Co zyskujesz z kartą wielowalutową?
Płacisz za granicą
Wypłacasz gotówkę z bankomatów i płacisz za zakupy, też w internecie, bez prowizji za przewalutowanie1
Cashback
Wypłacaj gotówkę w czasie zakupów z kas sklepów i stacji benzynowych
Karta do 10 kont
Możesz podpiąć kartę do wszystkich swoich kont: walutowych oraz konta osobistego w PLN
Płacisz zbliżeniowo
Możesz płacić telefonem z aplikacją IKO lub z Apple Pay, lub zegarkiem z funkcją Garmin Pay i SwatchPAY!
Mobilne funkcje karty do konta
Jak sprawdzić dane karty w IKO?
Jak zamówić kartę wielowalutową z nowym wizerunkiem?
Jak zamówić kartę z nowym wizerunkiem?
- 1
Zamów online
Przejdź do wniosku w serwisie iPKO (Karty → Twoja karta wielowalutowa) lub aplikacji IKO (Mój Bank → Karty) - 2
Wybierz wizerunek
W naszej galerii wybierz wizerunek, który najbardziej Ci się podoba - 3
Aktywuj kartę
Kartę otrzymasz pocztą. Nadaj jej PIN w serwisie iPKO lub aplikacji IKO. Podczas pierwszych zakupów, włóż kartę do terminala i potwierdź płatność PIN-em, w celu pełnej aktywacji karty
Jak może wyglądać Twoja karta?
Pytania i odpowiedzi
- Jak korzystać z karty bez opłat?
- Jak korzystać z karty bez przewalutowania?
Wszystkie transakcje płatnicze:
- dokonane przy użyciu karty są uwzględniane na wyciągu z rachunku, do którego została wydana karta i obciążają rachunek klienta z datą ich dokonania.
- obciążają rachunek klienta z datą ich dokonania.
W przypadku korzystania z funkcji wielowalutowej, kiedy dokonano podpięcia rachunków walutowych w EUR, GBP, USD, CHF, DKK, SEK, HUF, CZK albo NOK do karty, transakcje wykonane w tych walutach zostaną rozliczone automatycznie na tych rachunkach, bez kosztów przewalutowania. W przypadku braku środków na rachunku walutowych transakcja zostanie przewalutowana i rozliczona na rachunku głównym w PLN, z wyjątkiem sytuacji, w których transakcja jest realizowana bez blokady środków, wówczas nastąpi obciążenie konta walutowego.
W przypadku gdy klient nie korzysta z funkcji wielowalutowej:
- Transakcje płatnicze przy użyciu kart wydanych w ramach organizacji płatniczej Visa, dokonane w walutach obcych są przeliczane przez organizację płatniczą Visa na walutę polską według kursów stosowanych w dniu dokonania transakcji. Kursy walutowe stosowane przez organizację płatniczą Visa dostępne są tutaj
- Transakcje płatnicze przy użyciu kart wydanych w ramach organizacji płatniczej Mastercard, dokonane w walutach obcych, dla których PKO Bank Polski:
- prowadzi własną Tabelę kursów – są przeliczane na złote polskie według kursów sprzedaży pieniądza z dnia dokonania transakcji płatniczej,
- nie prowadzi własnej Tabeli kursów – są przeliczane na walutę polską przez organizację płatniczą Mastercard według kursów stosowanych przez tę organizację w dniu dokonania transakcji. Kursy walutowe stosowane przez organizację płatniczą Mastercard dostępne są tutaj
- Jak bezpiecznie korzystać z karty?
- Jak korzystać z karty za granicą?
Planujesz wyjazd do innego kraju? Dowiedz się, jak uniknąć dodatkowych opłat
Usługa DCC – co to i jak działa?
