Limity

Ważne!

Od 6 maja 2025 r. zaczną obowiązywać domyślne i maksymalne dzienne limity na przelewy i płatności internetowe w serwisie iPKO.

Limity dla transakcji zlecanych przez serwis internetowy iPKO oraz serwis telefoniczny iPKO

  • Informację o przekroczeniu limitu maksymalnego otrzymasz w trakcie transakcji. Zarejestrowane transakcje internetowe powyżej limitu maksymalnego będą potwierdzane i realizowane w usłudze bankowości telefonicznej u konsultanta serwisu telefonicznego iPKO. Dodatkowo, jako działanie zwiększające bezpieczeństwo, wybrane transakcje o różnej wartości są kierowane do dodatkowego potwierdzenia poprzez kontakt telefoniczny konsultanta serwisu telefonicznego PKO Banku Polskiego. 

    • Limit dzienny jest dodatkowym zabezpieczeniem i obejmuje transakcje zlecane przez serwis internetowy iPKO oraz serwis telefoniczny iPKO. Limit dzienny ogranicza kwotę transakcji w danym dniu, ale nie obejmuje:
      • polecenia przelewu natychmiastowego
      • transakcji kartą płatniczą
      • transakcji zlecanych w aplikacji mobilnej IKO
    • Limity dzienne mogą być indywidualne dla każdego współposiadacza rachunku (każdy wyznacza własny) i pełnomocnika (wyznacza właściciel rachunku)
    • Limity dzienne można zmieniać w serwisie internetowym iPKO lub przez serwis telefoniczny iPKO po połączeniu z konsultantem. Zmiany będą obowiązywać od razu po zatwierdzeniu

     

    Limit dzienny a polecenie przelewu z datą przyszłą

    Przelew z datą przyszłą obniża Twój limit dzienny w dniu zlecania przelewu. Jeżeli za przelew będzie pobrana opłata, nie obniży ona kwoty limitu. 

     

    Limit dzienny a zlecenie stałe

    Utworzenie lub modyfikacja zlecenia stałego obniża Twój limit dzienny w dniu zlecenia, a nie w dniu realizacji przelewu. Jeżeli kwota zlecenia przekracza dopuszczalny limit na dany dzień, nie będziemy mogli jej zrealizować.

  • Domyślny limit dzienny

    • Domyślny limit dzienny – to kwota, na jaką łącznie możesz zlecić przelewy i płatności w serwisie iPKO w ciągu jednego dnia z danego konta. Ustawimy ją automatycznie na Twoim koncie. Sprawdź na dole sekcji, jakich transakcji nie wliczamy do limitu dziennego
    • Od 6 maja br. domyślny limit dzienny dla kont w złotówkach wyniesie 10 tys. zł.
    • Jeżeli limit na Twoim koncie będzie niższy niż określony przez nas limit domyślny, pozostawimy go bez zmian. Jeśli będziesz potrzebować zrobić przelew na wyższą kwotę, w dowolnym momencie możesz dopasować kwotę domyślnego limitu dziennego do Twoich potrzeb (kwota ta nie może być wyższa niż maksymalny limit dzienny).
    • Wysokość limitu zmienisz w serwisie iPKO: Ustawienia Limity przelewów z konta przycisk Zmień przy danym koncie.
    • Limit do konta może zmienić posiadacz konta indywidualnego lub pełnomocnik zarządzający do konta firmowego.

     

     

    Domyślny limit dzienny dla przelewów i płatności w serwisie iPKO

    Waluta kontaKwota limitu dziennego (w walucie konta)
    PLN, RON10 tys.
    EUR, USD, CHF, GBP, CAD, SGD2 tys.
    AUD, BGN, NZD4 tys.
    CNY, HRK, DKK, HKD, NOK, SEK20 tys.
    CZK, TRY60 tys.
    JPY, HUF400 tys. 
    Inne waluty10 tys.

     

  • Maksymalny limit dzienny

    • Maksymalny limit dzienny – to maksymalna kwota, do której możesz samodzielnie podnieść limit.
    • Maksymalny limit dzienny w serwisie iPKO różni się w zależności od tego, jakich narzędzi autoryzacji transakcji i zabezpieczeń używasz.

