Oszuści chcą zepsuć Ci święta!

19.12.2024
Uwaga!
Jak rozpoznać fałszywe wiadomości?

Bezpieczeństwo Twoich finansów to najlepszy  prezent, jaki możesz sobie podarować

 

Jak działają oszuści?

Ty przygotowujesz się do świąt, a przestępcy tylko czekają na chwilę Twojej nieuwagi. Tym bardziej, że ich działania są coraz bardziej profesjonalne.

 

Co powinno wzbudzić Twoją szczególną czujność?

  • Prośby o potwierdzenie danych osobowych, logowania lub aktualizację aplikacji
  • Informacje o rzekomych problemach z kontem, płatnościami
  • Sygnały, że Twoje pieniądze są zagrożone
  • Linki do stron imitujących bankowość elektroniczną
  • Oferty szybkich nagród, premii świątecznych czy zwrotów pieniędzy

 

Jak się chronić?

  1. Nikomu nie udostępniaj swoich poufnych danych
    Weryfikuj, gdzie podajesz loginy, hasła, nr PESEL, dane kart i nr CVV2/CVC2 lub kody BLIK 
  2. Zachowaj ostrożność, jeśli wiadomość wzbudzi Twoje podejrzenia
    Nie otwieraj plików, nie klikaj w linki i nie instaluj żadnych dodatkowych aplikacji
  3. Sprawdzaj e-maile, SMS-y i połączenia telefoniczne
    Nie zakładaj, że widoczna nazwa nadawcy jest prawdziwa. Oszuści potrafią podrobić numer telefonu, który wyświetla się na Twoim ekranie. W aplikacji IKO możesz zweryfikować, czy dzwoni do Ciebie pracownik banku – sprawdź jak
  4. Loguj się do banku poprzez stronę https://www.ipko.pl/
    Możesz też kliknąć w Zaloguj się na stronie https://www.pkobp.pl/
  5. Nie używaj wyszukiwarek internetowych (Google, Yahoo, Bing i inne), aby znaleźć stronę logowania.
    Znalezione odpowiedzi mogą odsyłać do nieprawidłowych lub fałszywych stron

 

W przypadku wątpliwości skontaktuj się z naszą bezpłatną infolinią pod numerem 800 302 302.

Sprawdź, jak mogą wyglądać fałszywe wiadomości

Działajmy razem, aby zwiększyć ochronę Twoich finansów