Jak działa Wieloosobowy dostęp do iPKO?
Funkcja wspiera zarządzanie finansami każdej firmy, która korzysta z serwisu iPKO – niezależnie od jej formy prawnej.
Możesz zarządzać finansami firmy wspólnie z jej reprezentantami, dodawać pełnomocników, określać ich uprawnienia itd.
Jednoosobowa działalność gospodarcza (JDG)
Osoba, która opiekuje się księgowością Twojej firmy, może tworzyć przelewy. Łatwo je zaakceptujesz lub odrzucisz. Przelewy zrealizujemy po Twojej akceptacji
Inne formy prawne
Możesz korzystać z etapowej akceptacji płatności – ustalać limity, liczbę osób i uprawnienia do zlecania/akceptacji płatności. Jeśli Twoją firmę reprezentuje wiele osób, zarządzanie pełnomocnikami i warunkami zlecania przelewu trzeba potwierdzać wg reprezentacji firmy
Kto może włączyć Wieloosobowy dostęp do iPKO?
Dlaczego warto?
Wygoda
W jednym miejscu razem ze wspólnikami lub pracownikami zarządzacie finansami firmy i potwierdzacie transakcje
Kontrola
Decydujesz, komu i jakie uprawnienia nadajesz – reprezentant firmy np. ustala limity lub wskazuje, kto może potwierdzać przelewy
Brak opłat
Korzystasz za darmo – bez względu na liczbę użytkowników. Nie musisz zmieniać rodzaju konta firmowego
Przejrzystość
Wieloosobowy dostęp do iPKO odzwierciedla sposób reprezentacji zgodny z dokumentami rejestrowymi Twojej firmy
Jak włączyć wieloosobowy dostęp do serwisu iPKO?
Usługę może włączyć każdy z dostępem do konta firmowego w serwisie iPKO
Jak włączyć wieloosobowy dostęp do serwisu iPKO?
- 1
Zaloguj się do serwisu iPKO swojej firmy
Przejdź do Ustawienia → Dostęp i bezpieczeństwo → Uprawnienia firmowe
- 2
Włącz dostęp
Kliknij Włącz, a my ustawimy sposób reprezentacji automatycznie lub poprosimy Cię o jego wskazanie
- 3
Korzystaj i poznawaj funkcje
O aktywacji usługi powiadomimy Cię SMS-em i e-mailem
Role i uprawnienia pełnomocników - podstawowe
Zdecyduj, jaki zakres uprawnień nadasz pełnomocnikom w swojej firmie. Zrobisz to w serwisie iPKO w zakładce Uprawnienia firmowe: Możesz nadać uprawnienia danej osobie i odebrać je w dowolnym momencie
Podgląd | Wprowadzanie | Akceptowanie | |
---|---|---|---|
Rola i zakres uprawnień | Rola i zakres uprawnień niski | Rola i zakres uprawnień średni | Rola i zakres uprawnień wysoki |
Logowanie/dostęp do serwisu iPKO firmy | Logowanie/dostęp do serwisu iPKO firmy tak | Logowanie/dostęp do serwisu iPKO firmy tak | Logowanie/dostęp do serwisu iPKO firmy tak |
Podgląd wskazanych przez reprezentantów kont | Podgląd wskazanych przez reprezentantów kont tak | Podgląd wskazanych przez reprezentantów kont tak | Podgląd wskazanych przez reprezentantów kont tak |
Wprowadzanie przelewów | Wprowadzanie przelewów - | Wprowadzanie przelewów tak | Wprowadzanie przelewów tak |
Akceptowanie przelewów | Akceptowanie przelewów - | Akceptowanie przelewów - | Akceptowanie przelewów tak |
Pomijanie firmowego sposobu reprezentacji i płatności | Pomijanie firmowego sposobu reprezentacji i płatności - | Pomijanie firmowego sposobu reprezentacji i płatności - | Pomijanie firmowego sposobu reprezentacji i płatności - |
Role i zakres uprawnień | Role i zakres uprawnień Podgląd | Role i zakres uprawnień wprowadzenie | Role i zakres uprawnień akceptowanie |
Role i uprawnienia specjalne
Każdemu użytkownikowi możesz nadać uprawnienia administratora na podstawie pełnomocnictwa notarialnego