     

    Wysokość maksymalnego limitu dziennego dla klientów pełnoletnich w zależności od narzędzia autoryzacji

    Narzędzie autoryzacji
    Waluta kontaMobilna autoryzacja w aplikacji IKO + dodatkowe zabezpieczenie logowaniaMobilna autoryzacja w aplikacji IKOKod SMS lub karty kodów jednorazowych lub token sprzętowy
    PLN, RON300 tys.200 tys.50 tys.
    EUR, USD, CHF, GBP, CAD, SGD60 tys.40 tys.10 tys.
    AUD, BGN, NZD120 tys.80 tys.20 tys.
    CNY, HRK, DKK, HKD, NOK, SEK600 tys.400 tys.100 tys.
    CZK, TRY1,8 mln1,2 mln300 tys.
    JPY, HUF12 mln8 mln2 mln
    Inne waluty300 tys.200 tys.50 tys.

     

    Wysokość maksymalnego limitu dziennego dla klientów 13-17 lat w zależności od metody autoryzacji

    Narzędzie autoryzacji
    Waluta kontaMobilna autoryzacja w aplikacji IKOKod SMS lub karty kodów jednorazowych lub token sprzętowy
    PLN, RON40 tys.15 tys.
    EUR, USD, CHF, GBP, CAD, SGD8 tys.3 tys.
    AUD, BGN, NZD16 tys.6 tys.
    CNY, HRK, DKK, HKD, NOK, SEK80 tys.30 tys.
    CZK, TRY240 tys.90 tys.
    JPY, HUF1,6 mln600 tys.
    Inne waluty40 tys.15 tys.
    • Jeśli podczas zlecania przelewu, okaże się, że jego kwota przekracza wysokość domyślnego limitu dziennego, umożliwimy Ci podwyższenie limitu do wysokości limitu maksymalnego.
    • Limit maksymalny nadal nie spełnia Twoich potrzeb? Odwiedź nasz dowolny oddział i zapytaj o możliwość indywidualnego określenia limitu na przelewy.

     

    Pamiętaj, że:

    • ze względów bezpieczeństwa możemy prosić Cię o dodatkowe potwierdzenie wybranych transakcji.
    • kiedy zmienisz narzędzie autoryzacji, my nie zmienimy automatycznie Twojego limitu – zostanie na dotychczasowym poziomie ustalonym przez Ciebie.

     

    Transakcje, które nie wliczają się do limitu dziennego w serwisie iPKO:

    • przelewy własne,
    • zlecenia stałe, które klient utworzył w przeszłości (zlecenie stałe podlega limitowi tylko raz – w dniu utworzenia zlecenia stałego),
    • wpłaty na rachunek maklerski,
    • polecenia zapłaty,
    • ustanawiane i realizowane zlecenia zmienne,
    • transakcje w aplikacji IKO (w tym BLIK),
    • płatności kartami płatniczymi (także w internecie),
    • przelewy zlecone w przeszłości z datą wykonania na dany dzień (przelew z datą przyszłą podlega limitowi tylko raz – w dniu jego zarejestrowania),
    • zakup funduszy inwestycyjnych realizowany w menu „Moje produkty” à „Inwestowanie”,
    • założenie lokaty,
    • opłaty i prowizje,
    • pobierane raty kredytów i automatyczne spłaty (kart kredytowych i usługi „PKO Płacę później”),
    • przelewy z karty kredytowej,
    • transakcje realizowane w iPKO Kantorze,
    • transakcje realizowane w aplikacji supermakler,
    • transakcje realizowane w aplikacji iPKO dealer (Kantor dla firm),
    • transakcje realizowane w serwisie obligacyjnym PKO Banku Polskiego.

Jak sprawdzić limit dzienny i kwotę do wykorzystania?

Przez serwis iPKO

  • 1
    W serwisie iPKO przejdź do Moje produkty → Konta
  • 2
    Wybierz konto, które Cię interesuje, a następnie kliknij Szczegóły

Przez serwis telefoniczny iPKO

  • 1
    Zaloguj się do serwisu telefonicznego iPKO
  • 2
    Połącz się z konsultantem i postępuj zgodnie z jego instrukcjami

Jak zmienić limit dzienny na koncie w serwisie iPKO?

Jak zmienić limit dzienny na koncie w serwisie iPKO?

