Kantor internetowy

Przekonaj się, jak łatwa i szybka może być wymiana walut w naszym kantorze online

  • 0 zł prowizji za wymianę standardową walut (nie dotyczy wymiany w ramach Kantoru społecznościowego) w aplikacji IKO i serwisie iPKO
  • Zrób min. 1 transakcję walutową w kantorze internetowym1 i nie płać za przelewy w EUR, GBP, USD, CHF, DKK, NOK, SEK, CZK i HUF
  • EUR, USD, CHF, GBP wymieniasz na swoich warunkach w Kantorze społecznościowym w aplikacji IKO 

Co zyskujesz?

Grafika w kafelku Wymieniasz waluty po atrakcyjnym kursie

Wymieniasz waluty po atrakcyjnym kursie

Kupisz 9 walut: EUR, GBP, USD, CHF, DKK, NOK, SEK, CZK i HUF

Grafika w kafelku Masz dostęp online 24h/7

Masz dostęp online 24h/7

przez serwis iPKO i aplikację mobilną IKO

Grafika w kafelku Korzystasz z Kantoru społecznościowego

Korzystasz z Kantoru społecznościowego

Możesz zaproponować kurs 4 walut i wystawić swoją ofertę

Grafika w kafelku Wymieniasz walutę na swoich warunkach

Wymieniasz walutę na swoich warunkach

Masz dostęp do standardowego kantoru i społecznościowej wymiany walut

Grafika w kafelku Zapewniamy natychmiastową realizację transakcji

Zapewniamy natychmiastową realizację transakcji

między Twoim kontem osobistym a kontami walutowymi w PKO Banku Polskim

Grafika w kafelku Za zakup waluty zapłacisz też BLIKIEM

Za zakup waluty zapłacisz też BLIKIEM

z konta w innym banku

Grafika w kafelku Używasz nie tylko po polsku

Używasz nie tylko po polsku

Kantor online jest dostępny w aplikacji IKO dodatkowo po angielsku, rosyjsku i ukraińsku

Grafika w kafelku Masz gwarancję

Masz gwarancję

Bezpieczeństwo Twoich pieniędzy na kontach w PKO Banku Polskim zapewnia Bankowy Fundusz Gwarancyjny

Więcej

Funkcje kantoru online

  • Nowość!

    Możesz wymienić EUR/PLN, USD/PLN, CHF/PLN oraz GBP/PLN na swoich warunkach w kantorze społecznościowym w aplikacji IKO. Ustalasz kurs wymiany wskazanej przez Ciebie waluty i wystawiasz swoją ofertę.

    Bank pobiera 0,29% prowizji od kwoty oferty. Prowizję pobieramy przy rozliczaniu transakcji, ale blokujemy tę kwotę już w momencie tworzenia przez Ciebie oferty. Dzięki temu nie musisz pamiętać o zapewnieniu pieniędzy podczas jej rozliczenia. Prowizję pobieramy zawsze z konta, które jest obciążane.

  • Wymieniaj waluty i wysyłaj PLN bez żadnych opłat w aplikacji IKO i serwisie iPKO. Nie musisz nawet korzystać z konta w PKO Banku Polskim. Podepnij swoje konta z innych banków w aplikacji IKO lub w iPKO – sprawdź, jak to zrobić

    PLN prześlesz bezpośrednio na podpięte konta w:

    • Alior Bank (w tym Alior Bank - Kantor Walutowy)
    • BNP Paribas Bank Polska S.A.
    • ING Bank Śląski S.A.
    • Inteligo
    • mBank
    • Millennium
    • Pekao S.A
    • Santander Bank  
  • Śledź notowania kursów na przejrzystych wykresach w aplikacji IKO i serwisie iPKO.

    Ustaw powiadomienia, kiedy waluta osiągnie preferowany przez Ciebie kurs (SMS/wiadomość push w aplikacji IKO).

  • Możesz wybrać, kiedy mamy zrealizować Twoje zlecenie warunkowe:

    • gdy kurs wymiany osiągnie wybraną przez Ciebie wartość,
    • gdy kurs nie osiągnie tej wartości - wtedy zrealizujemy zlecenie w chwili jego wygaśnięcia.
  • Decyduj, w jakie dni miesiąca i jak często chcesz wymieniać wybraną walutę. Wymianę zlecimy automatycznie.

