Dziecko z aplikacją…
Sprawdzi stan konta
Łatwo zobaczy, ile pieniędzy ma na swoim koncie lub czy dostało nowy przelew
Zapłaci telefonem
Wystarczy, że odblokuje ekran telefonu i przyłoży telefon do terminala. Ma uznanie wśród rówieśników, a Ty masz kontrolę nad jego wydatkami.
Usługa płatności zbliżeniowych BLIK jest dostępna dla dzieci powyżej 6 lat z telefonem z systemem Android i funkcją NFC.
Nauczy się oszczędzać
Może w dowolnym momencie zakładać wirtualne skarbonki, doładować je lub rozbić
...odkryje pozostałe możliwości
Wyśle przelew
Gdy wypełni wszystkie dane do przelewu, Ty – jako rodzic – zatwierdzasz lub odrzucasz przelew w swoim iPKO
Doładuje telefon
Może w prosty sposób doładować telefon – po Twojej akceptacji w serwisie iPKO
Dostosuje aplikację do siebie
Może np. dodać swoje zdjęcie i wybrać kolor tła
Obsłuży kartę PKO Junior
Sprawdzi, jaką kwotę ma do wydania kartą. Może też prosić rodzica o zasilenie karty
Skorzysta z kalkulatora oszczędności
Obliczy, ile może zaoszczędzić – z uwzględnieniem wysokości i regularności wpłat oraz aktualnego oprocentowania
Sprawdzi nagrody i odznaczenia
Może je dostać np. za zakładanie skarbonek, wpłaty na konto lub zrealizowane wyzwania
Łatwo się odnajdzie
Może korzystać z wskazówek mówiącego robota. Porusza się między funkcjami w intuicyjnym menu
Jest na bieżąco
Z powiadomień dowie się o wpływie na konto lub otrzymaniu nowej odznaki
Jak aktywować aplikację?
Jak zacząć korzystać?
Jak zacząć korzystać?
- 1
Na telefonie dziecka
Otwórzcie aplikację PKO Junior i wybierzcie: Zaloguj się do aplikacji. Na ekranie pojawi się 8-cyfrowy kod
- 2
W swoim serwisie iPKO
Wejdź w Finanse dziecka (w prawym górnym rogu) → Moje dzieci → Aplikacja PKO Junior → Ustawienia aplikacji – wpisz kod z aplikacji dziecka i potwierdź swoim narzędziem autoryzacji
- 3
Na telefonie dziecka
Postępujcie zgodnie z informacjami w aplikacji: nadajcie PIN do aplikacji, wybierzcie sposób logowania i tło aplikacji. Gotowe!
Otwórz konto dziecku z kodem BONUS i niech płaci kartą PKO Junior. Może zyskać nawet 250 zł na swoje konto
Przydatne strony
Pytania i odpowiedzi
Jakie możliwości daje jeszcze aplikacja PKO Junior?
Poznaj wskazówki, dzięki którym Ty i dziecko w pełni wykorzystacie możliwości aplikacji PKO Junior:
- Bezpieczeństwo
Nie martw się – dziecko loguje się do aplikacji zabezpieczonej PIN-em, odciskiem palca lub przez rozpoznawanie twarzy. Jeśli dziecko zapomni PIN-u i zablokuje dostęp do aplikacji, możesz go odblokować w swoim serwisie iPKO: Finanse dziecka (w prawym górnym rogu) → Moje dzieci → Aplikacja PKO Junior → Ustawienia aplikacji → Zmień PIN - Oszczędzanie
Pokaż dziecku, jak zakładać wirtualne skarbonki i korzystać z kalkulatora oszczędności, który jest dostępny w aplikacji PKO Junior: Menu → Więcej → Sposoby na oszczędzanie → Ile zyskasz na oszczędzaniu? To przyjemna nauka oszczędzania - Planowanie
Ucz dziecko planowania. Jeśli ma kilka skarbonek, może za pomocą suwaków ustawić kwotę, która będzie automatycznie zasilała poszczególne z nich. Może też wybrać losowe uzupełnianie skarbonki. W aplikacji PKO Junior wybierzcie: Menu → Więcej → Sposoby na oszczędzanie → Twój plan oszczędzania - Rozwój
Daj dziecku swobodę w odkrywaniu nowych funkcji. Może dostosować wygląd aplikacji i rozwijać swoją kreatywność. Wystarczy, że wybierze: Więcej → zmień tło aplikacji. Dodatkowo w nauce zarządzania finansami online będzie wspierał je mówiący robot - Samodzielność
Pozwól dziecku płacić zbliżeniowo telefonem lub kartą w sklepie i zlecać przelewy w aplikacji. Ty masz pełną kontrolę – możesz je zaakceptować lub odrzucić i zarządzać limitami płatności w swoim serwisie iPKO - Systematyczność
Zachęcaj dziecko do sprawdzania stanu konta, aby śledziło, jak rosną jego oszczędności - Nagrody
Mobilizuj dziecko do oszczędzania. W aplikacji – jak w grze strategicznej – dziecko zdobywa odznaki za wykonanie zadania, np. jeśli uzbiera określoną kwotę w skarbonce - Wyzwania
Stawiaj dziecku wyzwania w swoim serwisie iPKO: Finanse dziecka → Wyzwania → Dodaj wyzwanie. Dzięki temu w formie zabawy możesz je motywować np. do porządków w pokoju lub wyjścia na spacer z psem
- Bezpieczeństwo
Płatności zbliżeniowe telefonem – jak to działa?
Jeśli dziecko skończyło 6 lat oraz ma telefon z systemem Android i funkcją NFC, może płacić zbliżeniowo BLIKIEM. Nie potrzebuje do tego karty – źródłem tej płatności jest konto dziecka.
Jak włączyć?
W swoim serwisie iPKO:
- Wejdź wprofil Finanse dziecka (w prawym górnym rogu) → Moje dzieci → Aplikacja PKO Junior → Płatności zbliżeniowe telefonem
- Postępuj zgodnie z informacjami na ekranie i ustal limit płatności
- Potwierdź zgodę swoim narzędziem autoryzacji
Na telefonie dziecka z aplikacją PKO Junior:
- Włączcie usługę w aplikacji: Więcej → Płatności telefonem
- Upewnijcie się, że w ustawieniach telefonu jest włączona blokada ekranu i funkcja NFC
Jak korzystać?
W sklepie: wystarczy, że dziecko odblokuje ekran telefonu, zbliży telefon do terminala i gotowe – zapłacone!
Dzienny limit na płatności dziecka telefonem to 300 zł. Możesz go zmienić w swoim serwisie iPKO: Moje dzieci → Aplikacja PKO Junior → Płatności zbliżeniowe telefonem → Limit dzienny płatności telefonem → Zmień
Co zrobić, gdy dziecko zapomni PIN-u do aplikacji?
Możesz zmienić PIN do aplikacji PKO Junior w swoim serwisie iPKO:
- W profilu Finanse dziecka (w prawym górnym rogu) → Moje dzieci wybierz dziecko, któremu chcesz odblokować aplikację PKO Junior
- Przy wybranym dziecku w zakładce Ustawienia aplikacji PKO Junior → Ustawienia aplikacji kliknij w Zmień PIN i postępuj zgodnie ze wskazówkami na ekranie
Jak zablokować i odblokować aplikację PKO Junior?
Jeżeli dziecko np. zgubi telefon możesz czasowo zablokować, a potem odblokować aplikację dziecka w swoim serwisie iPKO:
- W profilu Finanse dziecka (w prawym górnym rogu) → Moje dzieci wybierz dziecko, któremu chcesz odblokować aplikację PKO Junior
- Przy danym dziecku w zakładce Aplikacja PKO Junior → Ustawienia aplikacji kliknij Zablokuj czasowo lub Odblokuj
Jeżeli dziecko np. zmienia telefon możesz na stałe zablokować aplikację PKO Junior w swoim serwisie iPKO:
- W profilu Finanse dziecka (w prawym górnym rogu) → Moje dzieci wybierz dziecko, któremu chcesz odblokować aplikację PKO Junior
- Przy danym dziecku w zakładce Aplikacja PKO Junior → Usuń
Teraz możesz na nowo aktywować aplikację PKO Junior np. na innym urządzeniu.
