Oszuści wysyłają wiadomości z niebezpiecznymi linkami! Jeśli klikniesz, możesz stracić pieniądze
18.01.2024
Ostrzegamy przed wiadomościami podszywającymi się pod bank.
Przestępcy prowadzą dwie kampanie skierowane do klientów, których treść wskazuje na podszywanie się pod nasz bank. Bank nie jest autorem tych wiadomości.
- Fałszywe wiadomości podszywające się pod bank mają temat „Bank-Polski: WERYFIKACJA KONTA". W polu adresu fałszywej wiadomości znajduje się opis „iPko <reset@izanplus.com>.
Jest w nich informacja o wszczęciu dochodzenia dotyczącego konta. Oszuści pod pretekstem zabezpieczenia konta zachęcają do potwierdzenia danych i kliknięcia w link przekierowujący do strony phishingowej, wyłudzającej dane logowania do iPKO. Prosimy, aby nie odpowiadać na wiadomość i natychmiast ją usunąć.
Przykład fałszywego maila:
Przekierowanie na stronę phishingową: - Fałszywe wiadomości podszywające się pod bank mają temat „Wymagane działanie — Twoja karta jest tymczasowo wstrzymana - ".
W polu adresu fałszywej wiadomości znajduje się opis „PKO Bank Polski <philipp.derichs@monte-koeln.de>, ale nadawca wiadomości może być różny.
W treści maila jest link przekierowujący do strony phishingowej, wyłudzającej dane logowania do iPKO.
Masz pytania? Skontaktuj się
Nasza infolinia czynna jest całą dobę:
800 302 302 ? brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora
(+48) 81 535 60 60 ? opłata zgodna z taryfą operatora