Co zyskujecie z Kontem Dziecka?
Aplikacja i serwis PKO Junior
Dziecko korzysta z aplikacji i serwisu internetowego PKO Junior dopasowanych do jego wieku
Oprocentowanie
Oprocentowanie zmienne (w skali roku) 5% (do 2 500 zł) i 1% (dla nadwyżki ponad 2 500 zł z odsetkami naliczanymi co tydzień)
Wirtualne skarbonki
Dziecko samo zakłada skarbonkę, nadaje jej nazwę i decyduje, na co zbiera pieniądze. Uczy się przez to oszczędzać
Konto rośnie razem z dzieckiem
W 13. urodziny Konto Dziecka zamienia się automatycznie w Konto dla Młodych
Pakiet Junior – pierwsze kroki w świecie finansów
Ile kosztuje?
Konto
- Prowadzenie konta0 zł
- Przelew wewnętrzny i standardowyGdy jako rodzic, potwierdzisz je narzędziem autoryzacyjnym w serwisie iPKO0 zł
- Wypłata gotówki w oddziałach PKO BP0 zł
Bankowość na miarę dziecka
Serwis i aplikacja PKO Junior
Dziecko zarządza swoim kontem i poznaje zasady działania bankowości online
Przelewy
Dziecko inicjuje przelewy w swoim serwisie lub aplikacji, a rodzic potwierdza je w serwisie iPKO
Wirtualne Skarbonki
Dziecko zakłada wirtualne skarbonki, dzięki którym zbiera pieniądze na wyznaczone cele
Wygląd serwisu i aplikacji
Dziecko dopasowuje wygląd serwisu i aplikacji PKO Junior do swoich potrzeb
Co może robić rodzic w serwisie iPKO?
Dostęp do konta dziecka
Masz podgląd oraz dostęp do konta dziecka w swoim serwisie internetowym iPKO
Kontrola nad wydatkami dziecka
Zatwierdzasz i odrzucasz przelewy oraz wszystkie płatności dziecka
Szybkie przelewy
Dziecko dostaje przelewy z Twojego konta w kilka sekund
Karta PKO Junior
Zarządzasz kartą dziecka: możesz ją w każdej chwili zasilić, zmienić dzienny limit lub zablokować
Aplikacja i serwis PKO Junior
Dostosowujesz serwis i aplikację na telefon dziecka do jego wieku i indywidualnych potrzeb. Możesz włączyć lub wyłączyć poszczególne funkcje konta
Konto Dziecka w kilku prostych krokach
W serwisie iPKO i IKO
- 1
Złóż wniosek online
Zaloguj się i wejdź w sekcję Oferta → Konta → PKO Konto Dziecka. Przygotuj dane dziecka rzygotuj potrzebne dokumenty: dziecka - jego dowód osobisty/paszport/legitymację szkolną/akt urodzenia
- 2
Wypełnij wniosek i weź udział w promocji
Wprowadź kod START2 na wniosku, aby skorzystać z promocji
- 2
Podpisz umowę
Podpisz umowę online swoim narzędziem autoryzacji - 3
Aktywuj serwis i aplikację PKO Junior
Nadaj dane do logowania dla dziecka w zakładce Junior. Następnie aktywuj serwis i aplikację PKO Junior i zapoznaj z nimi dziecko
W internecie
- 1
Złóż wniosek o konto
Wejdź na pkobp.pl i wybierz konto dla siebie. Założysz je przez jeden wniosek razem z kontem dziecka. Jeśli nie masz u nas konta to otwórz konto dla siebie i dziecka - 2
Wypełnij wniosek
Uzupełnij swoje dane oraz dane dziecka
- 3
Pobierz aplikację IKO oraz aplikację PKO Junior
Pobierz i aktywuj aplikacje dla siebie, i swojego dziecka oraz aktywuj serwis iPKO z serwisem PKO Junior
W oddziale
- 1
Przyjdź do dowolnego oddziału
Weź ze sobą swój dowód osobisty, PESEL swojego dziecka oraz jego dowód osobisty/paszport/legitymację szkolną/akt urodzenia
- 2
Podpisz umowę
Wszystkie potrzebne dokumenty przygotuje dla Ciebie nasz doradca
- 3
Aktywuj serwis i aplikację PKO Junior
Dostęp do usług bankowości elektronicznej możesz aktywować samodzielnie lub z pomocą doradcy
PKO Konto Dziecka jest rachunkiem płatniczym otwieranym dla osoby małoletniej do ukończenia 13. roku życia na podstawie umowy zawartej między PKO Bankiem Polskim a rodzicem, który jest jego ustawowym przedstawicielem. PKO Konto Dziecka można również otworzyć w dowolnym oddziale PKO Banku Polskiego.
Pytania i odpowiedzi
Gdzie jako rodzic mogę obsługiwać PKO Junior online?
Po zalogowaniu do serwisu iPKO wejdź w swój profil i wybierz opcję PKO Junior.
PKO Junior w serwisie iPKO to wydzielona część serwisu internetowego rodzica, za pomocą której możesz kontrolować konta swoich dzieci. Bankowość elektroniczna wchodzi w skład PKO Junior.
