Przestępcy rozsyłają fałszywe maile z linkami do formularzy kredytowych. Proszą w nich o uzupełnienie formularza potrzebnego do złożenia wniosku kredytowego. Uwaga! PKO Bank Polski nie jest nadawcą takich maili. Kliknięcie w link może spowodować pobranie i zainstalowanie złośliwego oprogramowania. Może ono posłużyć do przejęcia poufnych danych dostępu do bankowości elektronicznej.
Przypominamy!
- Zachowaj ostrożność i ograniczone zaufanie w stosunku do wiadomości, w których znajduje się prośba o skorzystanie z linku lub podanie poufnych danych. Nie odpowiadaj na nie i nie ujawniaj swoich danych.
- Bank nigdy nie rozsyła do klientów maili z linkami do zalogowania się do serwisu internetowego.
- Logując się do serwisu internetowego banku, zawsze wprowadzaj adres strony ręcznie – nie korzystaj z linków!
- Sprawdzaj poprawność adresu strony w przeglądarce internetowej.
- Zawsze zwracaj uwagę na niestandardowy wygląd strony logowania, np. niewłaściwy adres, brak obrazka bezpieczeństwa, nietypowe komunikaty, itp.
W przypadku skorzystania z linku w wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, prosimy – skontaktuj się z konsultantem pod numerem 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora).