Aplikacja IKO - najczęściej zadawane pytania

    1. Pobierz aplikację IKO ze swojego sklepu z aplikacjami
    2. Wybierz Otwórz konto na selfie lub Aktywuj aplikację, jeśli jesteś już naszym klientem
    3. Kliknij Rozpocznij i postępuj zgodnie z instrukcją na ekranie

     

    Podczas aktywacji aplikacji IKO:

    • Ze względów bezpieczeństwa wyślij do nas SMS-a (koszt wg stawki operatora), który pozwoli zweryfikować autentyczność aplikacji i Twój numer telefonu. Nie zmieniaj treści SMS-a ani podanego numeru
    • Poprosimy Cię o zgodę na włączenie mobilnej autoryzacji. Jeśli jej nie wyrazisz, Twoja aplikacja IKO będzie działać w trybie pasywnym
    • W wiadomości głosowej otrzymasz 4-cyfrowy kod aktywacyjny – wprowadź go w aplikacji IKO. Pomiń ten krok, jeśli aktywujesz aplikację IKO w naszej placówce lub na infolinii
    • Nie poprosimy Cię o podanie kodu aktywacyjnego, jeśli aplikację IKO aktywujesz w naszym oddziale lub na infolinii 
  • W trakcie aktywacji aplikacji IKO zadzwoni do Ciebie nasz konsultant i zada Ci pytania weryfikujące – po poprawnej weryfikacji Twoja aplikacja będzie aktywna.

    Jeśli masz nieaktualny numer telefonu, sprawdź, jak możesz go zaktualizować.

  • Aplikację IKO możesz aktywować nawet na 3 urządzeniach jednocześnie. W trakcie aktywacji aplikacji IKO na 2 i 3 urządzeniu zadzwoni do Ciebie nasz konsultant i zada Ci pytania weryfikujące – po poprawnej weryfikacji Twoja aplikacja będzie aktywna.

    Pamiętaj zanim pobierzesz i aktywujesz aplikację IKO, upewnij się, że Twój telefon spełnia wymagania techniczne i ma dostęp do internetu.

    Gdy aktywujesz aplikację IKO na drugim lub trzecim urządzeniu, aplikacja poprosi o wpisanie kodu z głównego urządzenia. 
    Jeśli nie wiesz, które urządzenie jest główne, zaloguj się do serwisu iPKO i wejdź w Ustawienia Aplikacja IKO, a następnie wybierz aktywną aplikację i sprawdź jej status w polu Typ urządzenia. Przy urządzeniu głównym znajduje się opis Główne.

  • Aplikacja IKO jest dostępna na telefonach z systemami Android i iOS

    Aplikacja IKO potrzebuje połączenia z internetem. Na telefonach bez możliwości połączenia z internetem mobilnym aplikacja nie zadziała

    Aplikacja IKO wymaga, aby Twoje urządzenie było powiązane z numerem telefonu, którego operator działa w Polsce

  • Aplikację mobilną IKO możesz pobrać ze swojego sklepu z aplikacjami:

    • Google Play – dla Androida
    • App Store – dla iOS
    • App Gallery – dla Huawei


    Żeby pobrać aplikację, potrzebujesz dostępu do internetu, a to może wiązać się z opłatą za wykorzystany przez Ciebie pakiet transmisji danych.

    • Tryb pasywny jest wtedy, gdy nie aktywujesz aplikacji IKO, nawet jeśli pobierzesz ją, wprowadzisz numer klienta, hasło i nadasz PIN do aplikacji. W trybie pasywnym nie zrobisz transakcji – masz tylko podgląd na swoje finanse. Jeśli przy aktywacji nie wyrazisz zgody na ustawienie mobilnej autoryzacji jako metody autoryzacji, skorzystasz tylko z trybu pasywnego.  
    • Tryb aktywny jest wtedy, gdy aktywujesz aplikację IKO. W trybie aktywnym zrobisz przelew i inne transakcje, np. doładujesz telefon, zapłacisz BLIKIEM lub wpłacisz i wypłacisz pieniądze z bankomatu bez karty. Za aktywację aplikacji IKO nie pobieramy żadnych opłat.
  • Wystarczy, że bezpłatnie aktywujesz aplikację:

    1. Zaloguj się do aplikacji IKO
    2. Wybierz Aktywuj na ekranie głównym
    3. Wyślij SMS-a (koszt wg taryfy operatora) do banku, pozwoli to nam zweryfikować autentyczność aplikacji i Twój numer telefonu

    SMS może być wysłany tylko z numeru telefonu operatora zarejestrowanego w Polsce. Nie modyfikuj treści SMS-a ani numeru, na który jest wysyłany. Upewnij się, że SMS został wysłany.

  • Odcisk palca

    Na Androidzie
    1. Wejdź w Ustawienia → Bezpieczeństwo i dostępyBiometrialogowanie i autoryzacja → Logowanie biometryczne  

    Na iOS
    1. Wejdź w Ustawienia → Bezpieczeństwo i dostępy → Biometria – logowanie i autoryzacja → Logowanie Touch ID

    Upewnij się, że masz skonfigurowane w telefonie logowanie odciskiem palca – sprawdź opis aktywacji Touch ID na telefonach z iOS na stronie producenta

    Uwaga, jeśli Twoja aplikacja nie jest w pełni aktywna, poprosimy Cię o dokończenie aktywacji

    1. Przesuń suwak, żeby aktywować funkcję i zatwierdź zmianę PIN-em
    2. Na Androidzie w tym samym miejscu w Ustawieniach włączysz logowanie odciskiem palca już na ekranie startowym – wtedy nie musisz klikać w Zaloguj

    Face ID (dla urządzeń z systemem iOS)

    1. Wejdź w Ustawienia → Bezpieczeństwo i dostępy → Biometria – logowanie i autoryzacja → Logowanie Face ID
    2. Przesuń suwak, żeby aktywować logowanie i zatwierdź zmianę w aplikacji IKO


    Więcej o Face ID na stronach producenta (Apple.com)

    Co możesz potwierdzać biometrią w aplikacji IKO?

