Potwierdzanie operacji - najczęściej zadawane pytania
Jak włączyć logowanie i autoryzację operacji skanem twarzy lub odciskiem palca w aplikacji IKO?
- Upewnij się, że masz już skonfigurowany ten sposób logowania w swoim telefonie – sprawdź na stronie producenta telefonu lub w instrukcji obsługi
- W IKO rozwiń swój profil (kliknij w inicjały) lub wybierz Więcej → Ustawienia → w Bezpieczeństwo i dostępy: Biometria – logowanie i autoryzacja
- Zaznacz: Logowanie biometryczne oraz Autoryzacja operacji biometrią → potwierdź zmiany PIN-em
Czy mogę korzystać z kilku narzędzi autoryzacji na raz?
Nie – możesz mieć tylko 1 aktywne narzędzie autoryzacji. Zmienisz je w aplikacji IKO, serwisie iPKO lub na infolinii.Jak zmienić narzędzie autoryzacji?
W serwisie iPKO:
- Wybierz kolejno: Ustawienia → Dostęp i bezpieczeństwo → Autoryzacja
- Wybierz, które narzędzie chcesz włączyć – aplikację IKO, kody SMS lub kartę kodów
- Potwierdź zmianę swoim narzędziem autoryzacji
W aplikacji IKO:
- Przejdź kolejno: Ustawienia → Bezpieczeństwo i dostępy → Narzędzia autoryzacji
- Wybierz, które narzędzie chcesz włączyć – aplikację IKO, kody SMS lub kartę kodów
- Potwierdź zmianę swoim narzędziem autoryzacji
Przez telefon:
- Zadzwoń: 800 302 302* lub +48 81 535 60 60**
- Zaloguj się na infolinię – podaj swój numer klienta i hasło telefoniczne
- Wybierz na klawiaturze telefonu cyfrę 6 i postępuj zgodnie z instrukcją
*Bez opłat dla numerów krajowych w Polsce. W pozostałych przypadkach opłata zgodna ze stawką operatora.
**Opłata zgodna ze stawką operatora.
Jak często mogę zmienić narzędzie autoryzacji?
Możesz zmieniać narzędzia autoryzacji dowolną liczbę razy. Zmiana jest bezpłatna.Czy jakaś dyspozycja wymaga kilkukrotnej autoryzacji?
Tak – 2 razy trzeba potwierdzić:
- aktywację lub zmianę narzędzia autoryzacji – poprosimy Cię o potwierdzenie aktualnym i nowym narzędziem autoryzacji
- zmianę numeru telefonu do otrzymywania kodów SMS – konsultant poprosi Cię o kod SMS z aktualnego i nowego numeru telefonu
Czy mogę używać mobilnej autoryzacji zagranicą?
Tak – potrzebujesz tylko dostępu do internetu.Na jakim telefonie mogę aktywować mobilną autoryzację?
Na telefonie z systemem iOS lub Android i aktywną aplikacją IKO w wersji min. 3.120.Korzystam z aplikacji IKO na kilku urządzeniach – czy mobilna autoryzacja zadziała na każdym z nich?
Mobilną autoryzację aktywujesz tylko na 1 aplikacji IKO. W każdej chwili możesz przenieść mobilną autoryzację na inne urządzenie, jeżeli spełnia ono wymagania techniczne.
Czy doradca w oddziale może poprosić mnie o potwierdzenie transakcji moim narzędziem autoryzacji?
Tak.
Czy muszę się zgodzić na mobilną autoryzację podczas aktywacji IKO?
- Jeżeli zainstalujesz i włączysz aplikację IKO, poprosimy Cię o zgodę na aktywowanie mobilnej autoryzacji
- Jeśli w przyszłości zaczniesz korzystać z autoryzacji kodami SMS lub karty zdrapki, będziemy mogli automatycznie przełączyć Cię na mobilną autoryzację
- Jeżeli nie wyrazisz tej zgody, aplikacja IKO będzie działać w trybie pasywnym – bez dostępu do wszystkich funkcji
Czy po wyrażeniu zgody na mobilną autoryzację muszę z niej zawsze korzystać?
Nie – możesz zmienić narzędzie autoryzacji w dowolnej chwili w aplikacji IKO i serwisie iPKO.
Co zrobić, gdy mam zablokowaną mobilną autoryzację?
- Zadzwoń na naszą infolinię 800 302 302 (dla klientów Inteligo 800 121 121) i zaloguj się do serwisu telefonicznego – jeśli nie pamiętasz hasła, ustawisz je w serwisie iPKO, Inteligo lub z pomocą konsultanta
- Wybierz 0, aby połączyć się z konsultantem, który aktywuje Twoje kody SMS. Dzięki nim potwierdzisz ustawienie mobilnej autoryzacji
- Włącz mobilną autoryzację w serwisie iPKO, Inteligo lub od razu w aplikacji IKO
Jak odzyskać mobilną autoryzację po usunięciu aplikacji IKO?
Aktywuj aplikację IKO dotychczasowym PIN-em i zmień narzędzie autoryzacji.
Jak włączyć potwierdzanie operacji biometrią – bez potrzeby podawania kodu PIN?
Otwórz aplikację IKO na telefonie, którego używasz do mobilnej autoryzacji i wejdź w Ustawienia → Bezpieczeństwo i dostępy → Biometria - logowanie i autoryzacja → Autoryzacja operacji biometrią
Pamiętaj:
- Jeśli biometria nie zadziała podczas potwierdzania transakcji, aplikacja poprosi Cię o wpisanie kodu PIN
- Po włączeniu biometrii część transakcji nadal potwierdzisz w powiadomieniu push w aplikacji IKO
Mobilna autoryzacja, SMSy i karty kodów