Uważaj na próby wyłudzeń
08.03.2020
Poznaj najpopularniejsze metody wyłudzeń i sprawdź, jak się przed nimi uchronić.
Pod kogo mogą się podszywać cyberprzestępcy?
- Funkcjonariusza Służb Mundurowych np.: policjanta, wojskowego itp.
- Członka rodziny np.: wnuka, pracownika banku lub innej instytucji
- Inżyniera, lekarza, marynarza lub każdą inną osobę, która chce nawiązać relację
O co mogą prosić Cię oszuści?
- Zrobienie przelewu przez iPKO, IKO, telefon, SMS, komunikator internetowy
- Podanie danych do logowania i autoryzacji (np. kody SMS, kody z karty kodów, tzw. karty zdrapki), kodów BLIK
- Otworzenie wiadomość o podejrzanej treści lub kliknięcie w załącznik
- Pobranie ze sklepu Google Play i zainstalowanie na telefonie, tablecie lub komputerze aplikacji do zdalnej weryfikacji, np. TeamViewer QuickSupport
- Zakup bitcoin
W rzeczywistości oszuści chcą zdobyć Twoje dane i wykorzystać je do kradzieży pieniędzy z konta.
Co zrobić, jeżeli podejrzewasz, że Ty lub bliska osoba możecie być ofiarami oszustwa?
Skontaktuj się z nami: 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora)
Pamiętaj!
- PKO Bank Polski nie wymaga instalacji na urządzeniach, z których logujesz się do bankowości elektronicznej, żadnego dodatkowego oprogramowania, zwłaszcza takiego, które miałoby podnosić poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu.
- Pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi Cię o podanie mu haseł dostępu do żadnego z serwisów (internetowego, mobilnego, telefonicznego) ani o wykonanie przelewu.
Sprawdź nasze porady o bezpieczeństwie
Działajmy razem, aby zwiększyć ochronę Twoich finansów