Więcej o Warszawskiej Karcie Płatniczej
- Karta debetowa
- Twoja Warszawska Karta Płatnicza jest też kartą debetową z funkcją wielowalutową
- Płatności zbliżeniowe, także telefonem dzięki aplikacji mobilnej IKO albo urządzeniami obsługującymi Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, SwatchPAY! oraz Xiaomi Pay
- Proste i wygodne płatności w internecie
- Wpłaty i wypłaty gotówki
- Możliwość wypłaty do 1000 zł gotówki w czasie zakupów (cashback) z kas sklepów i stacji benzynowych
- Kartę możesz zamówić w serwisie internetowym iPKO oraz obsługiwać ją w aplikacji mobilnej IKO, serwisie internetowym iPKO, serwisie telefonicznym lub w oddziale
- Powiadamianie SMS / e-mail i powiadomienia push w aplikacji IKO pomagają w kontroli bieżących wydatków
- Karta miejska
- Karta debetowa z funkcją miejską pozwala Ci kupować bilety okresowe na korzystanie z komunikacji w Warszawie i okolicach, w ramach obowiązującego obszaru wspólnego biletu ZTM-KM-WKD - więcej na stronie ZTM Warszawa
- Za połączenie funkcji karty płatniczej i Warszawskiej Karty Miejskiej nie są pobierane żadne dodatkowe opłaty
- Za bilet, który wgrywasz na swoją Warszawską Kartę Płatniczą w biletomatach czy innych punktach ZTM, możesz zapłacić tą samą kartą
Mobilne funkcje karty do konta
Jak sprawdzić dane karty w IKO?
Jak zamówić Warszawską Kartę Płatniczą?
Jak zamówić Warszawską Kartę Płatniczą?
- 1
Po zalogowaniu do serwisu internetowego iPKO przejdź do „Kart” i wybierz „Wniosek o kartę”.
- 2
Wypełnij i potwierdź wniosek. Pamiętaj o dołączeniu swojego zdjęcia.
- 3
Po otrzymaniu karty pocztą, nadaj PIN w serwisie internetowym iPKO lub aplikacji IKO, a następnie aktywuj kartę dokonując transakcji tradycyjnie z użyciem PIN.
Jak wgrać bilet na Warszawską Kartę Płatniczą?
Jak wgrać bilet na Warszawską Kartę Płatniczą?
- 1
Włóż kartę do czytnika biletowego, wybierz bilet i płatność kartą.
- 2
Przenieś kartę do czytnika kart płatniczych i zapłać za wybrany bilet.
- 3
Ponownie włóż kartę do czytnika biletowego i dokończ zakup biletu.
Pytania i odpowiedzi
Jak korzystać z karty bez przewalutowania?
Jak bezpiecznie korzystać z karty?
Jak aktywować kartę?
Jak nadać/zmienić PIN do karty?
Jak zastrzec kartę?
Jak czasowo zablokować kartę?
Jak odnawia się ważność karty?
Jak rozliczane są transakcje wykonane kartą z konta w PLN?
Jak wpłacać i wypłacać z bankomatu oraz wpłatomatu?
Jakie dane karty widoczne są w aplikacji IKO i serwisie iPKO?
W aplikacji IKO i w serwisie iPKO udostępniamy wszystkie dane karty do konta, dzięki którym zapłacisz w internecie lub dodasz kartę do subskrypcji:
- 16–cyfrowy numer karty – możesz go łatwo skopiować
- Data ważności karty
- Zmienny kod CVC/CVV
Czy wyświetlanie wszystkich danych karty w aplikacji IKO i w serwisie iPKO jest bezpieczne?
Tak, jest bezpieczne. Wyświetlanie danych potwierdzasz w:
- aplikacji IKO - PINem do aplikacji IKO
- serwisie iPKO - narzędziem autoryzacyjnym (np. kodem z SMS)
Gdzie znajdę zmienny kod CVC/CVV mojej karty i jak długo jest ważny?
Zmienny kod CVC/CVV do płatności internetowych znajdziesz w aplikacji IKO i serwisie iPKO. Możesz o niego zapytać również na infolinii. Jeżeli masz kartę z nadrukowanym kodem CVC/CVV, nadal możesz korzystać z kodu ze swojej karty. Nową kartę do konta wyślemy do Ciebie bez kodu CVC/CVV na jej odwrocie.
W aplikacji IKO oraz w serwisie iPKO podajemy dokładną godzinę, do której kod jest aktywny. W tym czasie możesz użyć go tyle razy, ile potrzebujesz.
Gdy zapisuję numer karty w sklepie internetowym, podaję też kod CVC/CVV i datę ważności karty. Czy muszę to robić przy kolejnej płatności?
Kod CVC/CVV jest weryfikowany przy pierwszej płatności lub podczas zapisania danych karty przez e-sklep. Nie ma konieczności wprowadzania kodu CVC/CVV przy kolejnych zakupach w tym e-sklepie.
Dlaczego na odwrocie karty nie mam już kodu CVC/CVV?
Wprowadziliśmy zmienny kod CVC/CVV w miejsce dotychczasowego, stałego kodu dla zwiększenia bezpieczeństwa płatności kartą w internecie. Zmienny kod jest aktywny tylko przez określony czas, co zmniejsza ryzyko oszustwa.
Na stronie używamy nazw handlowych. Sprawdź, jak te terminy są definiowane w wykazie usług reprezentatywnych.
Serwis (internetowy) iPKO
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.
Aplikacja (mobilna) IKO
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.
Wydanie karty
Definicja prawna
to określenie na wydanie karty płatnicznej. Jest to usługa polegająca na wydaniu karty płatniczej, o której mowa w art. 2 pkt 15a ustawy.
Co to dla Ciebie znaczy?
Usługa, w ramach której wydajemy kartę płatniczą.
Warszawska Karta Płatnicza jest dostępna w ramach wszystkich kont osobistych PKO Banku Polskiego, z wyjątkiem Inteligo. Z Warszawskiej Karty Płatniczej mogą korzystać dzieci od 13. roku życia