W przypadku wspólnot mieszkaniowych – możesz je nadać reprezentantowi zarządcy na podstawie aktu notarialnego lub umowy o zarządzanie nieruchomością
- Rola: Administrator
Użytkownik może:
- logować się do serwisu iPKO
- mieć podgląd do wszystkich kont firmowych, stanów kont oraz ich szczegółów
- wprowadzać przelewy i ostatecznie je akceptować jednoosobowo
- składać dyspozycje jednoosobowo z pominięciem sposobu reprezentacji i akceptacji płatności
Domyślnie żaden użytkownik nie będzie mieć ustawionej roli administratora
Zarządzanie użytkownikami
Dodanie użytkownika do firmy
Możesz dodawać kolejnych użytkowników do obsługi swojej firmy w serwisie iPKO:
- Przejdź do Ustawienia → Dostęp i bezpieczeństwo → Uprawnienia firmowe → Osoby z uprawnieniami → Nadaj uprawnienia kolejnej osobie
- Zanim dodasz nową osobę, upewnij się, że ta ma aktywny dostęp do serwisu iPKO. Jeśli nie ma dostępu, skontaktuj się z nami
- Złóż wniosek o dodanie użytkownika – podaj w nim:
- PESEL tej osoby
- do jakich kont może mieć dostęp
- poziom uprawnień, odpowiedni do zakresu odpowiedzialności w serwisie iPKO – np. tylko podgląd, wprowadzanie, akceptowanie
- Zatwierdzisz dodanie użytkownika wg sposobu reprezentacji swojej firmy – powiadomimy go, że chcesz nadać mu uprawnienia do serwisu
- Nowy użytkownik zobaczy powiadomienie na głównej stronie serwisu iPKO – po kliknięciu przejdzie do wniosku, który może zatwierdzić lub odrzucić
Informację o zaakceptowaniu lub odrzuceniu wniosku wyślemy SMS-em i e-mailem do reprezentanta, który zlecił dodanie nowego użytkownika.
Edycja/usunięcie użytkownika z listy osób z uprawnieniami
Możesz sprawdzić listę osób, które otrzymały dostęp do serwisu iPKO i aplikacji IKO Twojej firmy. Zrobisz to w sekcji Ustawienia → Dostęp i bezpieczeństwo → Uprawnienia firmowe.
Przy każdym użytkowniku znajdziesz:
- rodzaj uprawnienia
- menu, w którym zmienisz zakres uprawnień użytkownika lub odbierzesz mu dostęp do Twojej firmy w serwisie iPKO i aplikacji IKO
Ważne! Aby nadać/odebrać uprawnienia administratora, odwiedź nasz oddział – doradca musi zweryfikować nadane pełnomocnictwo
Potwierdzanie operacji
W sekcji Profil firmowy → Ustawienia → Dostęp i bezpieczeństwo → Uprawnienia firmowe znajdziesz potwierdzenia zleconych, zrealizowanych lub odrzuconych transakcji, które nie są związane z płatnościami w serwisie iPKO, np. edycję użytkowników. Wszystkie transakcje w tej sekcji muszą zgadzać się z reprezentacją firmy. Potwierdzenia transakcji znajdziesz w 3 zakładkach:
- Przez Ciebie – transakcje zlecone przez innych użytkowników, które czekają na Twoją akceptację
- Przez innych – transakcje zlecone przez Ciebie w serwisie iPKO, które czekają na akceptację reprezentantów firmy
- Historia – transakcje zakończone
Jeśli użytkownik ma dostęp do więcej niż jednej firmy, na stronie serwisu iPKO pojawi się opcja zmiany serwisu (kontekstu) firmy
Płatności do akceptacji
W serwisie iPKO przejdź do Płatności → Inne usługi → Płatności do akceptacji. Znajdziesz tam płatności, które czekają na akceptację uprawnionego użytkownika.
Jeśli użytkownik czeka na akceptację, na stronie głównej serwisu iPKO wyświetlimy mu powiadomienie. Dodatkowo w sekcji Płatności → Inne usługi zobaczy przycisk Płatności do akceptacji.