Jak odblokować dostęp do serwisu PKO Junior?
Jeśli dziecko zablokuje dostęp serwisu PKO Junior (np. po wielokrotnym wpisaniu niepoprawnych danych) lub zapomni hasła, możesz nadać mu nowe hasło w swoim serwisie iPKO:
- W profilu Finanse dziecka (w prawym górnym rogu) w sekcji Moje dzieci wybierz dziecko, któremu chcesz nadać nowe hasło do serwisu internetowego PKO Junior
- Przy wybranym dziecku w zakładce Ustawienia serwisu →Dostęp do serwisu kliknij w Ustaw nowe hasło i postępuj zgodnie ze wskazówkami na ekranie
Jak mogę zarządzać aplikacją i serwisem dziecka?
W serwisie iPKO w profilu Finanse dziecka (prawy górny róg) możesz:
- Kontrolować finanse dziecka
- Zarządzać dostępem dziecka do poszczególnych funkcji serwisu internetowego oraz aplikacji PKO Junior
- Potwierdzać wszystkie przelewy, zasilenia karty PKO Junior i doładowania telefonu inicjowane przez dziecko
- Stawiać dziecku wyzwania i przyznawać nagrody za ich realizację
- Sprawdzać postępy dziecka w korzystaniu z poszczególnych funkcji i w nabywaniu nowych umiejętności
- Zarządzać kartami PKO Junior, np. decydować o kwocie zasilenia, sprawdzać kwotę, zarządzać limitami dziennymi i sprawdzać historię wydatków
- Aktualizować dane dziecka
- Ustalać i zarządzać limitami płatności telefonem dziecka
W aplikacji IKO w profilu Finanse dziecka (lewy górny róg pod inicjałami) możesz:
- Kontrolować finanse dziecka – masz podgląd do kont i kart dziecka
- Robić przelew z kont i kart dziecka lub na konta i karty dziecka w gotowych formularzach przelewu
- Zarządzać kartami PKO Junior, np. decydować o kwocie zasilenia, sprawdzać kwotę, zarządzać limitami dziennymi i sprawdzać historię wydatków
Czy dziecko może samo zlecać przelewy?
Nie. Dziecko zaczyna zlecać przelew lub doładowanie telefonu w swojej aplikacji lub serwisie PKO Junior, a Ty – jako rodzic – za każdym razem potwierdzasz lub odrzucasz transakcje w swoim serwisie iPKO w profilu Finanse dziecka. Zanim nie zaakceptujesz prośby o przelew, nie zrealizujemy go.
Żeby zrobić przelew z konta dziecka:
- Dziecko wypełnia prosty formularz przelewu, w którym podaje: imię i nazwisko odbiorcy, jego numer konta, cel i kwotę przelewu
- Prośba o przelew pojawi się w profilu Finanse dziecka w Twoim serwisie iPKO
- Dopiero gdy zaakceptujesz prośbę, wtedy zrealizujemy przelew. Możesz też ją odrzucić
Jeśli dziecko ma mniej niż 10 lat, funkcja przelewów jest wyłączona. Możesz ją włączyć w profilu Finanse dziecka w swoim serwisie iPKO.
Na stronie używamy nazw handlowych. Sprawdź, jakie terminy są definiowane w wykazie usług reprezentatywnych
Aplikacja (mobilna) IKO
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.
Przelew (standardowy)
Definicja prawna
to określenie na polecenie przelewu. Jest to usługa płatnicza polegająca na uznaniu rachunku płatniczego odbiorcy, w przypadku gdy transakcja płatnicza z rachunku płatniczego płatnika jest dokonywana przez dostawcę usług płatniczych prowadzącego rachunek płatniczy płatnika na podstawie dyspozycji udzielonej przez płatnika, z wyłączeniem polecenia przelewu wewnętrznego, polecenia przelewu SEPA i polecenia przelewu w walucie obcej.
Co to dla Ciebie znaczy?
Transakcja płatnicza w formie bezgotówkowej, która polega na przekazaniu pieniędzy pomiędzy kontami prowadzonymi w różnych instytucjach płatniczych.
Serwis (internetowy) iPKO
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.