinii