Jak załatwiać sprawy urzędowe online?
online
- 1
Na stronie internetowej e-urzędu wybierz metodę potwierdzenia tożsamości
Wybierz "Profil Zaufany" lub logo naszego banku
- 2
Zaloguj się do iPKO
Automatycznie przejdziesz do logowania do serwisu iPKO - 3
Wrócisz na stronę e-urzędu
W wybranych sytuacjach poprosimy o skorzystanie z narzędzia autoryzacji, po czym wrócisz na stronę e-urzędu
Profil zaufany trzeba przedłużać co 3 lata
Jak przedłużyć Profil zaufany?
online
- 1
Na stronie internetowej e-urzędu wybierz metodę potwierdzenia tożsamości
Wybierz "Profil Zaufany" lub logo naszego banku - 2
Przedłuż ważność
Użyj „Mój Profil zaufany” i skorzystaj z opcji „Przedłuż ważność” - 3
Potwierdź zlecenie
Kodem z SMS-a weryfikacyjnego, który dostaniesz od pz.gov.pl oraz narzędziem autoryzacji, z którego korzystasz w iPKO gdy przekazujesz swoje dane z e-Tożsamości do Profilu zaufanego
Pytania i odpowiedzi
- Czy urząd, do którego się zaloguję, będzie miał dzięki temu moje dane logowania do banku?Nie, Twoje dane logowania do Banku nie zostaną udostępnione.
- Skąd mam wiedzieć, że moje dane są bezpieczne?Bezpieczeństwo bankowości elektronicznej i danych naszych klientów jest dla nas najwyższym priorytetem. Stosujemy liczne zabezpieczenia, które przy zachowaniu przez klientów podstawowych zasad bezpieczeństwa zapewniają pełną poufność danych. Przypominamy też o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w korzystaniu z bankowości elektronicznej
- Czy to bezpieczne jest uwierzytelniać (logować) się proprzez bankowość elektroniczną do Profilu Zaufanego?
W przypadku logowania Profilem Zaufanym przez bankowość elektroniczną do serwisów administracji publicznej wykorzystywana jest bezpieczna metoda logowania do iPKO.
Rekomendowanymi przeglądarkami do korzystania z e-Tożsamości na serwisach e-administracji są: Firefox i Opera.
- Czy korzystanie z Profilu Zaufanego jest obowiązkowe?Nie, korzystanie z Profilu Zaufanego jest dobrowolne. To dodatkowe ułatwienie dla klientów PKO Banku Polskiego, jednak nie ma obowiązku korzystania z niego.
- Czy urzędnicy mają dostęp do danych z mojego rachunku?
Nie. Profil Zaufany służy do uwierzytelniania się (logowania) serwisach administracji publicznej, autoryzacji dyspozycji i składania Podpisu zaufanego.
- Obsługa reklamacji
- Pytania oraz reklamacje obsługiwane są przez:
- Bank – w zakresie:
- funkcjonalności systemu bankowości elektronicznej Banku w zakresie składania wniosku o utworzenie Profilu Zaufanego oraz autoryzacji dyspozycji z wykorzystaniem usługi Profil Zaufany,
- dostępu do systemu bankowości elektronicznej Banku (serwis internetowy iPKO/Inteligo) i funkcjonowania tego systemu,
- dostępu do usługi Profilu Zaufanego poprzez system bankowości elektronicznej Banku,
- jakości w zakresie informowania o dostępności usługi Profil Zaufany za pośrednictwem serwisu bankowości elektronicznej Banku i autoryzacji dyspozycji oraz obsługi przez Bank.
- Centralny Ośrodek Informatyki (dalej: COI) w zakresie:
- zakładania Profilu Zaufanego na platformie jednostki/podmiotu administracji publicznej (dalej: e-urząd),
- dostępności platformy,
- logowania do Profilu Zaufanego ze strony e-urzędu,
- problemów technicznych,
- braku potwierdzenia utworzenia Profilu Zaufanego.
- Bank – w zakresie:
- W odniesieniu do zakresu określonego w pkt. 1.1:
- na pytania klientów oraz w zakresie ogólnych informacji dotyczących Profilu Zaufanego odpowiadają Contact Center oraz Oddziały Banku.
- reklamacje rozpatrywane są przez Biuro Relacji z Klientami w Centrum Obsługi Klienta Detalicznego oraz Biuro Rzecznika Klienta Banku, zgodnie z obowiązującymi w Banku przepisami. Składanie reklamacji odbywa się zgodnie z obowiązującą w Banku procedurą składania reklamacji.
- Na pytania i reklamacje wskazane w pkt. 1.2 odpowiada SD COI.
- W przypadku pytań lub reklamacji dotyczących procesowania spraw w e-urzędach, Bank i COI poinformują o konieczności zwrócenia się do właściwego e-urzędu w sposób wskazany przez ten urząd.
- Pytania oraz reklamacje obsługiwane są przez: