Co zyskujesz?
Korzystny kurs
Wymieniasz waluty po atrakcyjnym kursie – także w weekendy
Własne warunki wymiany
Wskazujesz kurs wymiany, który Cię interesuje
Bezpieczeństwo
Twoje transakcje i dane są chronione – inni użytkownicy nie mają do nich dostępu
Dostęp 24/7
Możesz wymienić pieniądze szybko i wygodnie przez aplikację mobilną IKO
Jak korzystać z kantoru społecznościowego?
Jak korzystać z kantoru społecznościowego?
- 1
Otwórz aplikację IKO
Przejdź do sekcji Płatności ⭢ Inne operacje ⭢ Kantor ⭢ Wymiana społecznościowa
- 2
Utwórz zlecenie kupna lub sprzedaży
Wybierz Utwórz ofertę i wybierz walutę (EUR, USD, CHF, GBP), kierunek wymiany i oczekiwany kurs. Dostępne oferty sprawdzisz w zakładce Oferty
- 3
Poczekaj na wykonanie zlecenia
Jeśli dopasujemy ofertę do Twojej propozycji, otrzymasz powiadomienie o wykonanej transakcji
Pobieramy 0,29% prowizji od kwoty oferty przy rozliczaniu transakcji
Pytania i odpowiedzi
Czym wymiana walut w kantorze społecznościowym różni się od standardowej wymiany w kantorze internetowym PKO Banku Polskiego?
W kantorze społecznościowym to Ty ustalasz kurs wymiany wskazanej przez Ciebie waluty i wystawiasz swoją ofertę.
Przy standardowej wymianie to my proponujemy Ci kurs, po jakim możesz wymienić walutę.
Jakie waluty można wymieniać w kantorze społecznościowym?
Bezpośrednia wymiana jest dostępna pomiędzy:
- EUR / PLN
- USD / PLN
- GBP / PLN
- CHF / PLN
Do wymiany będzie Ci potrzebny nie tylko rachunek walutowy, ale również konto osobiste w PLN.
Od czego zależy kurs walutowy w kantorze społecznościowym?
Kurs wymiany w kantorze społecznościowym zależy od Ciebie i innych użytkowników – to Wy go ustalacie, gdy zlecacie swoje oferty.
Propozycje wystawiane przez innych możesz sprawdzić w zakładce Oferty w Kantorze społecznościowym.
Czy są limity kwoty transakcji w kantorze społecznościowym?
Tak, różnią się w zależności od Twojego wieku.
Waluta Min. kwota 1 transakcji Maks. kwota 1 transakcji
- gdy transakcję realizuje osoba pełnoletniaMaks. kwota 1 transakcji
- gdy transakcję realizuje osoba w wieku 13-18 latPLN 5 PLN 600 tys. PLN 1 000 PLN EUR 5 EUR 100 tys. EUR 200 EUR CHF 5 CHF 100 tys. CHF 200 CHF GBP 5 GBP 100 tys. GBP 150 GBP USD 5 USD 100 tys. USD 200 USD Czy mogę zmienić lub anulować złożoną ofertę?
Nie możesz zmienić złożonej oferty, ale w każdej chwili możesz ją anulować i stworzyć nową.
Co się stanie, gdy moja oferta nie zostanie zrealizowana?
Gdy wystawiasz ofertę, automatycznie blokujemy kwotę oferty z prowizją. Gdy Twoja oferta nie zostanie zrealizowana, na Twoje konto wrócą pieniądze, które były zablokowane do rozliczenia transakcji.
Ile trzeba czekać na dopasowanie oferty?
Czas oczekiwania zależy od tego, czy inny użytkownik kantoru wystawi ofertę przeciwstawną i będziemy mogli automatycznie ją dopasować do Twojej. Czasem może to trwać kilka minut, a czasem trzeba poczekać dłużej – kilka godzin lub dni. Możliwy jest także brak dopasowania oferty albo częściowy brak dopasowania. W przypadku braku dopasowania Twoja oferta wygaśnie po upływie daty jej ważności.
Kiedy i skąd pobierzecie prowizję?
Prowizję w wysokości 0,29% kwoty transakcji pobieramy wtedy, gdy rozliczamy transakcję – na podstawie całościowego lub częściowego dopasowania oferty wymiany walut (pobieramy ją proporcjonalnie do zrealizowanej transakcji). Kwotę na jej poczet blokujemy już w momencie, gdy tworzysz ofertę. Dzięki temu nie musisz pamiętać o konieczności zapewnienia pieniędzy w momencie rozliczenia oferty.
Prowizję pobieramy zawsze z konta obciążanego. Przykładowo: kupujesz 100 EUR, wtedy obciążamy Twoje konto w PLN i przelewamy EUR na konto walutowe, a prowizję pobierzemy z konta w PLN.
Kiedy otrzymam pieniądze z wymiany w kantorze społecznościowym?
Gdy rozliczymy transakcje, tzn. kiedy znajdziemy odpowiednią ofertę dla Twojej – wtedy pieniądze od razu znajdą się na Twoim koncie.
Co oznacza dopasowanie częściowe oferty?
Oferty w kantorze społecznościowym dopasowywane są automatycznie. Dlatego może zdarzyć się, że inny użytkownik wystawi ofertę na niższą kwotę niż Twoja. W takiej sytuacji częściowo zrealizujemy Twoją ofertę, a pozostała część będzie nadal czekać na dopasowanie.
Na pozostałą część automatycznie ustawimy nową ofertę i zablokujemy pieniądze na Twoim koncie na jej rozliczenie oraz prowizję.
Dzięki dzieleniu oferty na części możesz szybciej otrzymać pieniądze.
Czy mogę wystawić kilka ofert dla tej samej pary walutowej?
Tak, jednak możesz mieć 5 aktywnych ofert jednocześnie.