Jak otworzyć konto osobiste?

Jak otworzyć konto osobiste?


Otwórz konto bankowe przez internet.

Wybierz, jak podpisać umowę – potwierdź tożsamość online na selfie lub odbierz przesyłkę kurierską z umową.

Jak otworzyć konto?

Przez internet

  • 1

    Złóż wniosek o konto osobiste

    Złóż wniosek o konto osobiste w wybrany sposób: w iPKO lub w aplikacji mobilnej IKO
  • 2

    Przejdź do zawarcia umowy online

    Jeśli otwierasz konto na selfie:
    Twoje konto będzie aktywne po zawarciu umowy. W e-mailu prześlemy Ci dane logowania do serwisu internetowego iPKO i aplikacji mobilnej IKO

    Jeśli otwierasz konto w opcji „kurier”:
    W ciągu 2 dni roboczych od zawarcia umowy kurier dostarczy Ci kartę debetową (jeżeli była zamówiona) oraz 1 dokument do podpisania: Potwierdzenie Twojej tożsamości i wzór podpisu

  • 3

    Aktywuj dostęp online

    Aktywuj dostęp online do konta osobistego przez serwis internetowy iPKO lub aplikację mobilną IKO, a zyskasz dostęp do swoich środków

W oddziale

  • 1

    Potrzebne dokumenty

    Przygotuj informacje potrzebne do otwarcia konta dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport) i udaj się do jednej z placówek PKO Banku Polskiego.
  • 2

    Umowa

    Pracownik placówki założy Ci konto i od razu podpiszesz umowę
  • 3

    Aktywacja iPKO

    Aktywuj usługę bankowości elektronicznej ze wsparciem pracownika placówki lub zrób to samodzielnie: jak aktywować serwis iPKO i aplikację mobilną IKO?

Przez infolinię

  • 1

    Zadzwoń

    Przygotuj informacje potrzebne do otwarcia konta i zadzwoń na numer 800 302 302 lub z komórki na +48 81 535 60 60. Jeśli jesteś już klientem naszego banku, wybierz na klawiaturze telefonu 2, następnie 1 i postępuj zgodnie z instrukcją lektora, aby połączyć się z konsultantem. Konsultant poprowadzi Cię krok po kroku i wypełni za Ciebie wniosek o konto.

  • 2

    Umowa

    Umowę do podpisu dostarczy Ci kurier. Podczas podpisywania umowy pokaż kurierowi dokument, którego seria i numer zostały podane we wniosku. Jeśli otwierasz konto wspólne, umowę podpisuje również druga osoba.
  • 3

    Aktywacja iPKO

    Na podstawie numeru klienta aktywuj usługę bankowości elektronicznej - jak aktywować serwis iPKO i aplikację mobilną IKO?

Jakich danych potrzebuję, żeby otworzyć konto?

    • Imię i nazwisko, nazwisko rodowe
    • Imię i nazwisko panieńskie matki
    • Data i miejsce urodzenia, obywatelstwo 
    • PESEL
    • Seria i nr dowodu osobistego
    • Nr tel. komórkowego (polskiego operatora) 
    • Adres e-mail
    • Adres zamieszkania i adres korespondencyjny
  • Jeśli płacisz podatki w innym kraju, przygotuj swój podatkowy nr identyfikacyjny.

  • Jeśli zakładasz konto wspólne, we wniosku podaj dane współwłaściciela konta.

  • Jeśli zakładasz konto dla osoby niepełnoletniej, we wniosku podaj dane opiekuna prawnego lub rodzica. Zamiast nr dowodu lub paszportu dziecka możesz wpisać dane legitymacji szkolnej.

  • Jeśli chcesz zmienić konto lub dodać pełnomocnika konta, odwiedź nasz oddział. Możesz dodać pełnomocnika w serwisie iPKO tylko wtedy, gdy ma do niego dostęp i jest naszym klientem.

Aplikacja IKO

Definicja prawna

to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.

Co to dla Ciebie znaczy?

Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.

Serwis iPKO

Definicja prawna

to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.

Co to dla Ciebie znaczy?

Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.

Wyjaśniamy oznaczenia

1Od momentu podpisania umowy przez klienta do czasu okazania dokumentu tożsamości w oddziale klient może korzystać z konta w ograniczonym trybie tj.:

  • dzienny limit transakcji do rachunku wynosi 10 000 PLN (nie można go znieść)
  • brak możliwości zarządzania limitami karty debetowej wydanej do tego rachunku
  • brak możliwości korzystania z e-urzędu i całej funkcjonalności administracji państwowej np. złożenia wniosku 500+
  • brak możliwości zamówienia więcej niż jednej karty debetowej do rachunku z wyjątkiem zastrzeżenia i jednoczesnego zamówienia kolejnej karty
  • brak możliwości zmiany limitów dla aplikacji IKO