    • Transakcje, które zlecisz w serwisie iPKO, Inteligo lub u konsultanta i potwierdzisz mobilną autoryzacją 
    • Przelewy w aplikacji IKO bez podawania PIN-u i w ramach limitu, który dostosowujesz do siebie
    • Przelewy z karty kredytowej
    • Doładowania telefonu
    • Płatności BLIK w internecie, bankomacie i terminalu płatniczym
    • Opłaty za bilety komunikacji miejskiej i parkingi


    Jak zmienić limit pojedynczej transakcji, którą możesz potwierdzić w aplikacji IKO?

    • Maksymalna kwota pojedynczej transakcji, którą możesz potwierdzić biometrią, to 500 PLN.
    • Przejdź do swojego profilu, wejdź w Ustawienia  Bezpieczeństwo i dostępy  Biometria - logowanie i autoryzacja  Limit autoryzacji biometrią (opcja widoczna po włączeniu autoryzacji biometrią). Wpisz nową kwotę limitu i zatwierdź ją PIN-em do aplikacji IKO.


    Po włączeniu opcji biometrii możemy poprosić Cię o potwierdzenie przelewu PIN-em do aplikacji IKO wtedy, gdy:

    • Kwota przelewu przekroczy limit
    • Odczyt linii papilarnych lub skanu twarzy nie zadziała
  • Ekran logowania i ekran startowy aplikacji IKO możesz dostosować do swoich potrzeb – dzięki temu:

    • potrzebne funkcje masz zawsze pod ręką
    • możesz je dowolnie zmieniać

    Jak spersonalizować ekran startowy?

    Po zalogowaniu do aplikacji IKO wybierz na kaflu Codzienne ikonkę 3 kropek:

    • jeśli chcesz ustawić widok kafli dla całego ekranu startowego, kliknij Dostosuj widok kafli
    • jeśli chcesz ustawić skróty na kaflu Codzienne, wybierz Dostosuj skróty

    Możesz też przejść do edycji kafli w Ustawieniach (wybierz kolejno Ustawienia → Dane i personalizacja → Ekran startowy).

    Edycja tego ekranu aktywuje się również wtedy, gdy przytrzymasz palcem na ekranie startowym dowolny kafel.

    Jak spersonalizować ekran logowania do aplikacji?

    1. Przed zalogowaniem, kliknij w ikonę trzech kropek
    2. Wybierz Dostosuj widok kafli  ukryj lub wybierz funkcję, które chcesz widzieć na ekranie przed logowaniem
    3. Potwierdź zmiany kodem PIN
    • Mniejsza ilość emitowanego światła, przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniego kontrastu, może być wygodniejsza dla Twoich oczu
    • W niektórych modelach telefonu tryb ciemny oszczędza baterię

    Żeby włączyć ciemny tryb w aplikacji IKO, przejdź do UstawieniaDane i personalizacja  → Tryb ekranu.

    Masz do wyboru tryb jasny, ciemny (tzw. dark mode) lub automatyczny – czyli taki, który dostosuje się do ustawień Twojego telefonu.

  • Na ekranie swojego telefonu dotknij i przytrzymaj (lub mocniej naciśnij) ikonę IKO – wtedy wyświetlą się skróty do: 

    • przelewów
    • BLIKA
    • mapy oddziałów i bankomatów
    • historii konta

    Wybierz jeden ze skrótów, zaloguj się do aplikacji IKO i korzystaj z wybranej funkcji.

    • Możesz ukrywać salda swoich produktów na ekranie głównym i wtedy, gdy kupujesz bilety komunikacyjne
    • W miejscach publicznych łatwo zasłonisz stan swoich finansów przed wzrokiem innych. Dzięki temu ukryjesz np. ile masz pieniędzy na koncie lub lokacie, albo ile wynosi Twój kredyt
    • Wystarczy, że naciśniesz ikonę oka przy wybranym produkcie
    • Gdy aktywujesz tę funkcję – ukryjesz dane także za pomocą gestu dłonią, w której trzymasz telefon

    Żeby włączyć funkcję, naciśnij ikonę oka przy saldzie wybranego produktu lub wejdź w: Profil → Ustawienia → Bezpieczeństwo i dostępy → Ukrywanie sald

  • Aplikacja IKO jest przypisana do urządzenia i nowego numeru telefonu. Wystarczy, że na nowym urządzeniu ponownie aktywujesz aplikację IKO.

    Jeśli poprzednia aplikacja nie została usunięta, w trakcie aktywacji nowej aplikacji system poprosi o jej wyrejestrowanie. Aby to zrobić, wejdź w Ustawienia Wyrejestruj aplikację.  

  • Nie musisz mieć u nas konta, żeby korzystać z wybranych usług.

    Wystarczy, że złożysz wniosek o dostęp do serwisu iPKO i aplikacji IKO. 

Na stronie używamy nazw handlowych. Sprawdź, jak te terminy są definiowane w wykazie usług reprezentatywnych.

Aplikacja (mobilna) IKO

Definicja prawna

to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.

Co to dla Ciebie znaczy?

Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.