14 sierpnia br. zmienia się wygląd strony logowania do serwisu internetowego iPKO i usługi Płacę z iPKO. Przypominamy, że we wrześniu br. skorzystasz z dodatkowych zabezpieczeń swojej bankowości elektronicznej, które są efektem dyrektywy PSD2 - o dokładnych datach poinformujemy na pkobp.pl
Od 14 sierpnia 2019 r. – nowe strony logowania do serwisu iPKO i Płacę z iPKO
Co zmienia się na stronach logowania do serwisu iPKO i Płacę z iPKO?
- Strony dopasują się do każdej rozdzielczości ekranu – zalogujesz się komfortowo na komputerze, telefonie i tablecie
- Nowoczesna, odświeżona szata graficzna – większe czcionki, przyciski i pola na wpisanie loginu oraz hasła
- Uporządkowane treści – przydatne informacje o korzystaniu z bankowości internetowej znajdziesz teraz na dole strony w zakładkach Pomoc, Bezpieczeństwo i Kontakt
- Większy komfort obsługi przez osoby z dysfunkcją wzroku
- CAPTCHA, czyli nowa ochrona dostępu do Twojego konta w serwisach internetowych iPKO oraz podczas realizacji płatności z iPKO
- Ekran z zabezpieczeniem CAPTCHA pokażemy Ci tylko w sytuacjach, w których wg naszej oceny, potrzebna będzie dodatkowa weryfikacja
- CAPTCHA polega na przeprowadzeniu krótkiego testu. Po podaniu przyjaznego loginu lub numeru klienta możesz zobaczyć zestaw kilku zdjęć z prośbą o zaznaczenie tych, na których widać konkretną rzecz, np. samochody
- Pamiętaj, że możesz zdecydować, żebyśmy nigdy nie pokazywali Ci CAPTCHY – wystarczy skontaktować się naszym konsultantem
Pamiętaj o bezpieczeństwie! W związku z planowanymi zmianami nie będziemy wysyłać żadnych linków do zalogowania do iPKO. Uważaj też na podejrzane maile i nie reaguj na prośby zalogowania i podawania kodów z narzędzia autoryzacyjnego (z karty kodów lub SMS) - więcej o bezpiecznym korzystaniu z bankowości elektronicznej podczas logowania |
Co się nie zmienia?
- Strona główna po zalogowaniu – miejsce, w którym widzisz wszystkie informacje o swoim koncie
- Adres strony logowania – połączenie ze stroną jest szyfrowane i zabezpieczone certyfikatem
- Twoje dane do logowania - numer klienta lub login oraz hasło dostępu do konta
- Twój obrazek bezpieczeństwa, który, tak jak do tej pory, zobaczysz nad polem na hasło podczas logowania
- Narzędzie autoryzacyjne, z którego aktualnie korzystasz
Wrzesień 2019 r. – dodatkowe zabezpieczenia bankowości elektronicznej (dyrektywa PSD2)
We wrześniu br. skorzystasz z nowości związanych z dyrektywą PSD2 – wszystkie dotyczą zwiększenia bezpieczeństwa w bankowości internetowej i mobilnej oraz płatności zbliżeniowych:
- Silne uwierzytelnienie (SCA, ang. Strong Customer Authentication), które u nas oznacza:
- dwuetapowe logowanie z mobilną autoryzacją w IKO - możesz skorzystać z usługi już teraz (korzystanie z dwuetapowego logowania jest dobrowolne)
- jeżeli zechcesz zobaczyć historię swojego konta starszą niż 90 dni w serwisie internetowym, poprosimy Cię o potwierdzenie operacji narzędziem autoryzacji. W IKO historię konta starszą niż 90 dni zobaczysz tylko w aplikacji w trybie aktywnym
- powiadomienia push w IKO starsze niż 90 dni zobaczysz w aplikacji IKO tylko w trybie aktywnym
- czasami poprosimy Cię o potwierdzenie PIN-em płatności zbliżeniowych, nawet dla kwot poniżej 50 zł
- Maskowanie haseł jednorazowych z narzędzi autoryzacji – przykład: gdy wpiszesz w serwisie internetowym lub aplikacji mobilnej kod SMS, zamiast cyfr, zobaczysz gwiazdki
- Czas sesji w serwisie iPKO skrócony z 10 do 5 minut – przykład: jeżeli przez 5 minut nie zauważymy żadnej aktywności w iPKO, bezpiecznie wylogujemy Cię z serwisu
Więcej o dyrektywie PSD2
Sprawdź, co zyskujesz z otwartą bankowością (open banking) w PKO Banku Polskim
Serwis internetowy iPKO stanowi usługę bankowości elektronicznej.