Od 25 kwietnia 2019 r. użytkownicy korporacyjnych kart kredytowych i obciążeniowych mogą płacić przy użyciu telefonu z systemem Android i aplikacją IKO.
Kto może płacić telefonem?
Posiadacze korporacyjnych kart kredytowych i obciążeniowych, którzy są jednocześnie klientami indywidualnymi PKO Banku Polskiego, mający aktywną aplikację mobilną IKO na telefonie z systemem Android.
Jak uruchomić płatności telefonem?
Aby płacić za zakupy zbliżeniowo telefonem z aplikacją IKO ze środków na karcie korporacyjnej PKO Banku Polskiego SA, potrzebny jest telefon wyposażony w moduł NFC z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 4.4. Niezbędne jest też uaktualnienie lub zainstalowanie na telefonie najnowszej wersji aplikacji IKO pobranej ze sklepu Google Play* oraz konfiguracja usługi w aplikacji – więcej o aktywacji usługi znajduje się na stronie opisującej płatności zbliżeniowe w aplikacji IKO.
Warto wiedzieć:
- Aplikacja IKO może zostać zainstalowana na więcej niż jednym telefonie. W takim przypadku dla każdego urządzenia można „podpiąć” inną kartę. Można wykorzystać telefon służbowy do realizowania płatności zbliżeniowych IKO kartą korporacyjną, na telefonie prywatnym pozostawiając płatności kartą indywidualną.
- Zakupy przy użyciu telefonu to bardzo wygodna forma płacenia w sklepach i punktach usługowych wyposażonych w terminale płatnicze obsługujące płatności zbliżeniowe tradycyjnymi kartami.
- Aby zrealizować płatność wystarczy przyłożyć telefon do czytnika. W przypadku, gdy operacja będzie przekraczać kwotę 50 PLN, wymagane będzie jej dodatkowe potwierdzenie zgodnie z ustawieniami aplikacji - więcej o ustawieniach płatności zbliżeniowych znajduje się na stronie opisującej płatności zbliżeniowe w aplikacji IKO.