  • 1
    W serwisie iPKO przejdź do Ustawienia → Limity przelewów z konta lub do Moje produkty → Konta
  • 2
    Wybierz konto, w którym chcesz zmienić limit, a następnie kliknij Szczegóły → Zmień limit

Limity aplikacji mobilnej IKO i BLIK


Maksymalne dzienne limity transakcji w aplikacji mobilnej wynoszą:

  • 50 tys. zł – dla przelewów na konto
  • 3 tys. zł – dla przelewów na telefon
  • 20 tys. zł – przy użyciu kodu lub czeku BLIK
  • 20 tys. zł – dla płatności zbliżeniowych BLIK

Dla osób w wieku od 13 do 18 lat maksymalne dzienne limity transakcji w aplikacji mobilnej wynoszą:

  • 5 tys. zł – dla przelewów na konto
  • 3 tys. zł – dla przelewów na telefon
  • 5 tys. zł – dla operacji inicjowanych przy użyciu kodu lub czeku BLIK
  • 5 tys. zł – dla płatności zbliżeniowych BLIK

 

Domyślne dzienne limity dla transakcji w aplikacji mobilnej

 Liczba transakcjiKwota transakcji
Przelew na telefon203 tys. zł
Transakcja w terminalu płatniczym przy użyciu kodu BLIK/czeku BLIK205 tys. zł
Wypłata z bankomatu przy użyciu kodu BLIK/czeku BLIK203 tys. zł
Płatność internetowa przy użyciu kodu BLIK/czeku BLIK205 tys. zł
Przelew na konto205 tys. zł
Płatność zbliżeniowa BLIK-10 tys. zł
Wpłata we wpłatomacie przy użyciu kodu BLIK35 tys. zł

 

Domyślne dzienne limity dla transakcji w aplikacji mobilnej dla osób w wieku od 13 do 18 lat

 Liczba transakcjiKwota transakcji
Przelew na telefon20300 zł
Transakcja w terminalu płatniczym przy użyciu kodu BLIK/czeku BLIK20300 zł
Wypłata z bankomatu przy użyciu kodu BLIK/czeku BLIK20300 zł
Płatność internetowa przy użyciu kodu BLIK/czeku BLIK20300 zł
Przelew na konto20500 zł
Płatność zbliżeniowa BLIK-500 zł
Wpłata we wpłatomacie przy użyciu kodu BLIK3500 zł

 

Potwierdzanie transakcji biometrią w IKO

Maksymalna kwota 1 transakcji to 500 zł.

Jak zmienić limit przelewu, który potwierdzisz biometrią?

Jak zmienić limit przelewu, który potwierdzisz biometrią?

  • 1
    W aplikacji IKO wejdź w Ustawienia → Biometria → Logowanie i autoryzacja → Autoryzacja operacji biometrią
  • 2
    Ustal limit i zatwierdź

Limity kart

    • To maksymalna kwota płatności, jaką możesz zrobić kartą do konta w ciągu 1 dnia
    • Wysokość limitu dopasujesz do swoich potrzeb – limity na karcie ustawisz dla wpłat i wypłat z bankomatów, płatności bezgotówkowych, płatności w internecie

    Nazwa konta, do którego wydana jest karta Visa/Mastercard

    Limit gotówkowy
    domyślny dzienny / maksymalny

    Limit bezgotówkowy
    domyślny dzienny / maksymalny

    Limit internetowy
    domyślny dzienny / maksymalny

    Konto dla Młodych (klienci do 18 roku życia)

    600 zł / 5 000 zł

    600 zł / 5 000 zł

    600 zł / 5 000 zł

    Konto dla Młodych, Konto za Zero, Konto bez Granic, Konto Rodzica, Konto Pogodne, SUPERKONTO, SUPERKONTO STUDENT, Konto Spektrum Adm., Konto Ulubione Adm., Konto Codzienne Adm.

    5 000 zł / 50 000 zł

    10 000 zł / 50 000 zł

    10 000 zł / 20 000 zł

    Konto Aurum, ZŁOTE KONTO

    10 000 zł / 50 000 zł

    16 000 zł / 50 000 zł

    16 000 zł / 20 000 zł

    Konto Platinium II, Konto PLATINIUM

    15 000 zł / 50 000 zł

    24 000 zł / 50 000 zł

    24 000 zł / 24 000 zł

  • Karta kredytowa

    Min. wysokość limitu kredytowego

    Max. wysokość limitu kredytowego

    Max. wysokość dziennego limitu transakcji internetowych i PKO Bank Polski SA wydaje kartę z dziennym limitem transakcji internetowych nie wyższym niż przyznany limit kredytowy

    Przejrzysta karta kredytowa

    1 000 zł

    20 000 zł

    20 000 zł

    PKO Mastercard Platinum

    5 000 zł

    200 000 zł

    200 000 zł

    PKO Visa Infinite

    50 000 zł

    1 000 000 zł

    1 000 000 zł

    PKO Visa Electron STUDENT

    500 zł

    1 500 zł

    1 500 zł

    Błękitne karty kredytowe: PKO Visa Electron, PKO Mastercard Electronic

    700 zł

    20 000 zł

    20 000 zł

    Partnerska karta PKO VITAY

    1 000 zł

    50 000 zł

    50 000 zł

    Srebrne karty kredytowe: PKO Visa Classic, PKO Mastercard Standard, PKO VITAY Visa Classic, PKO VITAY Mastercard Standard

