Dostępy do bankowości elektronicznej - najczęściej zadawane pytania
Po co jest serwis iPKO i aplikacja IKO?
Aplikacja IKO i serwis iPKO to usługi bankowości elektronicznej. Dzięki nim, m.in. zlecisz przelew lub zapłacisz w sklepach online.
Sprawdź wszystkie funkcjeNumer klienta, login, hasło – co do czego?
Numer klienta lub przyjazny login
- Numer klienta – to Twój indywidualny 8-cyfrowy kod, którego użyjesz, aby zalogować się do konta lub powiązanych usług – np. Płacę z iPKO lub 3D Secure. Numer klienta znajdziesz:
- w wiadomości e-mail potwierdzającej otwarcie konta (dla kont otwartych przez internet),
- na pierwszej stronie umowy (dla umów zawartych od 14.03.2011 r.),
- na potwierdzeniu nadania numeru klienta (dla umów zawartych do 13.03.2011 r.),
- na infolinii - konsultant pomoże, jeśli w Pani danych w banku jest podany aktualny adres e-mail,
- w dowolnym oddziale PKO Banku Polskiego
- poda Ci go Asystent głosowy w IKO – zapytaj go o numer klienta.
- Przyjazny login – czyli login, który samodzielne ustalasz i korzystasz z niego podczas logowania. Ustaw przyjazny login, jeśli masz problemy z zapamiętaniem numeru klienta
Hasło
- Hasło – ustalasz je podczas aktywacji serwisu iPKO lub aplikacji IKO
- Hasło tymczasowe – otrzymasz je SMS-em podczas pierwszego logowania do serwisu iPKO lub w trakcie odblokowywania dostępu do serwisu iPKO
- Hasło telefoniczne – dzięki niemu zalogujesz się na infolinię. Hasło ustalasz w trakcie aktywacji dostępu do konta przez serwis telefoniczny
PIN w aplikacji IKO / kod aktywacyjny do aplikacji IKO
PIN do aplikacji IKO – ustalany w trakcie aktywacji aplikacji 4-cyfrowy PIN jest kluczem do aplikacji IKO, który nie tylko pozwala się do niej dostać, ale i zatwierdzić operacje zlecane przez aplikację. Warto zadbać o jego bezpieczeństwo:
- Nie podawaj PIN-u nikomu i nie zapisuj go w dostępnym dla innych miejscu.
- Utrudnij rozszyfrowanie PIN-u - unikaj oczywistych kombinacji, jak Twoja data urodzenia.
- Jeżeli masz podejrzenie, że ktoś poznał PIN, zmień go jak najszybciej. Zmiana PIN-u możliwa jest w ustawieniach aplikacji IKO.
PIN możesz zmienić w aplikacji IKO lub w serwisie internetowym iPKO (Inteligo). Jeżeli PIN zostanie wpisany błędnie 3 razy aplikacja zostanie zablokowana, a wtedy zmiana PIN-u do aplikacji jest możliwa jedynie za pośrednictwem serwisu bankowości internetowej iPKO (Inteligo).
- Kod aktywacyjny – to 4-cyfrowy kod, który trzeba podać podczas aktywacji aplikacji IKO. Otrzymasz go w wiadomości głosowej.
- Numer klienta – to Twój indywidualny 8-cyfrowy kod, którego użyjesz, aby zalogować się do konta lub powiązanych usług – np. Płacę z iPKO lub 3D Secure. Numer klienta znajdziesz:
Jakich danych potrzebuję do logowania?
Numer klienta lub przyjazny login
Numer klienta to Twój indywidualny 8-cyfrowy kod, którego użyjesz, aby zalogować się do konta lub powiązanych usług – np. Płacę z iPKO, 3D Secure. Jeśli masz problemy z zapamiętaniem numeru klienta, ustaw przyjazny login:
- W serwisie iPKO kliknij Ustawienia → Dostęp i bezpieczeństwo → Hasła i dostępy do banku lub w aplikacji IKO wybierz Ustawienia → Bezpieczeństwo i dostępy → Przyjazny login do iPKO i utwórz przyjazny login, który:
- różni się od hasła do serwisu iPKO
- ma 8-50 znaków: cyfry, litery bez polskich znaków (system nie rozróżnia małych i dużych liter), znaki specjalne ”`!@#$%^&*()_+-={}[]:;',.<>?”
- Potwierdź przyjazny login swoim narzędziem autoryzacji
Hasło
Hasło wykorzystujesz logowania do konta lub powiązanych usług – np. Płacę z iPKO, 3D Secure. Ustawiasz je podczas aktywacji serwisu iPKO.
Obrazek bezpieczeństwa
Obrazek bezpieczeństwa wybierasz podczas aktywacji serwisu iPKO.
- Obrazek pojawia się w czasie logowania do serwisu iPKO i powiązanych usług – z wyjątkiem logowania do aplikacji IKO
- Na obrazku zobaczysz aktualną datę i godzinę np. 01.2016, 23:59:59 – upewnij się, że są prawidłowe
Ważne!
