Światowy handel odzieżą – perspektywy, sytuacja u głównych importerów, pozycja Polski

  • Wg szacunków Statista w 2022 światowa branża odzieżowa osiągnęła wzrost sprzedaży o prawie 11%, do poziomu 1450 mld EUR, przekraczającego o blisko 3% wartość rynku z 2019 – sprzed pandemii COVID-19.
  • Wg prognoz wartość rynku odzieżowego na świecie wzrośnie w latach 2023-2027 o 27,6% - osiągając poziom 1850 mld EUR.
  • Segmentem z najwyższym udziałem w rynku odzieży jest odzież damska, jednak w latach 2023-2027 to odzież męska będzie segmentem rynku o najwyższym średnim rocznym tempie wzrostu (z CAGR w tym okresie rzędu 5,4%).
  • Największym eksporterem odzieży w 2022 były Chiny z udziałem wynoszącym 30,0%.
  • Największym importerem odzieży w 2022 były Stany Zjednoczone – z udziałem 18,9% w światowym imporcie.
  • W 2022 Polska była 12. największym eksporterem odzieży na świecie – z udziałem na poziomie 1,8% – oraz 9. największym importerem - z udziałem w wysokości 2,8%.
Pokaż pliki do pobrania
Drukuj