- DCC to Dynamic Currency Conversion, czyli dynamiczna wymiana walut
- To usługa, która pozwala wybrać walutę rozliczenia podczas płatności w sklepie lub wypłaty kartą z bankomatu za granicą
- Przy przewalutowaniu na PLN właściciel terminala płatniczego, czyli urządzenia w którym za pomocą karty dokonujesz zapłaty lub właściciel bankomatu, przeliczy kwotę po kursie, który może być wyższy
Na co zwrócić uwagę podczas płatności za granicą?
- Jeśli płacisz kartą w terminalu płatniczym – poproś sprzedawcę o rozliczenie transakcji w walucie lokalnej, w EUR
- Jeśli wypłacasz gotówkę z bankomatu – odrzuć usługę DCC i wybierz rozliczenie w walucie lokalnej, EUR
Co warto wiedzieć?
- Jeśli masz konto walutowe z podpiętą do niego kartę wielowalutową, odrzuć propozycję zmiany transakcji na PLN
- Rozpoznamy, gdy zapłacisz za granicą w danej walucie i pobierzemy pieniądze z Twojego konta w tej walucie bez przeliczania na PLN
Opłata surcharge – co to jest?
- To opłata właścicieli bankomatu i jest niezależna od nas – nie wszystkie bankomaty mają tę opłatę
- Zanim wypłacisz pieniądze, na ekranie bankomatu powinna pojawić się informacja o wysokości dodatkowej opłaty – możesz ją zaakceptować i wypłacić gotówkę lub zrezygnować z wypłaty i poszukać innego bankomatu
- Komunikaty mogą wyświetlać się w lokalnym języku, dlatego w razie potrzeby użyj translatora w telefonie, aby je przetłumaczyć
- Co to jest chargeback i kiedy możesz z niego skorzystać?
Dzięki chargeback, czyli procedurze obciążenia zwrotnego, masz szansę odzyskać pieniądze z transakcji zrealizowanej kartą. Aby uruchomić procedurę chargeback musisz złożyć reklamację w Banku. Chargeback prowadzimy w oparciu o regulacje Visa lub Mastercard. Przykładowe sytuacje, w których możemy wystąpić o zwrot w Twoim imieniu:
- sklep internetowy nie dostarczył Ci zamówionego towaru
- wycieczka, lot, koncert opłacone kartą, zostały odwołane
- sklep obciążył Cię podwójnie za ten sam zakup
- bankomat innego banku nie wydał Ci gotówki, a wypłata obciążyła Twoje konto
Co zrobić w celu złożenia reklamacji?
- Najpierw spróbuj rozwiązać problem z dostawcą usługi – historia korespondencji z dostawcą przyda Ci się do złożenia u nas reklamacji
- Przy składaniu reklamacji podaj: datę transakcji, jej kwotę i walutę, nazwę dostawcy usługi, numer swojej karty i opis sytuacji
- Możemy poprosić Cię o dodatkowe informacje lub dokumenty
Kiedy rozpoczynamy procedurę chargeback?
Po złożeniu przez Ciebie reklamacji, zgłosimy Twoją sprawę do dostawcy usługi za pośrednictwem Visa lub Mastercard i spróbujemy w Twoim imieniu odzyskać pieniądze – odezwiemy się do Ciebie tak szybko, jak to będzie możliwe i poinformujemy Cię o wynikach procedury chargeback. Nie wszystkie transakcje kartą mogą być objęte procedurą chargeback, ale nie oznacza to automatycznego odrzucenia reklamacji – każdą sprawę rozpatrujemy indywidualnie. Pamiętaj, złóż reklamację niezwłocznie, mamy ograniczony czas na wystąpienie z procedurą chargeback.
- Jak wpłacać i wypłacać z bankomatu oraz wpłatomatu?
- Jakie dane karty widoczne są w aplikacji IKO i serwisie iPKO?