- Przy wybranych logowaniach może pojawić się ekran z zabezpieczeniem CAPTCHA – to dodatkowy ekran dla Twojego bezpieczeństwa
- Jeśli chcesz, w każdej chwili możesz zmienić login, hasło i obrazek bezpieczeństwa: w serwisie iPKO przejdź do Ustawienia → Dostęp i bezpieczeństwo → Hasła i dostępy do banku. Zmianę potwierdzisz narzędziem autoryzacji
- W serwisie iPKO kliknij Ustawienia → Dostęp i bezpieczeństwo → Hasła i dostępy do banku lub w aplikacji IKO wybierz Ustawienia → Bezpieczeństwo i dostępy → Przyjazny login do iPKO i utwórz przyjazny login, który:
Na co uważać przy logowaniu do konta w przeglądarce?
- Upewnij się, czy logujesz się na poprawnej stronie z certyfikatem bezpieczeństwa (zamkniętą kłódką). Adres https://www.ipko.pl najlepiej wpisać ręcznie
- Sprawdź, czy strona logowania wyświetla się poprawnie i pokazują się na niej wszystkie elementy – w tym Twój obrazek bezpieczeństwa. Jeśli w trakcie logowania pojawi się inny niż wybrany przez Ciebie obrazek, upewnij się, że został wpisany poprawny numer klienta lub przyjazny login. W razie wątpliwości przerwij logowanie i skontaktuj się z nami
- Sprawdzaj datę i godzinę ostatniego logowania
- Dodaj swój komputer, tablet lub telefon jako urządzenie zaufane
Urządzenie zaufane to sprzęt i przeglądarka internetowa, z których najczęściej korzystasz do logowania w serwisie iPKO. Urządzeniami zaufanymi zarządzisz w serwisie iPKO w Ustawienia → Dostęp i bezpieczeństwo → Urządzenia zaufane
Jestem nowym klientem lub mam hasło tymczasowe. Jak w trakcie aktywacji IKO nadać hasło do serwisu iPKO?
- Jeśli jesteś nowym klientem, aktywujesz aplikację IKO od razu po otwarciu konta – w trakcie aktywacji ustalisz dodatkowo hasło do serwisu iPKO
- W aplikacji IKO kliknij Rozpocznij i postępuj zgodnie z instrukcją na ekranie
Jak logować się do serwisu iPKO przez przeglądarkę?
1. Otwórz stronę logowania – wejdź na https://www.ipko.pl lub kliknij Zaloguj się na pkobp.pl
2. Podaj numer klienta lub przyjazny login
3. Po zweryfikowaniu obrazka bezpieczeństwa, wpisz swoje hasło
Dodatkowo możesz skorzystać z dwuetapowego logowania do serwisu iPKO
Gdzie znajdę hasło pierwszego logowania?
Hasło pierwszego logowania możesz dostać na 2 sposoby:
- Automatycznie SMS-em przy pierwszym logowaniu. Hasło jest ważne przez 10 minut od momentu otrzymania wiadomości
- W kopercie wraz z umową zawartą w naszym oddziale
Jak mogę aktywować kartę kodów?
- Pierwszą kartę kodów aktywujesz na infolinii 800 302 302
- Każdą kolejną kartę kodów aktywujesz już samodzielnie w serwisie iPKO, aplikacji IKO lub na infolinii
Co zrobić, jeśli mam zablokowane narzędzie autoryzacji?
Zadzwoń na infolinię 800 302 302 – nasz konsultant odblokuje Twoje narzędzie autoryzacji.
Dlaczego warto dodać sprzęt i przeglądarkę internetową jako urządzenia zaufane?
- Decydujesz, które urządzenia i przeglądarki internetowe dodasz jako zaufane – logowanie na innych urządzeniach i przeglądarkach potwierdzisz narzędziem autoryzacji
- Dodasz 10 urządzeń zaufanych
- Zarządzasz online listą swoich urządzeń zaufanych w serwisie iPKO w zakładce Ustawienia → Dostęp i bezpieczeństwo → Urządzenia zaufane
- Po dodaniu urządzenia do zaufanych, tylko w uzasadnionych przypadkach poprosimy Cię o potwierdzenie logowania narzędziem autoryzacji
Korzystam z mobilnej autoryzacji jako dodatkowego zabezpieczenia logowania do serwisu iPKO. Jeżeli dodam urządzenie i przeglądarkę do zaufanych, czy zabezpieczenie logowania przestanie obowiązywać?
Nie – nadal będziesz używać mobilnej autoryzacji do dodatkowego potwierdzania logowania do serwisu iPKO.
Czy dostęp online do konta jest płatny?
Nie – aktywacja i dostęp do serwisu iPKO i aplikacji IKO są bezpłatne.
Jak udzielić pełnomocnictwa do konta przez internet?
- W serwisie iPKO przejdź do Moje produkty → Konto → Dyspozycje i zaświadczenia → Rachunek bankowy – pełnomocnictwo
Ustal pełnomocnika w serwisie internetowym iPKO - W formularzu wybierz kolejno dyspozycję Udzielenia pełnomocnictwa, konto, którego dotyczy dyspozycja, a następnie wypełnij potrzebne dane i zatwierdź
- Jeśli wniosek dotyczy pełnomocnictwa do konta wspólnego, druga osoba musi potwierdzić dyspozycję w swoim serwisie iPKO w zakładce Lista zleceń
Pamiętaj: Status wniosku sprawdzisz w Liście zleceń w serwisie iPKO – tam znajdziesz też dokument, który potwierdza udzielenie lub odwołanie pełnomocnictwa.
- W serwisie iPKO przejdź do Moje produkty → Konto → Dyspozycje i zaświadczenia → Rachunek bankowy – pełnomocnictwo
Jakie są poziomy dostępu do bankowości elektronicznej?