    1 500 zł

    30 000 zł

    30 000 zł

    Złote karty kredytowe: PKO Visa Gold, PKO Mastercard Gold, PKO VITAY Visa Gold, PKO VITAY Mastercard Gold

    3 000 zł

    50 000 zł

    50 000 zł

  •  Płatność zbliżeniowa kartą Visa/Mastercard w PolscePłatność zbliżeniowa kartą Visa/Mastercard zagranicą
    Bez potwierdzania transakcji PIN-em bez podpisemdo 100 złKwota zależy od limitu, jaki obowiązuje w kraju, w którym płacisz
    Z potwierdzeniem transakcji PIN-em lub podpisem do 100 złMoże być wymagane niezależnie od kwoty
  •  Maksymalny/domyślny dzienny limit dla transakcji
    limit gotówkowy10 000 GBP/EUR/USD
    limit bezgotówkowy15 000 GBP/EUR/USD
    limit bezgotówkowy15 000 GBP/EUR/USD


    Pamiętaj: Transakcje realizowane kartami wydanymi do 3 sierpnia 2018 r. zrobisz bez potwierdzania kodem PIN podpisem, niezależnie od dziennego limitu i stanu wolnych środków na koncie.

Jak zmienić limity na karcie?

W aplikacji IKO

  • 1

    Znajdź w aplikacji IKO kartę, której limity chcesz zmienić

    Wejdź w Moje produktyKarty i wybierz kartę, która Cię interesuje
  • 2

    Zmień limity

    Wybierz Zmień limity, ustaw nowe limity i zatwierdź zmianę

W serwisie iPKO

  • 1

    Znajdź w iPKO kartę, której limity chcesz zmienić

    Wejdź w Moje produktyKarty i wybierz kartę, która Cię interesuje
  • 2

    Zmień limity

    Wybierz Szczegóły i zarządzanie kartą → Zmień limity, wprowadz nowe limity i zatwierdź zmiany

Pomożemy Ci zmienić limity karty również przez infolinię lub w najbliższym oddziale

Jak się skontaktować?

Limity przelewów natychmiastowych

Pytania i odpowiedzi

  • Od 6 maja 2025 r. możesz podnieść wysokość limitu w serwisie iPKO do kwoty, która nie przekroczy maksymalnego limitu dziennego. Limit dopasujesz w serwisie iPKO: Ustawienia Limity przelewów z konta przycisk Zmień przy danym koncie.

    Podwyższenie limitu będzie możliwe także podczas realizacji płatności w serwisie iPKO.

  • Jeśli masz ustawiony wyższy limit, od 6 maja 2025 r. obniżymy go do ustalonego przez nas dziennego limitu domyślnego – 10 tys. zł dla kont w złotówkach.

  • Gdy masz ustawiony niższy niż domyślny limit dzienny, pozostawimy go bez zmian.

  • Udaj się do naszego dowolnego oddziału i zapytaj o możliwość indywidualnego określenia limitu.

  • Zaloguj się do serwisu iPKO, zobaczysz ekran z możliwością włączenia dodatkowego zabezpieczenia logowania. Wyraź zgody i włącz usługę.

  • Nie, nie zmienimy ustanowionego przez Ciebie limitu na inny.

  • Limity obejmują też transakcje realizowane przez inne osoby, które mają dostęp do konta, w tym pełnomocników. Każdy właściciel konta ma indywidualne limity. Limity dla innych osób uprawnionych, np. pełnomocnikowi, może ustalić tylko właściciel konta.

  • Nie, każdy z właścicieli może określić limit tylko dla siebie oraz innych osób uprawnionych (np. pełnomocników), ale nie dla współposiadacza konta.

    Każdy z użytkowników konta ma własny limit, który jest osobno rozliczany.

  • Nie, osoba uprawniona do konta (pełnomocnik) będzie miała ustawiony domyślny limit. Pełnomocnik nie może zmienić limitu dziennego w serwisie iPKO – może to zrobić tylko właściciel konta.

  • Od 6 maja jego wysokość będzie zależeć od narzędzia autoryzacji, z którego korzysta właściciel konta.

  •  Tak

    • Posiadacz lub współposiadacz konta indywidualnego – może zmienić limit sobie lub pełnomocnikom.
    • Pełnomocnik zarządzający może zmienić limit do konta firmowego.