Co zyskujesz?
Wymieniasz waluty po atrakcyjnym kursie
Kupisz 9 walut: EUR, GBP, USD, CHF, DKK, NOK, SEK, CZK i HUF
Masz dostęp online 24h/7
przez serwis iPKO i aplikację mobilną IKO
Korzystasz z Kantoru społecznościowego
Możesz zaproponować kurs 4 walut i wystawić swoją ofertę
Wymieniasz walutę na swoich warunkach
Masz dostęp do standardowego kantoru i społecznościowej wymiany walut
Zapewniamy natychmiastową realizację transakcji
między Twoim kontem osobistym a kontami walutowymi w PKO Banku Polskim
Za zakup waluty zapłacisz też BLIKIEM
z konta w innym banku
Używasz nie tylko po polsku
Kantor online jest dostępny w aplikacji IKO dodatkowo po angielsku, rosyjsku i ukraińsku
Masz gwarancję
Bezpieczeństwo Twoich pieniędzy na kontach w PKO Banku Polskim zapewnia Bankowy Fundusz Gwarancyjny
WięcejFunkcje kantoru online
Kantor społecznościowy
Nowość!
Możesz wymienić EUR/PLN, USD/PLN, CHF/PLN oraz GBP/PLN na swoich warunkach w kantorze społecznościowym w aplikacji IKO. Ustalasz kurs wymiany wskazanej przez Ciebie waluty i wystawiasz swoją ofertę.
Bank pobiera 0,29% prowizji od kwoty oferty. Prowizję pobieramy przy rozliczaniu transakcji, ale blokujemy tę kwotę już w momencie tworzenia przez Ciebie oferty. Dzięki temu nie musisz pamiętać o zapewnieniu pieniędzy podczas jej rozliczenia. Prowizję pobieramy zawsze z konta, które jest obciążane.
Otwarta bankowość
Wymieniaj waluty i wysyłaj PLN bez żadnych opłat w aplikacji IKO i serwisie iPKO. Nie musisz nawet korzystać z konta w PKO Banku Polskim. Podepnij swoje konta z innych banków w aplikacji IKO lub w iPKO – sprawdź, jak to zrobić
PLN prześlesz bezpośrednio na podpięte konta w:
- Alior Bank (w tym Alior Bank - Kantor Walutowy)
- BNP Paribas Bank Polska S.A.
- ING Bank Śląski S.A.
- Inteligo
- mBank
- Millennium
- Pekao S.A
- Santander Bank
Notowania kursów i powiadomienia
Śledź notowania kursów na przejrzystych wykresach w aplikacji IKO i serwisie iPKO.
Ustaw powiadomienia, kiedy waluta osiągnie preferowany przez Ciebie kurs (SMS/wiadomość push w aplikacji IKO).
Zlecenia warunkowe
Możesz wybrać, kiedy mamy zrealizować Twoje zlecenie warunkowe:
- gdy kurs wymiany osiągnie wybraną przez Ciebie wartość,
- gdy kurs nie osiągnie tej wartości - wtedy zrealizujemy zlecenie w chwili jego wygaśnięcia.
Zlecenia cykliczne
Decyduj, w jakie dni miesiąca i jak często chcesz wymieniać wybraną walutę. Wymianę zlecimy automatycznie.
Jak aktywować kantor walutowy online?
W serwisie iPKO
- 1
W iPKO wybierz: Płatności → Inne usługi → Kantor
- 2
Przeczytaj regulamin kantoru internetowego i zaakceptuj oświadczenia
- 3
Aktywuj dostęp swoim narzędziem autoryzacji
W aplikacji IKO
- 1
W aplikacji mobilnej IKO wejdź w Płatności → Inne operacje → Kantor
- 2
Przeczytaj regulamin kantoru internetowego i zaakceptuj oświadczenia
- 3
Potwierdź aktywację kantoru w IKO
Kantor społecznościowy – jak korzystać?
W aplikacji IKO
- 1
Otwórz aplikację mobilną IKO
Przejdź do sekcji Płatności → Inne usługi → Kantor → Kantor społecznościowy
- 2
Utwórz zlecenie kupna lub sprzedaży
Wybierz Utwórz ofertę, wpisz walutę, kierunek wymiany i oczekiwany kurs.