Jak aktywować kantor walutowy online?

W serwisie iPKO

  • 1

    W iPKO wybierz: Płatności → Inne usługi → Kantor

  • 2

    Przeczytaj regulamin kantoru internetowego i zaakceptuj oświadczenia

  • 3

    Aktywuj dostęp swoim narzędziem autoryzacji

W aplikacji IKO

  • 1

    W aplikacji mobilnej IKO wejdź w Płatności → Inne operacje → Kantor

  • 2

    Przeczytaj regulamin kantoru internetowego i zaakceptuj oświadczenia

  • 3

    Potwierdź aktywację kantoru w IKO

Kantor społecznościowy – jak korzystać?

W aplikacji IKO

  • 1

    Otwórz aplikację mobilną IKO

    Przejdź do sekcji Płatności → Inne usługi → Kantor → Kantor społecznościowy

  • 2

    Utwórz zlecenie kupna lub sprzedaży

    Wybierz Utwórz ofertę, wpisz walutę, kierunek wymiany i oczekiwany kurs.

    Dostępne oferty zobaczysz w zakładce Oferty

  • 3

    Poczekaj na zlecenie

    Otrzymasz powiadomienie, gdy zrealizujemy transakcję

Kantor społecznościowy - pytania i odpowiedzi

  • W kantorze  społecznościowym to Ty ustalasz kurs wymiany wskazanej przez Ciebie waluty, wystawiając swoją ofertę.

    Przy standardowej wymianie to my proponujemy Ci kurs po jakim możesz wymienić walutę.

  • Kurs wymiany w kantorze społecznościowym zależy od Ciebie i innych użytkowników – to Wy ustalacie go, zlecając swoje oferty.

  • Bezpośrednia wymiana jest dostępna pomiędzy:

    • EUR / PLN
    • USD / PLN
    • GBP / PLN
    • CHF / PLN

    Do wymiany będzie Ci potrzebny nie tylko rachunek walutowy, ale również konto osobiste w PLN. 

  • Gdy transakcję realizuje osoba pełnoletnia:

    WalutaMinimalna kwota pojedynczej transakcjiMaksymalna kwota pojedynczej transakcji
    PLN5 PLN600 000 PLN
    EUR5 EUR100 000 EUR
    CHF5 CHF100 000 CHF
    GBP5 GBP100 000 GBP
    USD5 USD100 000 USD

     

    Gdy transakcję realizuje osoba  w wieku 13-18 lat:

    WalutaMinimalna kwota pojedynczej transakcjiMaksymalna kwota pojedynczej transakcji
    PLN5 PLN1 000 PLN
    EUR5 EUR200 EUR
    CHF5 CHF200 CHF
    GBP5 GBP150 GBP
    USD5 USD200 USD
  • Po wejściu do kantoru społecznościowego wybierz zakładkę Utwórz ofertę i wypełnij pola według Twoich potrzeb.

  • Nie. Możesz ja odwołać i stworzyć nową ofertę.

  • Tak, w każdej chwili mażesz anulować swoją ofertę.

  • Zablokowane na poczet rozliczenia transakcji pieniądze wracają na Twoje konto a Ty możesz wystawić nowa ofertę.

  • Nie ma możliwości założenia oferty bez Twojej zgody na pobranie prowizji.

  • Tak, możesz to zrobić w zakładce Oferty w Kantorze społecznościowym.

  • To zależy od tego, czy inny użytkownik kantoru wystawi ofertę przeciwstawną i będziemy mogli automatycznie ją dopasować do Twojej oferty. Czasem może to być kilka sekund, a czasem trzeba będzie poczekać dłużej. Możliwy jest także brak dopasowania albo częściowy brak dopasowania. W przypadku braku dopasowania oferta wygasa po upływie daty jej ważności.

  • Tak, pobieramy prowizję za obsługę transakcji w kantorze społecznościowym. Jest to 0,29% od wartości złożonej oferty.

  • Prowizję pobieramy po rozliczaniu transakcji, ale kwota na jej poczet jest blokowana już w momencie tworzenia przez Ciebie oferty. Robimy to po to, abyś nie musiał pamiętać o konieczności zapewnienia pieniędzy na moment jej rozliczenia. 

