1 lutego 2024 r. zmieniamy regulamin świadczenia usług identyfikacji w PKO Banku Polskim.
Szczegóły zmiany i treść regulaminu znajdziesz w zakładce eDokumenty
Jakie sprawy urzędowe załatwisz online
Co zyskujesz z e-Tożsamością
Wygodę
jeden login i hasło do wielu usług online, np. operatorów telefonii komórkowej, przychodni zdrowia, itp.
Bezpieczeństwo
potwierdzisz swoją tożsamość u dostawcy usług za pośrednictwem banku.
Czas
usługi, które do tej pory wymagały osobistej wizyty u dostawcy usługi (np. PGNiG), staną się dostępne online
3 kroki do e-Tożsamości
W serwisie iPKO?
- 1
Po zalogowaniu do serwisu internetowego iPKO przejdź do sekcji e-Urząd i wybierz e-Tożsamość. Upewnij się, że masz w danych banku aktualny numer telefonu komórkowego
- 2
Sprawdź poprawność danych i zmień je w razie potrzeby
- 3
Potwierdź utworzenie e-Tożsamości narzędziem autoryzacyjnym
Jak skorzystać?
- 1
Na stronie logowania do e-administracji wybierz Bankowość elektroniczna lub Profil Zaufany, a następnie logo PKO Banku Polskiego. Na stronie dostawcy usługi komercyjnej wybierz mojeID a następnie logo PKO Banku Polskiego
- 2
Jeżeli nie masz jeszcze e-Tożsamości – utworzymy ją automatycznie. Wystarczy, że sprawdzisz poprawność danych i zatwierdzisz jej utworzenie
- 3
Poprosimy Cię o potwierdzenie przekazania zestawu danych, których potrzebuje dostawca usługi
Pytania i odpowiedzi
- Co to jest e-Tożsamość i czy mogę mieć e –Tożsamość w więcej niż jednym banku?
e-Tożsamość to środek identyfikacji elektronicznej w rozumieniu przepisów prawa Unii Europejskiej, dotyczących identyfikacji elektronicznej i usług zaufania. Bank wydaje klientowi nie więcej niż jeden środek identyfikacji elektronicznej. Pozwala Ci to na korzystanie przez internet z usług, które do tej pory wymagały wizyty w oddziale, punkcie obsługi klienta itp.
Usługę identyfikacji elektronicznej może świadczyć wiele różnych podmiotów, nie tylko banki.
- Kto może utworzyć e-Tożsamość za pośrednictwem banku?
e-Tożsamość w PKO Banku Polskim mogą założyć nasi pełnoletni Klienci (w serwisie internetowym iPKO), którzy wcześniej potwierdzili tożsamość przy udziale pracownika banku - odwiedzili nasz dowolny oddział.
- Czy utworzenie e-Tożsamości jest płatne?Utworzenie e-Tożsamości jest bezpłatne.
- Jak mogę utworzyć e-Tożsamość za pośrednictwem banku?
Jeżeli nie masz jeszcze e-Tożsamości, utworzymy Ci ją przy okazji korzystania z usługi.
Możesz też utworzyć e-Tożsamość samodzielnie - zaloguj się do serwisu internetowego banku, przejdź do sekcji e-Urząd i wybierz opcję „Utwórz e-Tożsamość”. Po sprawdzeniu poprawności swoich danych potwierdź operację kodem z narzędzia autoryzacyjnego.
Bank wydaje środek identyfikacji elektronicznej wyłącznie w ramach świadczonej usługi bankowości elektronicznej w postaci serwisu internetowego. - Czy dostawca usługi, z którego usług skorzystam za pomocą e-Tożsamości, będzie miał dzięki temu moje dane logowania do banku?
Nie, dostawca usługi otrzyma tylko te dane, na które każdorazowo wyrażasz zgodę korzystając z usługi. Żadne inne dane nie zostaną mu udostępnione, a każde udostępnienie wymaga Twojej zgody.
Zgoda zawiera informacje, komu udzielasz zgody, w jakim celu oraz jakie dane przekażesz.
- Skąd mam wiedzieć, że moje dane są bezpieczne?Bezpieczeństwo bankowości elektronicznej i danych naszych klientów jest dla nas najwyższym priorytetem. Stosujemy liczne zabezpieczenia, które przy zachowaniu przez klientów podstawowych zasad bezpieczeństwa zapewniają pełną poufność danych. Przypominamy też o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w korzystaniu z bankowości elektronicznej
- Czy utworzenie e-Tożsamości za pośrednictwem banku jest bezpieczne?Zarówno korzystanie z serwisu internetowego banku, jak i zlecanie w nim wszelkich dyspozycji – w tym utworzenia e-Tożsamości - jest bezpieczne, jeżeli stosujemy się do podstawowych zasad, a także w prawidłowy sposób korzystamy ze wszystkich narzędzi udostępnianych przez bank. W serwisie internetowym iPKO zastosowano sprawdzone procedury i nowoczesne systemy bezpieczeństwa. Wykorzystywane jest poufne hasło i numer klienta, narzędzia autoryzacji operacji: kartę kodów jednorazowych, kody SMS oraz bezpieczny protokół TLS dla połączeń internetowych. Ważne, aby nie udostępniać nikomu swoich danych logowania, narzędzi autoryzacyjnych. Przypominamy też o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w korzystaniu z bankowości elektronicznej
- Czy bank może utworzyć e-Tożsamość bez mojej zgody?
Nie, e-Tożsamość każdy klient zakłada sam, potwierdzając jej utworzenie kodem z narzędzia autoryzacyjnego.
- Czy bank może unieważnić moją e-Tożsamość bez mojej zgody?
Tak, bank może unieważnić e-Tożsamość, jeżeli zmienią się Twoje dane lub z innych powodów określonych w regulaminie. W takiej sytuacji, przy próbie potwierdzania tożsamości, możesz ponownie zobaczyć ekran „Utworzenia e-Tożsamości” Utworzenie nowej e-Tożsamości (z innym zestawem danych) będzie bezpłatne, jednak będzie wymagało potwierdzenia kodem z narzędzia autoryzacyjnego.
- Czy żeby utworzyć e-Tożsamość, muszę wysyłać swoje dane albo skan dokumentu mailem do banku?
Nie. Do utworzenia e-Tożsamości konieczne jest jedynie poprawne zalogowanie do bankowości elektronicznej, potwierdzenie poprawności danych, a następnie autoryzację kodem z narzędzia autoryzacji. Jeżeli Twoje dane są nieaktualne, możesz je zmienić przez internet w serwisie iPKO. Nie ma potrzeby przekazywania jakichkolwiek dodatkowych informacji czy dokumentów.
- Gdzie w serwisie iPKO znajdę historię użycia mojej e-tożsamości?
Dostęp do swojej historii użycia e-Tożsamości u dostawców usług znajdziesz w serwisie internetowym iPKO w sekcji e-Urząd → e-Tożsamość.