Dostępne oferty zobaczysz w zakładce Oferty
- 3
Poczekaj na zlecenie
Otrzymasz powiadomienie, gdy zrealizujemy transakcję
Kantor społecznościowy - pytania i odpowiedzi
Czym wymiana walut w kantorze społecznościowym różni się od standardowej wymiany w kantorze internetowym PKO Banku Polskiego?
W kantorze społecznościowym to Ty ustalasz kurs wymiany wskazanej przez Ciebie waluty, wystawiając swoją ofertę.
Przy standardowej wymianie to my proponujemy Ci kurs po jakim możesz wymienić walutę.
Od czego zależy kurs walutowy w kantorze społecznościowym?
Kurs wymiany w kantorze społecznościowym zależy od Ciebie i innych użytkowników – to Wy ustalacie go, zlecając swoje oferty.
Jakie waluty można wymieniać w kantorze społecznościowym?
Bezpośrednia wymiana jest dostępna pomiędzy:
- EUR / PLN
- USD / PLN
- GBP / PLN
- CHF / PLN
Do wymiany będzie Ci potrzebny nie tylko rachunek walutowy, ale również konto osobiste w PLN.
Czy są limity kwoty transakcji w kantorze społecznościowym?
Gdy transakcję realizuje osoba pełnoletnia:
Waluta Minimalna kwota pojedynczej transakcji Maksymalna kwota pojedynczej transakcji PLN 5 PLN 600 000 PLN EUR 5 EUR 100 000 EUR CHF 5 CHF 100 000 CHF GBP 5 GBP 100 000 GBP USD 5 USD 100 000 USD Gdy transakcję realizuje osoba w wieku 13-18 lat:
Waluta Minimalna kwota pojedynczej transakcji Maksymalna kwota pojedynczej transakcji PLN 5 PLN 1 000 PLN EUR 5 EUR 200 EUR CHF 5 CHF 200 CHF GBP 5 GBP 150 GBP USD 5 USD 200 USD Jak mam założyć ofertę?
Po wejściu do kantoru społecznościowego wybierz zakładkę Utwórz ofertę i wypełnij pola według Twoich potrzeb.
Czy mogę zmienić już złożoną ofertę?
Nie. Możesz ja odwołać i stworzyć nową ofertę.
Czy mogę anulować ofertę?
Tak, w każdej chwili mażesz anulować swoją ofertę.
Co się stanie, gdy nie dojdzie do realizacji mojej oferty?
Zablokowane na poczet rozliczenia transakcji pieniądze wracają na Twoje konto a Ty możesz wystawić nowa ofertę.
Co się stanie jeśli nie wyrażę zgody na prowizję?
Nie ma możliwości założenia oferty bez Twojej zgody na pobranie prowizji.
Czy mogę sprawdzić oferty innych zanim wystawię swoją?
Tak, możesz to zrobić w zakładce Oferty w Kantorze społecznościowym.
Ile czasu czekam, aż pojawi się oferta dopasowana do mojej?
To zależy od tego, czy inny użytkownik kantoru wystawi ofertę przeciwstawną i będziemy mogli automatycznie ją dopasować do Twojej oferty. Czasem może to być kilka sekund, a czasem trzeba będzie poczekać dłużej. Możliwy jest także brak dopasowania albo częściowy brak dopasowania. W przypadku braku dopasowania oferta wygasa po upływie daty jej ważności.
Czy jest prowizja za wymianę w kantorze społecznościowym?
Tak, pobieramy prowizję za obsługę transakcji w kantorze społecznościowym. Jest to 0,29% od wartości złożonej oferty.
Kiedy i skąd zostanie pobrana prowizja?
Prowizję pobieramy po rozliczaniu transakcji, ale kwota na jej poczet jest blokowana już w momencie tworzenia przez Ciebie oferty. Robimy to po to, abyś nie musiał pamiętać o konieczności zapewnienia pieniędzy na moment jej rozliczenia.
Prowizję pobieramy zawsze z rachunku obciążanego, czyli np. kupujesz 100 EUR, wtedy obciążamy rachunek w PLN i przelewamy EUR na rachunek walutowy, więc prowizję pobierzemy z rachunku w PLN.
Prowizję pobieramy na podstawie całościowego albo częściowego dopasowania ofert wymiany walut. Pobieramy ją proporcjonalnie od zrealizowanej transakcji.