W zakładce Płatności do akceptacji znajdziesz 2 sekcje:
Do Twojej akceptacji
- Użytkownik z uprawnieniami akceptuje lub odrzuca przelewy
- Przelewy są zlecone przez innego uprawnionego użytkownika firmy – nie możesz ich edytować
W akceptacji u innych
- Znajdują się tam przelewy, które czekają na dalszą akceptację
- Przelewy może odrzucić tylko ten użytkownik, który je zlecił
- Użytkownik, który nie ma uprawnień do akceptacji przelewu, może mieć do nich tylko podgląd
Pytania i odpowiedzi
Jak zmienię sposób reprezentacji firmy w serwisie iPKO?
Jeśli w Twojej firmie zmieniła się reprezentacja, złóż wniosek w serwisie iPKO:
- Wybierz Moje sprawy → Dyspozycje i zaświadczenia lub zrób to na spotkaniu ze swoim doradcą
- Po aktualizacji danych firmy zaloguj się do serwisu iPKO i przejdź do Ustawienia → Dostęp i bezpieczeństwo → Uprawnienia firmowe
- W sekcji Sposób reprezentacji firmy wybierz Sprawdź, jak zmienić reprezentację
Czy Wieloosobowy dostęp do serwisu iPKO działa też w aplikacji IKO?
Tak, jednak płatności i transakcje, które zlecasz w aplikacji IKO, musisz zaakceptować w serwisie iPKO wg sposobu akceptacji płatności. Regularnie aktualizuj aplikację IKO – dzięki temu w pełni skorzystasz z naszych usług.
Czy Wieloosobowy dostęp do iPKO wpływa na funkcje serwisu, których już używam?
Tak, dzięki wieloosobowemu dostępowi do serwisu iPKO:
- w prostszy sposób dodasz użytkowników do serwisu iPKO swojej firmy i zarządzisz ich uprawnieniami
- zlecisz przelewy, które zaakceptuje inny użytkownik
- zaakceptujesz przelewy zlecone przez innego użytkownika
Jeśli korzystasz z usługi, osoby z łączną akceptacją płatności lub z ograniczonymi uprawnieniami nie skorzystają z niektórych funkcji, np. nie mogą:
- zlecić płatności przez internet – przez bankowość elektroniczną i dostawców, którzy udostępniają usługę zlecania transakcji płatniczej (PIS)
- płacić zbliżeniowo telefonem i robić przelewy BLIKIEM na nr telefonu
- kupić biletów parkingowych i komunikacji miejskiej
- płacić za przejazdy autostradami
- korzystać z płatności BLIK i doładowań telefonu
- zlecić paczki przelewów
Dlaczego nie mogę aktywować usługi?
Sprawdź możliwy powód:
- Nie możemy automatycznie pobrać informacji o reprezentacji Twojej firmy. Wyślemy do Ciebie e-mail i SMS z prośbą o ponowne zalogowanie do serwisu iPKO i samodzielne wpisanie sposobu reprezentacji. Twój doradca sprawdzi wprowadzone dane
- Twoja firma ogłosiła upadłość, jest w likwidacji lub restrukturyzacji
- Nie masz min. liczby reprezentantów z aktywnym dostępem do serwisu iPKO
- Sposób reprezentacji Twojej firmy nie pozwala na włączenie usługi
- Twoja firma jest wykreślona z listy KRS
Co zrobić, jeśli użytkownik dodany do uprawnień firmowych nie ma aktywnego dostępu do serwisu iPKO?
Poproś użytkownika o kontakt z naszym pracownikiem, który pomoże mu uzyskać dostęp do serwisu iPKO bez otwierania konta. Jeśli użytkownik nie będzie mieć aktywnego dostępu w ciągu 30 dni, anulujemy jego wniosek.
Czy mogę zrezygnować z Wieloosobowego dostępu do iPKO?
Tak, możesz zrezygnować z usługi w każdej chwili.
Czy z uprawnieniami w ramach Wieloosobowego dostępu do iPKO mogę też załatwiać sprawy w oddziale?
Nie, nadanie uprawnień w ramach Wieloosobowego dostępu do iPKO nie daje możliwości do załatwiania spraw w oddziale.
Czy użytkownik może mieć inny zakres uprawnień do każdego z przypisanych kont?
Nie, dla każdego użytkownika obowiązuje jeden wskazany zakres uprawnień do wszystkich przypisanych do niego kont.