    Prowizję pobieramy zawsze z rachunku obciążanego, czyli np. kupujesz 100 EUR, wtedy obciążamy rachunek w PLN i przelewamy EUR na rachunek walutowy, więc prowizję pobierzemy z rachunku w PLN.

    Prowizję pobieramy na podstawie całościowego albo częściowego dopasowania ofert wymiany walut. Pobieramy ją proporcjonalnie od zrealizowanej transakcji.

  • Nie. Przy wystawieniu przez Ciebie oferty automatycznie zablokujemy kwotę z oferty wraz z kwotą prowizji (na podstawie Twojej zgody). Robimy to po to, abyś nie musiał pamiętać o konieczności zapewnienia pieniędzy na moment rozliczenia transakcji. 

  • Gdy transakcja rozliczy się, tzn. dojdzie do dopasowania odpowiadających sobie ofert wymiany walut, pieniądze od razu znajdą się na Twoim.

  • Przy automatycznym dopasowywaniu ofert może zdarzyć się, że oferta przeciwstawna innego użytkownika kantoru społecznościowego jest na niższą kwotę niż Twoja, wtedy dojdzie do części realizacji twojej oferty, a pozostała część będzie nadal oczekiwała na dopasowanie.

    Na pozostałą cześć automatycznie ustawimy nową ofertę i zablokujemy, pieniądze na Twoim koncie, na poczet jej rozliczenia oraz prowizji.

    Dzielimy Twoją oferty na części, tak abyś jak najszybciej otrzymał swoje pieniądze.

  • Nie. Potrzebujemy pełną kwotę, aby zablokować pieniądze niezbędne do rozliczenia transakcji oraz prowizji.

  • Możesz mieć maksymalnie 5 aktywnych ofert jednocześnie.

  • Tak, przy czym możesz mieć maksymalnie 5 aktywnych ofert jednocześnie.

Aplikacja (mobilna) IKO

Definicja prawna

to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.

Co to dla Ciebie znaczy?

Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.

Serwis (internetowy) iPKO

Definicja prawna

to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.

Co to dla Ciebie znaczy?

Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.

Przelew walutowy

Definicja prawna

to określenie na polecenie przelewu w walucie obcej. Jest to usługa inicjowana przez płatnika polegająca na umożliwieniu przekazania środków z krajowego rachunku płatniczego płatnika u dostawcy na krajowy rachunek płatniczy odbiorcy u dostawcy w walucie innej niż złoty oraz euro.

Co to dla Ciebie znaczy?

Transakcja płatnicza w formie bezgotówkowej, która polega na przekazaniu waluty innej niż złoty oraz euro pomiędzy rachunkami płatniczymi prowadzonymi przez polskie instytucje płatnicze.

Przelew SEPA

Definicja prawna

to określenie na polecenie przelewu SEPA. Jest to usługa inicjowana przez płatnika polegająca na umożliwieniu przekazania środków pieniężnych w euro z rachunku płatniczego płatnika na rachunek płatniczy odbiorcy, jeżeli obaj dostawcy lub jeden z dostawców wykonują działalność na obszarze jednolitego obszaru płatności w euro (SEPA).

Co to dla Ciebie znaczy?

Transakcja płatnicza w formie bezgotówkowej, która polega na przekazaniu pieniędzy w euro pomiędzy kontami prowadzonymi w instytucjach płatniczych w krajach EOG.

Wyjaśniamy oznaczenia

1Dotyczy przelewów zleconych w serwisie iPKO lub aplikacji IKO z konta walutowego prowadzonego w tej samej walucie, w opcji kosztowej SHA (tzn. w polu: "Kto ma pokryć koszty przelewu" wybierzesz wartość "Dzielone", a w polu "Data waluty dla banku" wartość "Standard"), jeśli w poprzednim lub bieżącym miesiącu kalendarzowym (przed zleceniem przelewu) dokonano wymiany dowolnej waluty w naszym kantorze internetowym, w tym w kantorze społecznościowym. Jeśli przelewy potwierdzasz kodem z karty kodów jednorazowych, dodatkowa opłata to 0,50 zł.