Czy po założeniu oferty muszę pamięta,ć aby mieć zarezerwowane na koncie pieniądze na koncie pod wymianę?
Nie. Przy wystawieniu przez Ciebie oferty automatycznie zablokujemy kwotę z oferty wraz z kwotą prowizji (na podstawie Twojej zgody). Robimy to po to, abyś nie musiał pamiętać o konieczności zapewnienia pieniędzy na moment rozliczenia transakcji.
Kiedy otrzymam pieniądze z wymiany w kantorze społecznościowym?
Gdy transakcja rozliczy się, tzn. dojdzie do dopasowania odpowiadających sobie ofert wymiany walut, pieniądze od razu znajdą się na Twoim.
Co to znaczy dopasowanie częściowe oferty?
Przy automatycznym dopasowywaniu ofert może zdarzyć się, że oferta przeciwstawna innego użytkownika kantoru społecznościowego jest na niższą kwotę niż Twoja, wtedy dojdzie do części realizacji twojej oferty, a pozostała część będzie nadal oczekiwała na dopasowanie.
Na pozostałą cześć automatycznie ustawimy nową ofertę i zablokujemy, pieniądze na Twoim koncie, na poczet jej rozliczenia oraz prowizji.
Dzielimy Twoją oferty na części, tak abyś jak najszybciej otrzymał swoje pieniądze.
Czy mogę wymienić walutę, jeśli nie mam wystarczającej kwoty na obciążanym koncie w momencie realizacji transakcji?
Nie. Potrzebujemy pełną kwotę, aby zablokować pieniądze niezbędne do rozliczenia transakcji oraz prowizji.
Ile mogę mieć ofert w tym samym momencie?
Możesz mieć maksymalnie 5 aktywnych ofert jednocześnie.
Czy mogę zrobić kilka ofert dla tej samej pary walutowej?
Tak, przy czym możesz mieć maksymalnie 5 aktywnych ofert jednocześnie.
Chcesz więcej?
Prowadzisz firmę i chcesz negocjować kurs? Wybierz zaawansowany internetowy kantor dla firm i negocjuj kurs nawet dla przelewów zagranicznych. Nie musisz mieć konta walutowego.
Na stronie używamy nazw handlowych. Sprawdź, jak te terminy są definiowane w wykazie usług reprezentatywnych.
Aplikacja (mobilna) IKO
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.
Serwis (internetowy) iPKO
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.
Przelew walutowy
Definicja prawna
to określenie na polecenie przelewu w walucie obcej. Jest to usługa inicjowana przez płatnika polegająca na umożliwieniu przekazania środków z krajowego rachunku płatniczego płatnika u dostawcy na krajowy rachunek płatniczy odbiorcy u dostawcy w walucie innej niż złoty oraz euro.
Co to dla Ciebie znaczy?
Transakcja płatnicza w formie bezgotówkowej, która polega na przekazaniu waluty innej niż złoty oraz euro pomiędzy rachunkami płatniczymi prowadzonymi przez polskie instytucje płatnicze.
Przelew SEPA
Definicja prawna
to określenie na polecenie przelewu SEPA. Jest to usługa inicjowana przez płatnika polegająca na umożliwieniu przekazania środków pieniężnych w euro z rachunku płatniczego płatnika na rachunek płatniczy odbiorcy, jeżeli obaj dostawcy lub jeden z dostawców wykonują działalność na obszarze jednolitego obszaru płatności w euro (SEPA).
Co to dla Ciebie znaczy?
Transakcja płatnicza w formie bezgotówkowej, która polega na przekazaniu pieniędzy w euro pomiędzy kontami prowadzonymi w instytucjach płatniczych w krajach EOG.
Wyjaśniamy oznaczenia
1Dotyczy przelewów zleconych w serwisie iPKO lub aplikacji IKO z konta walutowego prowadzonego w tej samej walucie, w opcji kosztowej SHA (tzn. w polu: "Kto ma pokryć koszty przelewu" wybierzesz wartość "Dzielone", a w polu "Data waluty dla banku" wartość "Standard"), jeśli w poprzednim lub bieżącym miesiącu kalendarzowym (przed zleceniem przelewu) dokonano wymiany dowolnej waluty w naszym kantorze internetowym, w tym w kantorze społecznościowym. Jeśli przelewy potwierdzasz kodem z karty kodów jednorazowych, dodatkowa opłata to 0,50 zł.