2020-04-17

Ostrzegamy przed telefonami od nieznanych Ci osób, które podają się za pracowników banku, powołują się na względy bezpieczeństwa i nakłaniają do zainstalowania aplikacji na Twoim urządzeniu.

O co mogą prosić Cię osoby, które podszywają się pod pracowników banku?

  • o podanie poufnych danych
  • o pobranie ze sklepu Google Play i zainstalowanie na telefonie, tablecie lub komputerze aplikacji do zdalnej weryfikacji, np. TeamViewer QuickSupport.

W rzeczywistości oszuści chcą zdobyć Twoje:

  • dane do logowania do bankowości elektronicznej
  • narzędzie autoryzacyjne

Tak wyłudzone dane można użyć do wykonania przelewu z Twojego konta na nieznany Ci rachunek.

Pamiętaj!

  1. PKO Bank Polski nie wymaga instalacji na urządzeniach, z których logujesz się do bankowości elektronicznej, żadnego dodatkowego oprogramowania, zwłaszcza takiego, które miałoby podnosić poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu.
  2. Pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi Cię o podanie mu haseł dostępu do żadnego z serwisów (internetowego, mobilnego, telefonicznego).

W sytuacji, gdy odbierzesz telefon od osoby podającej się za pracownika banku, masz jakiekolwiek wątpliwości, czy zasadne jest podawanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego lub innych danych, jak również w każdym innym przypadku, w którym podczas korzystania z elektronicznych kanałów dostępu spotkasz się z sytuacją, która wyda Ci się nietypowa, podejrzana lub wzbudzi Twoje zaniepokojenie, skontaktuj się z nami.

Więcej o bezpiecznym korzystaniu z banku