PKO Bank Polski zmienia się każdego dnia dostarczając najnowocześniejsze rozwiązania ułatwiające korzystanie z usług bankowych. Przykładem jest najlepsza na świecie, w ocenie klientów, aplikacja mobilna IKO (wg rankingu aplikacji bankowości mobilnej miesięcznika Retail Banker International z marca 2018 roku). Udostępniliśmy kilka ważnych rozwiązań w serwisie transakcyjnym jak kantor internetowy czy przelewy natychmiastowe Express Elixir. Zwiększamy zakres usług e‑administracji - w bankowości elektronicznej można m.in. złożyć wniosek o dowód osobisty, kartę EKUZ czy rozliczyć podatki dzięki usłudze PIT-WZ (PIT 37). Blisko 3,8 mln klientów regularnie loguje się do bankowości elektronicznej, a aplikacja mobilna IKO działa na ponad 2,3 mln urządzeń. Bardzo dziękujemy za korzystanie z nowoczesnych narzędzi PKO Banku Polskiego w zarządzaniu finansami.
Od 4 sierpnia 2018 roku zmienia się Taryfa prowizji i opłat oraz regulaminy świadczenia niektórych usług w PKO Banku Polskim. Zmiany w regulaminach dotyczą głównie dostosowania ich treści do przepisów prawa oraz scalenia w jeden dokument kilku dotychczas obowiązujących. Szczegółowy opis zmian oraz pełne treści Taryfy i regulaminów przesyłane są systematycznie do klientów. Dokumenty dostępne są w wiadomościach w serwisie transakcyjnym, można je otrzymać w dowolnym oddziale banku. Zachęcamy do zapoznania się ze zmianami.
Najważniejsze zmiany w Taryfie:
- Zmieniamy opłatę za PKO Konto za Zero (umowy zawarte od 1 października 2014 r.) z 6,90 zł na 8,00 zł miesięcznie. Można jej uniknąć – wystarczy posiadać kartę debetową do konta. Bez zmian pozostaje minimalna kwota transakcji – 300,00 zł, zwalniająca z opłaty za kartę.
- Wprowadzamy nowe zasady zwolnień z opłaty za kartę debetową do PKO Konta za Zero (umowy zawarte od 1 października 2014 r.): do kwoty transakcji zwalniających z opłaty wliczane będą również transakcje BLIK (z wyjątkiem przelewów). Miesięczna opłata, w przypadku niespełnienia warunku, wyniesie 8,00 zł (dotychczas 6,90 zł).
- Wprowadzamy nowe zasady zwolnień z opłaty za kartę debetową do PKO Konta dla Młodych (umowy zawarte od 10 stycznia 2014 r.): karta będzie bezpłatna, jeśli wykonane zostaną co najmniej 4 transakcje bezgotówkowe kartą lub BLIKIEM (z wyjątkiem przelewów). Bezpłatne pozostaje prowadzenie konta, wypłaty z bankomatów w Polsce i na świecie oraz dostęp do aplikacji mobilnej.
- Zmieniamy cenę za pojedyncze powiadomienie SMS ponad pakiet lub poza pakietem - będzie kosztowało 0,30 zł (dotychczas 0,20 zł lub 0,25 zł). Bezpłatnie można sprawdzić stan konta czy historię rachunku w aplikacji mobilnej oraz serwisie transakcyjnym. Powiadomienia o dokonanych pojedynczych transakcjach są dostępne bez dodatkowych opłat w formie e-mail.
- Do kart debetowych wydanych do rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych udostępniono funkcję wielowalutowości. Oznacza to, że karta debetowa wydana do rachunku prowadzonego w złotych umożliwi dokonywanie transakcji kartowych z kont walutowych, bez konieczności wymiany karty. Konta walutowe będą bezpłatne pod warunkiem podpięcia do nich karty wielowalutowej. W serwisie transakcyjnym działa kantor internetowy, umożliwiający wymianę walut on-line, bez dodatkowych opłat.
- Zrównujemy opłaty za przelewy wewnętrzne i zewnętrzne w przypadku Rachunku Oszczędnościowego w złotych i walucie, Rachunku Oszczędnościowego Plus oraz Konta Oszczędnościowego Progres Adm.: bezpłatny będzie pierwszy przelew w miesiącu, każdy kolejny to koszt 9,99 zł. W przypadku Pierwszego Konta Oszczędnościowego za krajowe przelewy w złotych dokonywane z rachunku stawka wynosi 0 zł.
- Obniżamy opłatę roczną za karty kredytowe PKO Mastercard Platinum. Opłata roczna wyniesie 250,00 zł – jeśli średniomiesięczne transakcje nie przekroczą 2500,00 zł, 125,00 zł - jeśli średniomiesięczne transakcje osiągną wartość min. 2500,00 zł, 0 zł - jeśli średniomiesięczne transakcje przekroczą 5000,00 zł.
- Łączymy i upraszczamy pozycje dotyczące przelewów oraz płatności cyklicznych. Stawki za poszczególne pozycje są zróżnicowane, w zależności od rodzaju konta.
- Zmieniamy opłatę za Konto Aurum – wyniesie 40 zł miesięcznie. Bez zmiany pozostaje warunek zwolnienia z opłaty – określona wysokość wpływów lub aktywów.
Odpowiedzi na pytania związane z wprowadzanymi zmianami można uzyskać pod numerem infolinii 800 302 302 oraz +48 81 535 60 60 (opłata zgodna z taryfą operatora).
Poniżej komplet materiałów przekazany klientom m.in. na płycie CD, która jest wymaganym przez prawo trwałym nośnikiem informacji:
Informacja o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym (plik PDF)
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (plik PDF)
Komunikat dotyczący wdrożenia w PKO Banku Polskim SA limitu maksymalnego na transakcje internetowe (plik PDF)
Komunikat dla Klientów dotyczący limitów wypłat gotówki w agencjach Banku (plik PDF)