- Europejski Zielony Ład zwiększył cel redukcji emisji netto gazów cieplarnianych w Unii Europejskiej w 2030 do 55% wobec 1990 i zakłada osiągnięcie całkowitej neutralności w 2050.
- Cel na 2030 ma być zrealizowany m.in. dzięki przepisom zawartym w pakiecie „Fit for 55”. W jego projekcie od 2035 planowane jest dopuszczenie do sprzedaży na terenie UE wyłącznie samochodów bezemisyjnych (dotyczy to nowych pojazdów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych). Powoduje to, że i tak dynamiczny rozwój tego segmentu motoryzacji nabiera przyspieszenia.
- Dodatkowym wzmocnieniem są regulacje wymuszające rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych, jak również różnego rodzaju dopłaty i zachęty wspierające sprzedaż samochodów niskoemisyjnych.
- Stąd optymistyczne prognozy dotyczące wzrostu rynku. Prognozuje się, że sprzedaż samochodów z napędem elektrycznym na świecie w 2030 wyniesie 47 mln szt., co wobec 2021 oznacza siedmiokrotny wzrost sprzedaży i 60% udział w europejskim rynku nowych aut; 57% w rynku chińskim i 47% udziału w rynku amerykańskim.
- Również na rynku polskim widać rosnące zainteresowanie samochodami elektrycznymi. Z uwagi na fakt, że w bieżącym roku został uruchomiony program dopłat do zakupu nowych samochodów elektrycznych, jak również dedykowany program wsparcia rozbudowy infrastruktury ładowania, można oczekiwać, że wzrost popytu na pojazdy elektryczne znacząco przyspieszy.