Oszuści chcą zepsuć Ci święta!
19.12.2024
Uwaga!
Jak rozpoznać fałszywe wiadomości?
Bezpieczeństwo Twoich finansów to najlepszy prezent, jaki możesz sobie podarować
Jak działają oszuści?
Ty przygotowujesz się do świąt, a przestępcy tylko czekają na chwilę Twojej nieuwagi. Tym bardziej, że ich działania są coraz bardziej profesjonalne.
Co powinno wzbudzić Twoją szczególną czujność?
- Prośby o potwierdzenie danych osobowych, logowania lub aktualizację aplikacji
- Informacje o rzekomych problemach z kontem, płatnościami
- Sygnały, że Twoje pieniądze są zagrożone
- Linki do stron imitujących bankowość elektroniczną
- Oferty szybkich nagród, premii świątecznych czy zwrotów pieniędzy
Jak się chronić?
- Nikomu nie udostępniaj swoich poufnych danych
Weryfikuj, gdzie podajesz loginy, hasła, nr PESEL, dane kart i nr CVV2/CVC2 lub kody BLIK - Zachowaj ostrożność, jeśli wiadomość wzbudzi Twoje podejrzenia
Nie otwieraj plików, nie klikaj w linki i nie instaluj żadnych dodatkowych aplikacji - Sprawdzaj e-maile, SMS-y i połączenia telefoniczne
Nie zakładaj, że widoczna nazwa nadawcy jest prawdziwa. Oszuści potrafią podrobić numer telefonu, który wyświetla się na Twoim ekranie. W aplikacji IKO możesz zweryfikować, czy dzwoni do Ciebie pracownik banku – sprawdź jak - Loguj się do banku poprzez stronę https://www.ipko.pl/
Możesz też kliknąć w Zaloguj się na stronie https://www.pkobp.pl/ - Nie używaj wyszukiwarek internetowych (Google, Yahoo, Bing i inne), aby znaleźć stronę logowania.
Znalezione odpowiedzi mogą odsyłać do nieprawidłowych lub fałszywych stron
W przypadku wątpliwości skontaktuj się z naszą bezpłatną infolinią pod numerem 800 302 302.
Działajmy razem, aby zwiększyć ochronę Twoich finansów