e-Tożsamość

To bezpłatny cyfrowy odpowiednik dokumentu tożsamości, który pozwala Ci załatwiać m.in. wybrane sprawy urzędowe przez internet:

 

  • Potwierdzisz tożsamość przy aktywacji aplikacji mObywatel i uzyskasz mDowód
  • Zalogujesz się do serwisu mobywatel.gov.pl, e-Urzędu Skarbowego, PUE ZUS czy Internetowego Konta Pacjenta
  • Złożysz jeden z wielu wniosków online
Grafika do linku

1 lutego 2024 r. zmieniamy regulamin świadczenia usług identyfikacji w PKO Banku Polskim.
Szczegóły zmiany i treść regulaminu znajdziesz w zakładce eDokumenty

Co zyskujesz z e-Tożsamością

Grafika w kafelku Wygodę

Wygodę

jeden login i hasło do wielu usług online, np. operatorów telefonii komórkowej, przychodni zdrowia, itp.

Grafika w kafelku Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo

potwierdzisz swoją tożsamość u dostawcy usług za pośrednictwem banku.

Grafika w kafelku Czas

Czas

usługi, które do tej pory wymagały osobistej wizyty u dostawcy usługi (np. PGNiG), staną się dostępne online

3 kroki do e-Tożsamości

W serwisie iPKO?

  • 1

    Po zalogowaniu do serwisu internetowego iPKO przejdź do sekcji e-Urząd i wybierz e-Tożsamość. Upewnij się, że masz w danych banku aktualny numer telefonu komórkowego

  • 2

    Sprawdź poprawność danych i zmień je w razie potrzeby

  • 3

    Potwierdź utworzenie e-Tożsamości narzędziem autoryzacyjnym

Jak skorzystać?

  • 1

    Na stronie logowania do e-administracji wybierz Bankowość elektroniczna lub Profil Zaufany, a następnie logo PKO Banku Polskiego. Na stronie dostawcy usługi komercyjnej wybierz mojeID a następnie logo PKO Banku Polskiego

  • 2

    Jeżeli nie masz jeszcze e-Tożsamości – utworzymy ją automatycznie. Wystarczy, że sprawdzisz poprawność danych i zatwierdzisz jej utworzenie

  • 3

    Poprosimy Cię o potwierdzenie przekazania zestawu danych, których potrzebuje dostawca usługi

Pytania i odpowiedzi

  • e-Tożsamość to środek identyfikacji elektronicznej w rozumieniu przepisów prawa Unii Europejskiej, dotyczących identyfikacji elektronicznej i usług zaufania. Bank wydaje klientowi nie więcej niż jeden środek identyfikacji elektronicznej. Pozwala Ci to  na korzystanie przez internet z usług, które do tej pory wymagały wizyty w oddziale, punkcie obsługi klienta itp.

    Usługę identyfikacji elektronicznej może świadczyć wiele różnych podmiotów, nie tylko banki.

  • e-Tożsamość w PKO Banku Polskim mogą założyć nasi pełnoletni Klienci (w serwisie internetowym iPKO), którzy wcześniej potwierdzili tożsamość przy udziale pracownika banku - odwiedzili nasz dowolny oddział.

  • Utworzenie e-Tożsamości jest bezpłatne.
  • Jeżeli nie masz jeszcze e-Tożsamości, utworzymy Ci ją przy okazji korzystania z usługi.

    Możesz też utworzyć e-Tożsamość samodzielnie - zaloguj się do serwisu internetowego banku, przejdź do sekcji e-Urząd i wybierz opcję „Utwórz e-Tożsamość”. Po sprawdzeniu poprawności swoich danych potwierdź operację kodem z narzędzia autoryzacyjnego.
    Bank wydaje środek identyfikacji elektronicznej wyłącznie w ramach świadczonej usługi bankowości elektronicznej w postaci serwisu internetowego.

  • Nie, dostawca usługi otrzyma tylko te dane, na które każdorazowo wyrażasz zgodę korzystając z usługi. Żadne inne dane nie zostaną mu udostępnione, a każde udostępnienie wymaga Twojej zgody.

    Zgoda zawiera informacje, komu udzielasz zgody, w jakim celu oraz jakie dane przekażesz.

  • Bezpieczeństwo bankowości elektronicznej i danych naszych klientów jest dla nas najwyższym priorytetem. Stosujemy liczne zabezpieczenia, które przy zachowaniu przez klientów podstawowych zasad bezpieczeństwa zapewniają pełną poufność danych. Przypominamy też o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w korzystaniu z bankowości elektronicznej
  • Zarówno korzystanie z serwisu internetowego banku, jak i zlecanie w nim wszelkich dyspozycji – w tym utworzenia e-Tożsamości - jest bezpieczne, jeżeli stosujemy się do podstawowych zasad, a także w prawidłowy sposób korzystamy ze wszystkich narzędzi udostępnianych przez bank. W serwisie internetowym iPKO zastosowano sprawdzone procedury i nowoczesne systemy bezpieczeństwa. Wykorzystywane jest poufne hasło i numer klienta, narzędzia autoryzacji operacji: kartę kodów jednorazowych, kody SMS oraz bezpieczny protokół TLS dla połączeń internetowych. Ważne, aby nie udostępniać nikomu swoich danych logowania, narzędzi autoryzacyjnych. Przypominamy też o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w korzystaniu z bankowości elektronicznej
  • Nie, e-Tożsamość każdy klient zakłada sam, potwierdzając jej utworzenie kodem z narzędzia autoryzacyjnego.

  • Tak, bank może unieważnić e-Tożsamość, jeżeli zmienią się Twoje dane lub z innych powodów określonych w regulaminie. W takiej sytuacji, przy próbie potwierdzania tożsamości, możesz ponownie zobaczyć ekran „Utworzenia e-Tożsamości” Utworzenie nowej e-Tożsamości (z innym zestawem danych) będzie bezpłatne, jednak będzie wymagało potwierdzenia kodem z narzędzia autoryzacyjnego.

  • Nie. Do utworzenia e-Tożsamości konieczne jest jedynie poprawne zalogowanie do bankowości elektronicznej, potwierdzenie poprawności danych, a następnie autoryzację  kodem z narzędzia autoryzacji. Jeżeli Twoje dane są nieaktualne, możesz je zmienić przez internet w serwisie iPKO. Nie ma potrzeby przekazywania jakichkolwiek dodatkowych informacji czy dokumentów.

  • Dostęp do swojej historii użycia e-Tożsamości u dostawców usług znajdziesz w serwisie internetowym iPKO w sekcji e-Urząd → e-Tożsamość.