Dostępne narzędzia autoryzacji
Mobilna autoryzacja to bezpłatna metoda potwierdzania przelewów i innych operacji w aplikacji mobilnej iPKO biznes na Twoim telefonie.
W aplikacji na telefon zatwierdzisz operacje zlecane zarówno w serwisie internetowym iPKO biznes, jak i u konsultanta.
Jeżeli Twój telefon ma włączone funkcje biometryczne, możesz potwierdzać logowanie do serwisu internetowego biometrią, np. odciskiem palca.
Jeśli chcesz zatwierdzać operacje tokenem bez potrzeby noszenia dodatkowych urządzeń, zainstaluj na swoim telefonie aplikację mobilną iPKO biznes i aktywuj w niej token. Tokenem potwierdzisz w serwisie internetowym iPKO biznes:
Wyślemy Ci SMS-a z PIN-em do aktywacji tokena mobilnego.
Jeśli jesteś zwolennikiem tradycyjnych rozwiązań, możesz zamówić token sprzętowy.
W przypadku tokena sprzętowego z czytnikiem wraz z kartą kodów jednorazowych wykonasz:
Jak wygenerować hasło jednorazowe do logowania do iPKO biznes?
Jak wygenerować kod do potwierdzania operacji?
Pamiętaj! Jeżeli podczas autoryzacji podasz kilka razy błędny kod lub hasło z tokena, narzędzie autoryzacji zablokuje się. W takim przypadku skontaktuj się z naszym konsultantem lub z administratorem w swojej firmie.
| Serwis internetowy iPKO biznes | Aplikacja mobilna iPKO biznes | Serwis telefoniczny | Placówka PKO Banku Polskiego |
Aktywacja mobilnej autoryzacji lub tokena mobilnego | - | tak | - | - |
Zmiana narzędzia autoryzacji | tak | tak | - | - |
Blokowanie narzędzi autoryzacji | tak | - | tak | tak |
Odblokowanie zablokowanego narzędzia autoryzacji | tak | - | tak | tak |
Zamówienie nowego narzędzia autoryzacji | tak | - | - | tak |
Nie, operacje możesz zatwierdzać tylko jednym, wybranym narzędziem. Możesz jednak mieć kilka aktywnych narzędzi do autoryzacji jednocześnie. Narzędzie, które chcesz używać do autoryzacji zmienisz w aplikacji mobilnej iPKO biznes lub serwisie internetowym iPKO biznes.
Możesz zmieniać narzędzia autoryzacji dowolnie, kiedy chcesz. Zmiana jest bezpłatna.
Nie. Mobilną autoryzacją w aplikacji mobilnej iPKO biznes potwierdzisz wszystkie operacje w serwisie internetowym iPKO biznes.
Tak. Mobilną autoryzacją w aplikacji mobilnej iPKO biznes potwierdzisz wszystkie operacje w serwisie internetowym iPKO biznes.
Tak. Potrzebujesz jedynie dostępu do internetu.
Mobilną autoryzację możesz aktywować na telefonach z systemem iOS i Android z aktywną aplikacją mobilną iPKO biznes w wersji 1.12.15 lub wyższej. Minimalna wersja oprogramowania telefonu to dla iOS: min. 14, dla Android: min. 7.0.
Mobilną autoryzację aktywujesz tylko w jednej aplikacji mobilnej iPKO biznes. W każdej chwili możesz przenieść mobilną autoryzację na inne urządzenie, jeżeli spełnia ono wymagania techniczne.
Nie, jednak sugerujemy wyrazić zgodę na otrzymywanie powiadomień. Jeżeli nie wyrazisz tej zgody, nie będziesz dostawać powiadomień na ekranie głównym telefonu, będą dostępne, dopiero gdy zalogujesz się do aplikacji i wejdziesz w Powiadomienia.
Tak. Jeżeli nie masz dostępu do produktów i usług w aplikacji mobilnej, możesz korzystać z mobilnej autoryzacji. W tym przypadku, jedyną aktywną sekcją aplikacji będzie zakładka Powiadomienia. W pozostałych sekcjach aplikacji zobaczysz komunikaty o braku dostępu.
Nie – mobilna autoryzacja działa tylko w aplikacji mobilnej. Jeżeli nie masz naszej aplikacji, a używasz tokena mobilnego lub sprzętowego, aktywuj aplikację mobilną iPKO biznes i zmień narzędzie autoryzacji.
Nie – możesz zmienić narzędzie autoryzacji na inne aktywne w dowolnej chwili w aplikacji mobilnej iPKO biznes i serwisie internetowym iPKO biznes.
Jeżeli korzystasz z mobilnej autoryzacji i usuniesz aplikację mobilną iPKO biznes lub stracisz dostęp do urządzenia bez wcześniejszej zmiany narzędzia autoryzacji, skontaktuj się z naszym konsultantem.