W aplikacji IKO i w serwisie iPKO udostępniamy wszystkie dane karty do konta, dzięki którym zapłacisz w internecie lub dodasz kartę do subskrypcji:
- 16–cyfrowy numer karty – możesz go łatwo skopiować
- Data ważności karty
- Zmienny kod CVC/CVV
- Czy wyświetlanie wszystkich danych karty w aplikacji IKO i w serwisie iPKO jest bezpieczne?
Tak, jest bezpieczne. Wyświetlanie danych potwierdzasz w:
- aplikacji IKO - kodem do aplikacji IKO
- serwisie iPKO - narzędziem autoryzacyjnym (np. kodem z SMS)
- Gdzie znajdę zmienny kod CVC/CVV mojej karty i jak długo jest ważny?
Zmienny kod CVC/CVV do płatności internetowych znajdziesz w aplikacji IKO i serwisie iPKO. Możesz o niego zapytać również na infolinii. Jeżeli masz kartę z nadrukowanym kodem CVC/CVV, nadal możesz korzystać z kodu ze swojej karty. Nową kartę do konta wyślemy do Ciebie bez kodu CVC/CVV na jej odwrocie.
W aplikacji IKO oraz w serwisie iPKO podajemy dokładną godzinę, do której kod jest aktywny. W tym czasie możesz użyć go tyle razy, ile potrzebujesz.
- Gdy zapisuję numer karty w sklepie internetowym, podaję też kod CVC/CVV i datę ważności karty. Czy muszę to robić przy kolejnej płatności?
Kod CVC/CVV jest weryfikowany przy pierwszej płatności lub podczas zapisania danych karty przez e-sklep. Nie ma konieczności wprowadzania kodu CVC/CVV przy kolejnych zakupach w tym e-sklepie.
- Dlaczego na odwrocie karty nie mam już kodu CVC/CVV?
Wprowadziliśmy zmienny kod CVC/CVV w miejsce dotychczasowego, stałego kodu dla zwiększenia bezpieczeństwa płatności kartą w internecie. Zmienny kod jest aktywny tylko przez określony czas, co zmniejsza ryzyko oszustwa.
Dokumenty
Na stronie używamy nazw handlowych. Sprawdź, jak te terminy są definiowane w wykazie usług reprezentatywnych.
Serwis (internetowy) iPKO
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.
Aplikacja (mobilna) IKO
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.
Wydanie karty
Definicja prawna
to określenie na wydanie karty płatnicznej. Jest to usługa polegająca na wydaniu karty płatniczej, o której mowa w art. 2 pkt 15a ustawy.
Co to dla Ciebie znaczy?
Usługa, w ramach której wydajemy kartę płatniczą.
Koszt wydania karty z wizerunkiem z galerii - 14,90 zł
1 Za wypłaty gotówki w walutach obcych z bankomatów ich operatorzy mogą pobierać opłaty. Dodatkowo gdy nie skorzystano z funkcji wielowalutowej karty, wypłaty gotówki w walutach obcych, w tym transgraniczne transakcje płatnicze przy użyciu karty debetowej dla płatności gotówkowych, wiążą się z pobraniem prowizji za przewalutowanie. Zasady przewalutowania operacji zawierają Ogólne warunki prowadzenia rachunków bankowych i świadczenia usług dla Klientów indywidualnych przez PKO Bank Polski SA. Wysokość prowizji za przewalutowanie transakcji dostępna jest w Taryfie prowizji i opłat.
Warunki, jakie należy spełnić, żeby nie doszło do przewalutowania:
- Transakcja musi być realizowana w walucie PLN, EUR, GBP, USD, CHF, DKK, NOK, SEK, CZK, HUF
- Bank prowadzi dla Klienta rachunek w walucie operacji (jednej z wyżej wymienionych), który jest podpięty do karty w chwili realizacji transakcji
- Na rachunku walutowym muszą się znajdować środki wystarczające do dokonania transakcji
- Klient nie skorzysta z usługi DCC (Dynamiczne Przeliczanie Walut) dostępnej w niektórych bankomatach albo terminalach płatniczych.