Jak mogę zarządzać Kontem Dziecka w serwisie iPKO?
W serwisie iPKO możesz:
- kontrolować finanse dziecka
- decydować o funkcjach, do których Twoje dziecko ma dostęp w serwisie i aplikacji PKO Junior
- potwierdzać oraz odrzucać przelewy i doładowania telefonu komórkowego, które inicjuje dziecko
- sprawdzać w kalendarzu m.in. stan skarbonki, wpłaty i wypłaty z konta, wyzwania i odznaki. Pozwala to na bieżąco monitorować postępy dziecka w bankowości
- zarządzać kartą PKO Junior dziecka oraz decydować o kwocie zasilenia, sprawdzać stan wydanych pieniędzy, a także zarządzać limitami dziennych wydatków
Czy rodzic musi akceptować wszystkie operacje inicjowane przez dziecko, które mają wpływ na stan konta?
Tak. Dziecko inicjuje przelew, zasilenie karty PKO Junior oraz doładowanie telefonu w swoim serwisie PKO Junior, natomiast rodzic każdorazowo potwierdza lub odrzuca transakcję w sekcji PKO Junior w swoim serwisie iPKO. Dopóki rodzic nie zaakceptuje prośby, nie zrealizujemy operacji zainicjowanej przez dziecko.
Kto i jak zleca przelew z Konta Dziecka?
Dziecko wypełnia prosty formularz do przelewu: podaje imię i nazwisko odbiorcy, jego numer konta, cel i kwotę przelewu. Następnie prośba o przelew pojawia się w sekcji PKO Junior w serwisie iPKO rodzica.
Dopiero po akceptacji prośby o przelew przez rodzica, przekazujemy go do realizacji, a dziecko dostaje powiadomienie w swoim serwisie PKO Junior.
Dzieci poniżej 10. roku życia mają tę funkcję domyślnie wyłączoną. Jeśli chcesz, aby Twoje dziecko mogło korzystać z inicjowania przelewów, musisz włączyć je w sekcji PKO Junior w swoim serwisie iPKO.
Jak odblokować dostęp do serwisu PKO Junior?
Jeśli dziecko zablokuje dostęp do serwisu internetowego PKO Junior (np. przez wielokrotnie wpisanie niepoprawnych danych) lub zapomniało hasła, rodzic może nadać mu nowe hasło w sekcji PKO Junior w swoim serwisie iPKO.
Jak to zrobić?
- iPKO → Twój profil → PKO Junior
- Moje dzieci → wybierz dziecko, któremu chcesz nadać nowe hasło do PKO Junior
- W zakładce Ustawienia serwisu dziecka → Dostęp do serwisu wejdź w link, nadaj hasło i postępuj zgodnie ze wskazówkami na ekranie
- Hasło do odblokowania dostępu dziecku wysyłamy SMS-em na numer telefonu rodzica. Pamiętaj, żeby zweryfikować wcześniej swój numer telefonu w serwisie iPKO
Jak odblokować dostęp dla dziecka, które korzysta jednocześnie z SKO oraz PKO Junior?
Jeśli dziecko zablokowało dostęp do serwisów SKO i PKO Junior lub zapomniało hasła, możesz nadać mu nowe hasło w sekcji PKO Junior w swoim serwisie iPKO. Do obydwu serwisów dziecko loguje się tym samym zestawem danych, dlatego blokada jednego serwisu powoduje blokadę drugiego, a odblokowanie jednego z nich, odblokuje również drugie. Ścieżka nadania nowego hasła do obu serwisów jest taka sama, jak w PKO Junior.
Jak odblokować dostęp do serwisu SKO?
W przypadku, gdy dziecko zablokuje dostęp do serwisu internetowego SKO, a nie korzysta jednocześnie z Konta Dziecka, konieczna jest wizyta w naszym dowolnym oddziale. Doradca nada wtedy nowe hasło.
Na stronie używamy nazw handlowych. Sprawdź, jak te terminy są definiowane w wykazie usług reprezentatywnych.
Aplikacja (mobilna) IKO
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.
Serwis (internetowy) iPKO
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.
Przelew
Definicja prawna
to określenie na polecenie przelewu. Jest to usługa płatnicza polegająca na uznaniu rachunku płatniczego odbiorcy, w przypadku gdy transakcja płatnicza z rachunku płatniczego płatnika jest dokonywana przez dostawcę usług płatniczych prowadzącego rachunek płatniczy płatnika na podstawie dyspozycji udzielonej przez płatnika, z wyłączeniem polecenia przelewu wewnętrznego, polecenia przelewu SEPA i polecenia przelewu w walucie obcej.
Co to dla Ciebie znaczy?
Transakcja płatnicza w formie bezgotówkowej, która polega na przekazaniu pieniędzy pomiędzy kontami prowadzonymi w różnych instytucjach płatniczych.
Wyjaśniamy pojęcia
Aplikacja mobilna i serwis internetowy PKO Junior to usługi bankowości elektronicznej.